Stránka 1 z 1
Napsal: úte 03.03.2015 20:29
od zedmen
mohu mít od kemy převodovku 6q z e60(má "vysypané" motor,tak shání jiné i s kvalty) rok asi 2004 motor m54-b30 beneli do mé e39 525i rok 2001.
pré to pasuje,ale nevím,jestli tam mám nechat e39 po vexlu kvaltů i difec=diferák.(samo,že nevím jaké to je-příklad třeba 3,80)
když sem měl e30 318 is tak to sem věděl skoro hned,že 4.11 z roku 1990.
tož rád věděl,jestli postačí 3l převodovka na motoru 2,5l s původním diffem či ne a ještě kardan třeba z e39 540 či jiné V8 at nemusím zkracovat.
dík za info
Napsal: úte 03.03.2015 22:39
od Francis
Je to trochu složitější, než to na první pohled vypadá.
GS6 37BZ (6q pro E60) je delší než S5D 320Z (5q pro E39), takže musíš zkrátit kardan a řazení + vyrobit příčku pod převodovku.
Dále je jiná "mrkev" - je kratší a má 22 drážek místo 10, tzn potřebuješ jinou spojkovou lamelu a jiné ložisko do klikovky, k tomuto ložisku vymezovací kroužek ("redukci") neb novější motory mají jiný vnější průměr tohoto ložiska, nemají ložisko v klikovce ale v setrváku. Leda bys vyměnil celý setrvák ...
Napsal: stř 04.03.2015 16:30
od Totic
Ha výborně, aspoň má někdo přehled.. já už se po tom pídím chvíli taky ale každej drží radši omertu - pravidlo mlčenlivosti
viz:
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&t=143383
No a Francisi předpoklad, že příslušná dvouhmota bude k 6q tak se to výrazně zjednoduší ?
Difce si myslím zůstanou OK poňadž u obou M54B25 - E60 vs. E39 je poměr stejnej 3.15 (obdobně jako M54B30 - 2.95).
Napsal: stř 04.03.2015 16:35
od Francis
Výrazně.
Avšak s kardanem, řazením a příčkou to nepomůže

Napsal: stř 04.03.2015 16:42
od Totic
Jo takže řazení je i přesazený nebo páka jen delší ? To mě ani nenapadlo a tu příčku se myslí na "podložení" skříně v tunelu což bude sloužit zároveň i k ukotvení (?)
Napsal: stř 04.03.2015 17:55
od Francis
Převodovka je delší asi i 10 cm, konzola řazení z E60 asi nebude vycházet, takže rozřezat a svařit jak hliníkovou konzolu tak řadící táhlo.
Ano, příčka je to co drží převodovku na zadním konci, pod hardyspojkou, ke karoserii.
Procházím tímto procesem na E36

Napsal: pát 06.03.2015 00:31
od Maysner
Jelikoz to vse bude probihat u me, tak uprava potrebnych komponent je v cajku. A kardan nechat panum z kardan servisu

Napsal: pát 06.03.2015 10:53
od Francis
Nejmenší zlo je použít setrvák co k převodovce patří, ale je tam jiný věnec na startér a je posunutý, takže ještě startér co k převodovce patří.
V setrváku je pak potřeba vyvrtat v jedné díře pro šroub do kliky rozšíření na průměr 14,8 pro středící nákružek. Nové jebky už tam mají kódovací kolík mezi šrouby. Bude to jednodušší než vrtat do klikovky díru na kolík.¨
Jinak setrvák na "starou" klikovku sedne přesně.
Napsal: pát 06.03.2015 15:37
od Totic
No příslušnej setrvák (byť třílitrovej OEM 21207533868, kterej se jeví dle ETK jako náhrada k 6q na M54B25) snad máme. Kua ještě starter zas, to by mohl stačit changenout jen pastorek ne?
Napsal: pát 06.03.2015 16:09
od Francis
S výměnou pastorku zkušenost nemám. Já budu dávat sadu Valeo 835085 a budu setrvák "odtučňovat", takže se výměna věnce pro startér přifaří k ostatnímu obrábění setrváku.