Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E53 stabilizační systém

Vše o E53, E70/E71/E72, E83, E84, F15/F16, F25/F26, F39, F48, G01, G02, G05, G06
Odpovědět
Zpráva
Autor
Bazzis
Registrovaný
Příspěvky: 95
Registrován: ned 10.10.2010 00:00

#1 Příspěvek od Bazzis »

Čau všichni. Mám dotaz ohledně stabilizačního systému. Přijde mi a obzvlášť za mokra že zasahuje moc brzo. Kolikrát stačí opravdu lehká zatáčka a už zasahuje. Může to dělat nějak rozházená geometrie? Vzadu se mi sjíždí dosti vnitřky. Díky za rady
Bazzis
Registrovaný
Příspěvky: 95
Registrován: ned 10.10.2010 00:00

#2 Příspěvek od Bazzis »

Je to 3.0i e53 rok 2002 manuál...
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Joshuax »

Jako zacne ti vylozene blikat na palubce ?

Tohle mi delalo v zime, kdyz jsem to nekde trochu presvih. Taky jsem si rikal, ze to je nejak prilis brzo. Ale na suchu v pohode. Preci jenom je rozdil predface a poface. 2002 je predface a tam byla jeste ta horsi verze ctyrkolky, kterou citis po celou dobu. Porad mas pocit, ze te nejake kolo chce predbehnout, auto se cele jakoby krouti. Kdo to zazil, vi o cem mluvim, neni to nijak extra poznat, ale kdyz to clovek ridi a vi co tim volantem dela, tak to proste poznat je :) U poface verze jsem tohle nepozoroval.
Urcite bych to nekde nechal zkontrolovat, protoze to vypada jako nejaky problem s tou ctyrkolkou.
Na diag jsi to mel ? nemas tam treba chybu s braking distribution power ?

Pokud se ti sjizdeji vzadu vnitrky, tak si nech vymenit silentbloky. Kdyz auto zkouknes zezadu, tak kola nesmi byt do A (obvykla nemoc).
Bazzis
Registrovaný
Příspěvky: 95
Registrován: ned 10.10.2010 00:00

#4 Příspěvek od Bazzis »

Přesně tak a priskrti výkon. Přijde mi ze kolikrát úplně zbytečně i na suchu.
Na diagnostiku jdu příští tyden.
Vzadu myslíš vyměnit silenty u těch dvou zadních horních ramen?
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Joshuax »

No zalezi jestli to auto ma zadni kola do A, nebo ne. Pokud ti prijdou rovne, tak to problem nebude, ale pokud ano, tak to muze mit nekolik ruznych pricin. Ja, protoze nemam nivo, tak jsem tam v zasade mel na vyber jenom pruziny (tlumice) a nebo ty silenty. Vymena to tenkrat spravila, ale nedelal jsem to sam, nemam na to veci, takze bych ti rad rekl kde presne jsou a ktery to byly, pac tam nebudou jenom dva, ale to fakt nevim :) Ja platil jenom fakturu :)

Muze to byt treba jenom geometrii, nebo ruzne sjetyma kolama, preci jenom je to ctyrkolka, jak nemas vsechny kola stejny prumer, tak ti to zacne delat bordel. Proto jsem kupoval vsechny 4 gumy soucasne.

Ale do jake miry to muze mit az takovy vliv, ze by to muselo regulovat i na suchu, to ti nereknu, to uz je spis tipovani.
Bazzis
Registrovaný
Příspěvky: 95
Registrován: ned 10.10.2010 00:00

#6 Příspěvek od Bazzis »

Jj jsou do A. Jsem objednaný na laserovou geošku tak uvidím jestli to půjde sestelovat pak je případně vymenim. Mám taky verzi na pruzinach. Pneu mám v plánu nové před zimou abych tyto ještě dolital. Uvidíme co řekne geometrie.
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Joshuax »

Tak zkus vizualne zkontrolovat silentbloky na ktyery uvidis, budou asi utrhany, pak nema gemoetrie smysl a je potreba to prvni vymenit. Pokud jsou ale vizualne v poradku, tak by mohla stacit geometrie. Popravde to tipuju na oboje, ale tu geomku bych delal az po te vymene ;)
Uživatelský avatar
vlastnemec
Registrovaný
Příspěvky: 1627
Registrován: stř 16.03.2011 01:00
Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)

#8 Příspěvek od vlastnemec »

Nevím jak to přesně funguje na předface kde je stálá čtyřkolka, ale když to porovnám se čtyřkolou kterou jsem měl tak zas takovej problém to dostat na mezní hranice nebyl, jelikož to je stálé rozložení poměrů.

Dále gumy jsou taky hodně důležité a můžou to dělat rozdíly ve vzorku předek zadek.

Každopádně zkontrolovat zavěšení včetně řízení případně vyměnit dát nové gumy a hurá na geošku.

Co se týče poface tak to dá kurva hodně velkou práci na suchu aby se zapla stabilizace, povedlo se mi to snad jen jednou když jsem valil pro tatíka když byl špatnej.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od JaraX »

no nevím, ale na mě u mojí 2000 4,4i nikdy kontrolka DSC ještě neblikla, nesjpíš máš špatně geošku, volant máš naprosto rovno?
Bazzis
Registrovaný
Příspěvky: 95
Registrován: ned 10.10.2010 00:00

#10 Příspěvek od Bazzis »

To je právě to co mě zaráží jako druhá věc. Doposavaď byl volant stoprocentně rovně. Nicméně včera jsem stím jel a abych držel rovnou stopu už volant rovně nebyl což mě zarazilo, nebyl jsem si vědom že bych někde vzal nějakou díru nebo obrubník. Zastavil jsem se rovnou u svého mechanika aby na to kouknul a řekl co a jak. Pravé přední kolo je lehce vytočené a když je levé uplně rovně(prý proto je stabilizační systém zmatený)... Zítra to zvedne a vymění se na podvozku vše co bude potřeba stejně tak na řízení. Plus geometrie.
Uživatelský avatar
vlastnemec
Registrovaný
Příspěvky: 1627
Registrován: stř 16.03.2011 01:00
Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)

#11 Příspěvek od vlastnemec »

JaraX píše:no nevím, ale na mě u mojí 2000 4,4i nikdy kontrolka DSC ještě neblikla, nesjpíš máš špatně geošku, volant máš naprosto rovno?
Vždyť ji pořád vypínáš, tak Ti svítí vkuse a proto nebliká :D
Odpovědět