Stránka 1 z 1

Napsal: pon 25.04.2016 09:03
od dogeatdog
Tak to vypada, ze mi baterka neda vice nez tyden v garazi, takze chci novou. Mohu pozadat o doporuceni, jakou koupit (idealne konkretni typ) a cemu se obloukem vyhnout?

Napsal: pon 25.04.2016 09:58
od Killingman
Vyhni se Vartě ve všech jejích variantách a kup Exide AGM
http://autobaterie.heureka.cz/exide-mic ... 50a-ek950/

Napsal: pon 25.04.2016 10:34
od dogeatdog
Jen ctyri tisice? Servisak mi onehda rikal ze snad baterka na 4.4 kolem sedmi tisic, ze to potrebuje hodne silnou baterku

Napsal: pon 25.04.2016 12:06
od matiz
A jsi si jisty ze to je baterii a ne autem ? Vsadil bych i boty ze to bude autem. Protoze kdyby to byla baterie, stavalo by se ti to i driv nez po par dnech.

Napsal: pon 25.04.2016 12:10
od dogeatdog
Me se to stavalo i drive, jenze to X5 jezdila skoro denne. Ted s ni jezdim mene, pres tyden prakticky vubec.
Na spatnou baterku me upozornoval uz i snejk, jenze jsem to pozapomel resit novou.
Otazka je jakou - chci neco dobreho, at mam jistotu.

Napsal: úte 26.04.2016 10:18
od dogeatdog
Tak mi ted volal mechos, ze snad baterku muzou menit jen v servise, protoze se pak musi auto znovu nakodovat / registrovat baterii.
Ma s tim pls nekdo zkusenosti?

Z jisteho threadu:
**** If you have a NON-AGM battery (white housing) and switch to an AGM (Black Housing) if MUST be PROGRAMMED AND REGISTERED.

****If you are going from a non-AGM battery to another OEM non-AGM battery but it is a different CCA rating then it MUST be REGISTERED

****If you are going from an OEM NON-AGM to the exact spec'd OEM NON AGM then it needs to be REGISTERED
Pokud prohodim AGM za AGM - chapu spravne, ze nic nemusim registrovat?

Napsal: úte 26.04.2016 10:37
od Vlasta
Já řešil baterku do chrochta zhruba před měsícem, měl jsem tam stříbrnou Vartu 100Ah, vydržela něco málo přes 6 let. Teď jsem dal Boschku S5 100Ah. Aby se nemuselo kódovat, tak je dobrý tam dát to samý, co tam bylo, registraci zvládne i INPA. Ale mám dojem, že E53 nemá IBS, takže není třeba ani registrace ani baterka AGM

Napsal: úte 26.04.2016 10:46
od Don
Ja si take myslim. E53 je "obycejna" E39/E38... Takze nic specialniho bych tam nehledal.

Napsal: úte 26.04.2016 11:00
od dogeatdog
Ja to vidim podobne, protoze co jsem hledal, tak registrace by mela byt nutna az u e70 od 2007 nahoru.
Ja chci dat presne ten stejny typ (udajne by mela byt AGM), ale potrebuju mit jistotu, ze vymenou neco neposeru.

Muze mi nekdo prosim potvrdit, ze staci vymenit baterii za stejny typ a vsechno je v cajku?
(INPA mam, kdyby bylo potreba se v tom pohrabat.)

Napsal: úte 26.04.2016 11:15
od Vlasta
V roce 2003 AGM baterky začínaly, pochybuju, že se do E53 dávaly, bez IBS nevyužiješ její potenciál a bude skoro dvakrát tak drahá, než olověnka a dvakrát tolik rozhodně nevydrží

Napsal: úte 26.04.2016 11:23
od dogeatdog
Mrknu co tam vlastne je.
Kazdopadne potrebuji vedet, jestli - kdyz koupim baterku s naprosto stejnou specifikaci - to muzu prehodit bez toho aniz bych riskoval, ze neco zprasim, pripadne ze by auto potom dobijelo vic / min nez je potreba.

Napsal: úte 26.04.2016 12:02
od dogeatdog
Takze po konzultaci se snejkem:

ano, i tyhle vrany uz mely AGM
kodovani ani registrace neni treba, az e70
jinak doporucuje Exide EK950

Problem solved!

PS: at jdou znackove servisy BMW do hajzlu.

Napsal: sob 30.04.2016 08:52
od JaraX
- kodovani baterky nemá s IBS nic společného, E65 taky nemá IBS a nakodovat baterku je nutnost.
ale E53 má starou elektriku a baterka kodovat a registrovat nejde

- dej AGM, funguje to líp i ve starých autech, mam ji v E53 i v e46, ty AGM baterky sou všeobecně lepší,

- AGM baterky BMW davalo už od roku 2001 u E65, žadnej rok 2003, některé modely prostě AGM nemaj z duvodu ceny.

Napsal: ned 01.05.2016 07:27
od dogeatdog
Diky.
Kazdopadne uz je tam Exide EK950, porizena pred par dny. Byla tam nejaka stribrna klasicka Varta, takze letela za protivykup 15 Euro :D Auto slape jako hodinky.
Jen je voser shazovat nadrz LPG, jeste ze tuhle rozborku kufru neni treba delat casteji.