Stránka 1 z 3
Napsal: čtv 01.01.2015 19:58
od Meda
Kolik kdo mate na kouli? Videl jsem, ze predface 3.0d ma 2300kg, nektere 4.4i 2700kg, ale nektere i 3500kg coz je to, co by me zajimalo, ale nejak nerozumim tomu podle ceho se to odviji, ze nektere to maji a jine ne?
Predpokladal bych, ze 4.4i na mechach by melo mit nejvice, vysoka celkova hmotnost a vaha plus minus stejna s naftou, nebo se pletu?
Diky
Napsal: čtv 01.01.2015 20:17
od Don
Nevim jak to je. Ja mam 4.4i a vlek 2,3t ve velkem TP.
Napsal: čtv 01.01.2015 20:48
od Meda
Diky a co mas, predFL?
Napsal: čtv 01.01.2015 21:09
od vlastnemec
Kámoš měl na e53 poface 3.0d odnímatelné orig.tažné westfalia 2 700 kg, jinak určitě 4.4i nebude mít na kouli více jak 3.0d, nejvíce bude mít holota 3.0i jde o celkovou váhu a podle toho dostaneš kg na kouli.
Napsal: čtv 01.01.2015 22:03
od Don
Meda píše:Diky a co mas, predFL?
ano predFL

Napsal: čtv 01.01.2015 22:21
od Francis
vlastnemec: Ano, jde o hmotnost. Ze zákona přívěs za M1G/N1G smí mít max 1,5 násobek hmotnosti tažného vozidla. Laicky řečeno, čím těžší tahač tím těžší přívěs může táhnout.
Napsal: pát 02.01.2015 11:26
od Meda
vlastnemec: to je pravda, ale zase 3.0i nebude mit tak vysokou celkovou jako diesel, nebo 4.4i, proto jsem ji zamerne ani neudaval, navic tahat trilitrem bez kroutaku takhle tezkou soupravu je hlavne o modleni nepotkat kopec

Napsal: pát 02.01.2015 13:27
od vita11
podle
této dobové tabulky mají všechny X5 E53 na kulu 2,3t a navýšení na 3,5t bylo snad za příplatek
Napsal: pát 02.01.2015 13:34
od Meda
To je zajimavy srovnani, rad bych rekl predface modelu diky absenci 235kw 4.4i a 4.6is, ale podle 4.8is a 6q automatu je to asi takovy mix..

Napsal: pát 02.01.2015 13:51
od vita11
To bude stránka z prospektu platnému k nějakému datu. A podle
wiki někdy v rozmezí 2004 - 2006
Napsal: pát 02.01.2015 14:27
od vlastnemec
Předface měl od výroby 2,3t a poface 2,7t, že za příplatek se dá celkové zatížení zvednout na 3,5t jsem se nikde nedočetl a moc tomu nevěřím, někde jsem kdysi četl co si matně pamatuji, že e53 má nevýhodu oproti GL právě váhu na kouli a jachtaři mají kvůli tomu u BMW smůlu. Jinak když mě namontovali LPG tak se mi snížila i váha pro kouli, zapsáno do velkého TP.
Napsal: pát 02.01.2015 14:54
od Francis
Technicky přípustná hmotnost přívěsu by měla být na typovém štítku. Měla by tam být maximální hmotnost solo auta a maximální hmotnost soupravy, odečtením lze zjistit max povolenou hmotnost přívěsu pro konkrétní vozidlo. Žádným kouzlem nelze zapsat do TP víc, ale leckdy bývá v TP méně.
Ano, lze "motivovat" úředníka k zápisu nesmyslného čísla do TP, ale v případě nehody a nebo kontroly znalým polucistou (zejména v DE nebo A) je to předpoklad pro velké problémy.
Napsal: pát 02.01.2015 16:22
od Meda
Presne jak pise Francis, z toho plyne i to co psal vlastnemec jen s tim rozdilem, ze slabsi motorizace ac byvaji lehci maji nizsi celkovou vahu soupravy, proto me zajima jak to v praxi u X5 je, protoze treba temer kazda E39 ma na kouli 2000kg a ja na M5 E39 mam jen 1800kg, protoze je to nejtezsi E39, ale celkova vaha se uz nezvedala.. Naproti tomu nektere treba 520i maji taky 1800kg ikdyz to byvaji lehke holoty, celkova vaha je nizka kvuli slabemu motoru..
Kdyz se ale kouknu kdekoli na nove tazne jako je treba Bosal, autoHak atd., vsude pisou zatizeni 3500kg, takze kdyz by sem nekdo mohl hodit foto stitku, pripadne udaju z TP, bylo by to idealni

Napsal: pát 02.01.2015 18:48
od Francis
Meda: Mírně opravím tvou myšlenku: M5 nemá jen 1800 kg protože je nejtěžší, ale M5 má jen 1800 kg
přestože je nejtěžší.
Inženýrům v BMW do hlav vidět není, něco je k tomuto limitu vedlo ale zákonné limity to nebyly. Možná ovladatelnost soupravy, možná starost o životnost spojky nebo o přehřívání agregátu, ...
Když výrobce aftermarket tažného zařízení uvádí maximální zatížení 3500 kg, může to být proto, že si můžeš koupit X5 na tahání vleku s hnojem na pole po soukromých pozemcích, homologace tě nezajímá a jen chceš mít jistotu, že mechanicky to TZ zvládne

A nebo TZ vyvezeš někam, mimo EUSA, kde jsou jiné zákonné limity na maximální hmotnost vleku nebo v lepším případě tam zákonné limity nejsou vůbec.
Napsal: pát 02.01.2015 18:58
od vita11
Úředníky na magistrátu je samozřejmě možné motivovt k čemukoliv, ale v tomto přídapě se připlácelo přímo u BMW a stálo to 110 € oficiálně. V
ceníku z dubna 2014, na straně 12, v druhé půlce stránky

položka Erhöhte Anhängerlast (pouze pro automaty a kola 18" - 20")
Napsal: pát 02.01.2015 19:20
od vlastnemec
Takže pánové, po setkání s kamarádem polišem, nejvyšší povolená může být max 3,5tuny a to celé soupravy. Údaj na kouli může být třeba 10tun - tento údaj je dán tím co auto - motor - převodovka a koule utáhne, takže jednoduše si ve velkém TP najděte položku nejvyšší povolená hmotnost celé soupravy od tohoto si odečtěte váhu auta a zjistíte kolik můžete táhnout. Údaje na kouli jsou různé z důvodů motorizací aut co jsou schopny zvládnout a davaj to inženýři ve výrobě po homologaci.
Napsal: pát 02.01.2015 20:32
od Francis
Kamarád poliš v tom má mírný chaos. 3500 kg limitem má na mysli oprávnění řidiče. V tomto není jasno, záleží na výkladu zákona. U nás je B+E s nejasně napsaným limitem v odstavci 4 písmene c) §81 zákona 361/2000 Sb., kde je uvedeno, že v případě B+E neplatí limit na 3500 kg na soupravu. Samozřejmě s oprávněním C+E neplatí taktéž. Prosím, nemíchat hrušky s jabkama, nemíchat technicky přípustné limity s oprávněním řidiče!
Čistě teoreticky může mít souprava v případě M1G/N1G + O2 celkovou hmotnost 3500 + 1,5*3500 = 8750 kg (a v případě M1/N1 + O2 pouze 7000 kg).
V DE a asi i jinde ve světě mají pro B+E omezení na 7500 kg celkové hmotnosti soupravy.
P.S. Údaj v TP není plně "směroplatný", úředník se vymluví na překlep. Určující je údaj na typovém štítku v motorovém prostoru vozidla.
Napsal: pát 02.01.2015 20:32
od pran22
tomu neverim i ford galaxy ma na tažnem 2 tuny a vesele snima vozi lidi z německa na podvalu auta kdyby měl tvuj známej polda pravdu chytnou je hned v německu
Napsal: pát 02.01.2015 21:10
od vlastnemec
Že někdo za osobákem táhne další tři tuny je v našich končinách úplně normální, směrodatné je pro osobák že max celková hmotnost nesmí přesáhnout 3,5 tuny a žádný osobák větší celkovou hmotnost zapsanou nemá toto si nikdo nelajzne ani za hodně tlustý úplatek úředníkovi, jistě cituješ zákon, ale toto upravuje právě položka maximální přípustná hmotnost vozidla která je uvedena ve velkém TP a když ji přešvihneš tak si porušil zákon, je to stejné jak u náklaďáku pokud máš dvanáctitunu tak máš maximální povolenou hmotnost soupravy 12tun, ale naložit můžeš jen ten rozdíl po odečtení váhy nenaloženého auta. Jo ještě pokud by byla zapsána celková váha nad 3,5tuny tak potřebuješ Céčko což byl problém H1 váha sice byla míň jak 3,5tuny ale celková povolená byla nad 3,5tuny a potřeboval jsi Céčko.
Jak to je po právní stránce je jedna věc a jak lidi tahaj auta je druhá, zatím se převažují TIRáci a normálním dávaj pokoj, pokud náhodou netáhnou za ochcávkou dvě auta to už je do očí bijící, jinak v polsku se to krutě kontroluje, jsou schopní ti převážit i transita a pokuty jsou mastné.
Napsal: pát 02.01.2015 22:15
od vita11
Nepleteš trochu pojmy s dojmy? Nejvyšší přípustnou hmotnost VOZIDLA a nejvyšší přípustnou hmotnost SOUPRAVY? Nejvyšší hmotnost vozidla nemůže mít samozřejmě žádný osobák zapsanou vyšší než 3,5t ale nejvyšší hmotnost soupravy má vyšší než 3,5t kdejaký osobák. Např. i moje 3er. Natož pak X5.
Podle tvojí logiky by za X5 šlo táhnout vozík max 850 kg a ještě k tomu jenom u 3.0i bez jakéhokoliv nákladu