Stránka 1 z 1
Napsal: sob 07.11.2015 12:09
od Jeremy
Ahoj,
kolik voleje mi má 4,8i sežrat za 10000 km, abych už byl naštvanej a nechal to celý zrepasovat? Do kdy je to ještě "co bych čekal vod takovýho hovada?"

Napsal: sob 07.11.2015 17:29
od jararak
ak stojis na volnobeh a auto cmudi na sedo/modro - pusta si to olej cez simeringy a nasledne ich pali v katalizatore - inac bezna zalezistost n62 motora - v takom pripade spotreba oleja - nekonecna
Napsal: sob 07.11.2015 21:22
od Jeremy
Nene, nic nečmoudí, všechno jede OK, jen tam tipuju odhadem ja těch mých 15000 budu dolejvat tak 2-3 litry za celou dobu.. Nějak mi to neva, jen bych ho nechtěl zbytečně trápit a případně bych ho přetěsnil..
Napsal: čtv 12.11.2015 17:41
od Vojta8407
Citace z BMW TIS:
"For BMW spark-ingnition and diesel engines, the maximum permissible engine oil consumption is 0.7 l / 1000 km."
"M engines have a maximum permissible oil consumption of 1.5 l / 1000 km."
Napsal: čtv 12.11.2015 18:31
od vlastnemec
Já za 15000km doleju cca 2 - 2,5l, záleží jak jezdíš jestli krátké či dlouhé trasy jak tomu šlapeš,... to je úplně v pohodě, guufera se dělají až to opravdu hulí modře pozná se podle toho že nácháš nějakou dobu volnoběh a potom tomu šlápněš, jak je oblak tak se připravuj, jinak JaraX to dělá na autě a cena je příznivá. Možnost číslo 2 10w40 a utěsňovač

Napsal: čtv 12.11.2015 20:46
od Jeremy
Leju 5W 30 zatím (odmalička u tohodle auta), tak asi to nechám bejt a koupm dycky rovnou 10l při výměně.
Kdybych přešel na 10W 40, neublížím mu?
Napsal: pát 13.11.2015 19:36
od vlastnemec
Hlavně okamžite přejdi z toho 5w30 akorát karbonuješ motor a kurvíš gufera patří 5w40.
Napsal: pát 13.11.2015 19:46
od Jeremy
Tyjo.. no, poctivě měním po 15 tisících, a podle mě je ta 5-30 jen "řidší" při nižších teplotách, takže na jedné straně podle mě šetří motor na začátku, ale zároveň víc protéká a spaluje se..
Proč by měl něco ničit? :-O
Napsal: pát 13.11.2015 20:02
od pran22
ja dělam olej po 10 tisic v autě
Napsal: pát 13.11.2015 20:19
od vlastnemec
Protože index 30 značí teplotní zatížení co snese a tohle je pro ropáka, který nepracu je na 108 C, ale Tvůj motor jo a co se stane když když se olej přepaluje? Je tady o tom napsáno hodně v sekci 7er - jestli nevěříš mě zajeď k JaraXovi má tam motor který jezdil jen na 5w30 a má takovou hezkou patinu všude a kanálky ani nejsou

Napsal: pát 13.11.2015 23:01
od Jeremy
No tak podle:
https://www.oleje.cz/clanek/Mazivarske- ... vych-oleju
mi přijde, že asi správnější by bylo tam frknout 5W-40.
Napsal: sob 14.11.2015 11:15
od vlastnemec
Ano patří tam 5w40, ale další alternativa když už to žere moc olej je 10w40, pokud Ti to žere do třech litrů na výměnu, neřešil bych, kdyby více tak bych zvážil polosyntetiku.
Napsal: sob 14.11.2015 17:24
od Jeremy
Jojo, dám tam tu 5-40. žere to tak možná 2-3, odhadem, tak na to prdím.
Kouř je v pohodě, bez barvy, emise na STK taky OK, takže asi ještě nějakej ten čas před sebou má, než půjde na repasi...
Dík!