Stránka 1 z 1
Napsal: stř 30.07.2014 10:26
od IlikeU
Potřeboval bych vysvětlit proč když turbo tlačí 28psi se externi wastegates nastavuje jen na 12psi? Celeto ještě řídí solenoid od MACu.
Vim jak to mam nastavit ale princip mi neni moc jasný. vysvětlí mi to někdo prosím?
Napsal: stř 30.07.2014 11:11
od Hanz
ta wg ma predpeti pruzinou, ktera hraje roli jen pokud to je bez RJ... tobe tam staci ta slabsi, protoze ten pokyn stejne vyda ta RJ...
Napsal: pát 01.08.2014 18:20
od IlikeU
Hanz z tve odpovedi moc moudrej nejsem

Napsal: pát 01.08.2014 20:46
od starML
Řízení a regulace plnícího tlaku
Moderní přeplňované motory mají maximum momentu položeno do nízkých otáček motoru (kolem 2000 ot/min). Aby toho bylo dosaženo, .......... Celé i s obrázky a odkazy najdeš tady
http://www.auto.cz/preplnovani-2-dil-tu ... adla-16765

Napsal: pát 01.08.2014 21:01
od IlikeU
Nepotřeboval jsem popsat funkci WG. ta mi je jasná. Neni mi jasné proč nastavuji WG na 12PSI když turbo bude tlačit 28psi.
Napsal: sob 02.08.2014 00:06
od starML
OK, zkusím to odhadnout, i když nepracuji u tuningové firmy. Tu obtokovou klapku nastavíš na 12 pound-force per sq. inch [psi] = 0,84 atmosféry (kp/cm2) [at], aby ten plnící tlak byl jako u normálně přeplňovaných civilních motorů. To znamená, že když nebude fungovat to zvýšení plnícího tlaku z důvodu poruchy nebo řidič nezvolí zvýšený výkon, pojede to v základním režimu.
Pokud bude zvolen vyšší plnící tlak, akční člen více předepne tu pružinu (nebo přidá další) a tím dosáhneš 28 pound-force per sq. inch [psi] = 1,97 atmosféry (kp/cm2) [at]. Ale ani závodní auta nepoužívají takto vysoký plnící tlak trvale. Studený start a dochlazení se zpravidla provádí s nižším plnícím tlakem.

Napsal: sob 02.08.2014 08:07
od Hanz
Na tom obrazku je to vidět - ta tvoje přídavná ŘJ je vlastně jen citlivě ovládaný škrtící ventil na té hadici mezi výtlakem a membránou, proto stačí jakákoliv pružina s nižším predpetím než je plnící tlak (dává se vyrazne nižší, aby to šlo snadno, plynule a rychle regulovat)
Napsal: ned 03.08.2014 23:58
od IlikeU
takze tedy tu wg ridi solenoid aa na pruzine ani tak nezalezi? podle toho jak prepousti solenoid tak funguje wg.
pruzina je jen donpoctu?
pokud by nebyl solenoid musela by byt pruzina rovna nebo podobna tlaku.
je to tak?
Napsal: pon 04.08.2014 07:38
od Hanz
jo, stara turba zadnej solenoid nemaji, po dosazeni plniciho tlaku premuze pres membranu odpor pruziny a otevre obtok turbiny...
a to neni nikdy 100% presne, dochazí tam k predcasnemu co pozdejsimu otevirani (pruzina se neotevre skokem, ale plynule... pripadne vlivem mechanickych ztrat trenim zatuhnutim, dojde k prekroceni plniciho tlaku)
proto je lepsi tam dat jeste tu el. regulaci a ridit to zcela presne (proto se dava i ta nizsi hodnota pruziny, ze muzes otevirat a zavirat dle libosti bez ohledu na plnici tlak)
Napsal: pon 04.08.2014 19:39
od IlikeU
děkuji za vysvětlení už mi to je jasné

doufá že do Bigu to mosntrum bude fungovat
