Stránka 1 z 1
					
				
				Napsal: stř 28.01.2015 10:04
				od venasvit
				Ahoj, potřeboval bych pomoc, mam X5 E53  3 D a svítí mi žlutě kontrolka Abs na diagnostice to ukázalo, že to je snímač rejdu volantu, nemáte radu jak to opravit, nebo kde to sehnat za rozumný peníze. Díky
			 
			
					
				
				Napsal: stř 28.01.2015 10:40
				od vlastnemec
				Chce to rozdělat, nejspíše v něm bude nějaký bordel, dvakrát mi to udělalo, ale ještě jsem se do toho nepustil. Jo natočení znovu nakalibrovat mohl by pomoct, jinak zde návod, nevím jak to čištění gumou a roztokem, co mě říkal JaraX, tak to dělal jednou a bylo tam smítko o velikosti drceného kmínu a to stačilo vytáhnout, jestli nějak čistil nevím.
http://www.ecupower.cz/index.php/techni ... ni-volantu 
			 
			
					
				
				Napsal: stř 28.01.2015 14:15
				od Miguel
				Bordel v něm většinou moc nebejvá, ale je poškozený jezdec nebo dotyková plocha. Oprava většinou moc dlouho nevydrží. První zkusit překalibrovat, pokud bude chyba přetrvávat tak vyndat zkontrolovat (dá se rozšroubovat). Pak buď koupit nový (potřeba nakodovat a zkalibrovat) nebo dát z vrakáče a stejně se většinou musí taky kodovat a kalibrovat.
			 
			
					
				
				Napsal: stř 28.01.2015 16:17
				od venasvit
				Tak jsem se do toho pustil kroužek jsem vyndal, ale pak jsem zjistil, že nemám tak malé torxy na rozdělání, tak pokračování až je koupím, nevíte, kde ten kroužek sehnat.
			 
			
					
				
				Napsal: úte 10.02.2015 11:34
				od louis
				Ahoj! Totéž jsem řešil v létě. Nový snímač tě přijde cca na 4000 Kč viz tady 
http://www.heureka.cz/?h%5Bfraze%5D=FB+ ... =&max=&o=3 
Stačí to ale rozebrat, vyčistit (bezínem) zarovnat a přihout kartáčky, aby po opětovném uzavření dobře dosedaly na dráhy (možná lehce stříknout kontaktolem) a je vystaráno. Přikládám foto, jak to vypadalo po rozebrání. Do takového stavu se snímač dostal po 180 tis. Km, po vyčištění a přihnutí jsem přesvědčen, že ještě pár desítek tisíc km vydrží.
 
			 
			
					
				
				Napsal: stř 25.02.2015 11:48
				od venasvit
				Tak jsem včera kroužek rozebral vyčistil, ale zjistil jsem, že jeden kartáček je do půlky pryč, tak jsem ho více přihnul, aby zapadl na dráhu, ale stále nefunguje, nedala by se sehnat jen ta placka s kartáčeme, myslím že elektronika je OK, nebo ještě mě napadlo, nemusím náhodou jet na diagnostiku, aby se to nově nakalibrovalo?Díky
			 
			
					
				
				Napsal: stř 25.02.2015 14:31
				od louis
				Ahoj! Zkoušel jsi s tím jet? Kalibruje se to otočením doprava a doleva, pak kontrolka zhasne.
			 
			
					
				
				Napsal: stř 25.02.2015 14:53
				od venasvit
				Jo jo  dneska jsem ujel cca 50 km , a nic stále svítí
			 
			
					
				
				Napsal: sob 28.02.2015 00:18
				od louis
				Chyby jsi po opravě vymazal?
Edit:
Teď mě napadlo, že jsi nepsal, jak jsi snímač demontoval ....  Je nutné provést demontáž i zpětnou montáž při odpojené baterii. Pokud jsi baterii odpojenou neměl, nebo jsi ji mezi demontáží a montáží připojil, tak se obávám, že budeš muset navštívit někoho s diagnostikou, aby provedl aktivaci snímače.
			 
			
					
				
				Napsal: sob 28.02.2015 12:30
				od venasvit
				vše jsem dělal při zapojené baterce, zkusím dojet na diagnostiku a uvidím
			 
			
					
				
				Napsal: stř 18.03.2015 20:04
				od venasvit
				Tak dneska jsem byl na diagnostice, snímač po vyčištění diagnostika našla, ukazuje úhel volantu, ale kontrolky abs a vykřičník stále svítí, mechanik říkal, že se bude muset udělat geometrie, protože voalnt v 0 úhlu je šikmo a potom to půjde, co si o tom myslíte. Díky
			 
			
					
				
				Napsal: stř 18.03.2015 21:39
				od vlastnemec
				A proč neudělal kalibraci? Volant Ti samozřejmě potom srovnaj na geošce, ale tohle mohlo být vyřešené, pokud tedy není problém ještě jinde, co tam bylo za chyby?
			 
			
					
				
				Napsal: čtv 19.03.2015 17:30
				od venasvit
				kalibraci dělal, ale pořád to jen ukazovalo úhel a kontrolky stále svítily i po vymazání
			 
			
					
				
				Napsal: čtv 19.03.2015 17:52
				od Miguel
				Kdyby to bylo geometrií a snímač ukazoval a fungoval jak má, tak se ti kontrolka rozsvítí až při zatočení/rejdu, protože to teprve pak pozná, že nesedí počet otáček volantu (na jednu a druhou stranu + je tam ještě nějaká tolerance). Spíš to vypadá na problém mezi židlí a klávesnicí u diagnostiky.
			 
			
					
				
				Napsal: čtv 19.03.2015 20:24
				od venasvit
				Bohužel to si také myslím, že to bude jak říkáš, budu muset sehnat někoho jiného s diagnostikou