Ahojte. Kolega má E60 530D r.v. 2005. Jedna z lopatiek v saní si zmyslela, že sa pozrie do valca a tak mu odišiel celý motor. Zohnal iný, ktorý má údajne najazdených 90000 km, prehodili mu ho, nakódovali trysky a všetko čo bolo treba (riadiacu jednotku spárovali s motorom), ale ten všivák mu dymí, ako spaľovňa pneumatík. Keď má 2400 otáčok, tak dymyť prestane. Kým sa však dostane do tých otáčok, tak strašný čierny dym a auto nemá výkon. Keď to začal riešiť, tak najskôr vymenil trysky, ale nepomohlo. Potom dal nové turbo, tiež nepomohlo. Potom dal novú váhu vzduchu a nejaké čidlo pri váhe vzduchu, ale nepomohlo ani to. Bol na viacerých diagnostikách a všetky vyhadzujú len jednu závadu - váha vzduchu. Dal tam však fungel novú a aj pri tej mu tú závadu vypisovalo. Neviete niekto, že v čom môže byť problém? Je možné, že pri zakladaní nového motora mohlo dôjsť k poškodeniu niektorého z tých káblov, ktoré vedú do váhy vzduchu? Kam ten zväzok asi piatich káblov vedie? Ako zistí, že sú v poriadku? A ešte jedna vec vec - Keď auto stojí na voľnobehu a pridá sa plyn, tak prúd vzduchu z turba by mal mať poriadnu silu. Aj keď je to turbo nové, tak ten prúd vzduchu po pridaní plynu je veľmi slabý.
Chalani, ktorí mu to pozerali vraveli, že to vyzerá tak, ako keby mu pozde dotláčalo vzduch......
Kolegu ešte napadlo, či pri zakladaní nového motora nemohol ten chlapík čo mu ho zakladal nechtiac pootočiť do druhej strany (už neviem čím, lebo som zabudol ako to nazval) a došlo k preskočeniu rozvodu o jeden zúbok a teraz to robí takúto šarapatu......
Poraďte mi niekto prosím. Ďakujem
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
BMW 530D E60 po výmene motora dymí
Tlaky vo valcoch sú dobré a taktiež aj trysky sú dobré. Teraz ale kolega zistil, že chlapík u ktorého to mal po rozpadnutí starého motora, mu tam nedal motor M57N (aký bol v aute pôvodne), ale motor M57N2 s tým, že údajne prepálil pôvodný softvér riadiacej jednotky na tento novší motor. Do motora mu však ale dal turbo a trysky z toho rozbitého motora. Nejako to ale nefunguje - čo to robí som už opísal vyššie. Vie niekto poradiť, čo teraz?
Najnovšie info....Bolo vyskúšaných pár variantov... nový motor so starým softom..... nefungovalo..... nový motor s novým softom... nefungovalo...... potom bolo v úmysle dať tam riadiacu jednotku k M57N2, ale to by vraj zase boli problémy s komunikáciou riadiacej jednotky a ostatnou výbavou v aute...... takže najnovšia vec je tá, že zo starého motora sa vybrala vačka a tá sa švihla do toho nového..... chlapík telefonoval, že je už to tak nedymí a že auto už zaberá pod 2000 otáčok... ale že to treba dať ešte doladiť v profituningu.... tak uvidíme...