Potřeboval bych vysvětlit proč když turbo tlačí 28psi se externi wastegates nastavuje jen na 12psi? Celeto ještě řídí solenoid od MACu.
Vim jak to mam nastavit ale princip mi neni moc jasný. vysvětlí mi to někdo prosím?
Externi wastegates nastavení
-
IlikeU
- Registrovaný
- Příspěvky: 724
- Registrován: pát 06.05.2011 00:00
- Bydliště: praha
- Klubové ID: 3095
-
Hanz
- Člen Klubu
- Příspěvky: 6220
- Registrován: úte 16.07.2002 00:00
- Bydliště: 335i
- Klubové ID: 6
-
IlikeU
- Registrovaný
- Příspěvky: 724
- Registrován: pát 06.05.2011 00:00
- Bydliště: praha
- Klubové ID: 3095
-
starML
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2456
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Řízení a regulace plnícího tlaku
Moderní přeplňované motory mají maximum momentu položeno do nízkých otáček motoru (kolem 2000 ot/min). Aby toho bylo dosaženo, .......... Celé i s obrázky a odkazy najdeš tady http://www.auto.cz/preplnovani-2-dil-tu ... adla-16765

Moderní přeplňované motory mají maximum momentu položeno do nízkých otáček motoru (kolem 2000 ot/min). Aby toho bylo dosaženo, .......... Celé i s obrázky a odkazy najdeš tady http://www.auto.cz/preplnovani-2-dil-tu ... adla-16765

-
IlikeU
- Registrovaný
- Příspěvky: 724
- Registrován: pát 06.05.2011 00:00
- Bydliště: praha
- Klubové ID: 3095
-
starML
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2456
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
OK, zkusím to odhadnout, i když nepracuji u tuningové firmy. Tu obtokovou klapku nastavíš na 12 pound-force per sq. inch [psi] = 0,84 atmosféry (kp/cm2) [at], aby ten plnící tlak byl jako u normálně přeplňovaných civilních motorů. To znamená, že když nebude fungovat to zvýšení plnícího tlaku z důvodu poruchy nebo řidič nezvolí zvýšený výkon, pojede to v základním režimu.
Pokud bude zvolen vyšší plnící tlak, akční člen více předepne tu pružinu (nebo přidá další) a tím dosáhneš 28 pound-force per sq. inch [psi] = 1,97 atmosféry (kp/cm2) [at]. Ale ani závodní auta nepoužívají takto vysoký plnící tlak trvale. Studený start a dochlazení se zpravidla provádí s nižším plnícím tlakem.
Pokud bude zvolen vyšší plnící tlak, akční člen více předepne tu pružinu (nebo přidá další) a tím dosáhneš 28 pound-force per sq. inch [psi] = 1,97 atmosféry (kp/cm2) [at]. Ale ani závodní auta nepoužívají takto vysoký plnící tlak trvale. Studený start a dochlazení se zpravidla provádí s nižším plnícím tlakem.
-
Hanz
- Člen Klubu
- Příspěvky: 6220
- Registrován: úte 16.07.2002 00:00
- Bydliště: 335i
- Klubové ID: 6
Na tom obrazku je to vidět - ta tvoje přídavná ŘJ je vlastně jen citlivě ovládaný škrtící ventil na té hadici mezi výtlakem a membránou, proto stačí jakákoliv pružina s nižším predpetím než je plnící tlak (dává se vyrazne nižší, aby to šlo snadno, plynule a rychle regulovat)
“Ability is what you're capable of doing.”
-
IlikeU
- Registrovaný
- Příspěvky: 724
- Registrován: pát 06.05.2011 00:00
- Bydliště: praha
- Klubové ID: 3095
-
Hanz
- Člen Klubu
- Příspěvky: 6220
- Registrován: úte 16.07.2002 00:00
- Bydliště: 335i
- Klubové ID: 6
jo, stara turba zadnej solenoid nemaji, po dosazeni plniciho tlaku premuze pres membranu odpor pruziny a otevre obtok turbiny...
a to neni nikdy 100% presne, dochazí tam k predcasnemu co pozdejsimu otevirani (pruzina se neotevre skokem, ale plynule... pripadne vlivem mechanickych ztrat trenim zatuhnutim, dojde k prekroceni plniciho tlaku)
proto je lepsi tam dat jeste tu el. regulaci a ridit to zcela presne (proto se dava i ta nizsi hodnota pruziny, ze muzes otevirat a zavirat dle libosti bez ohledu na plnici tlak)
a to neni nikdy 100% presne, dochazí tam k predcasnemu co pozdejsimu otevirani (pruzina se neotevre skokem, ale plynule... pripadne vlivem mechanickych ztrat trenim zatuhnutim, dojde k prekroceni plniciho tlaku)
proto je lepsi tam dat jeste tu el. regulaci a ridit to zcela presne (proto se dava i ta nizsi hodnota pruziny, ze muzes otevirat a zavirat dle libosti bez ohledu na plnici tlak)
“Ability is what you're capable of doing.”
-
IlikeU
- Registrovaný
- Příspěvky: 724
- Registrován: pát 06.05.2011 00:00
- Bydliště: praha
- Klubové ID: 3095
