Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
X5 E53 zatizeni na kouli
Kolik kdo mate na kouli? Videl jsem, ze predface 3.0d ma 2300kg, nektere 4.4i 2700kg, ale nektere i 3500kg coz je to, co by me zajimalo, ale nejak nerozumim tomu podle ceho se to odviji, ze nektere to maji a jine ne?
Predpokladal bych, ze 4.4i na mechach by melo mit nejvice, vysoka celkova hmotnost a vaha plus minus stejna s naftou, nebo se pletu?
Diky
Predpokladal bych, ze 4.4i na mechach by melo mit nejvice, vysoka celkova hmotnost a vaha plus minus stejna s naftou, nebo se pletu?
Diky
- vlastnemec
- Registrovaný
- Příspěvky: 1627
- Registrován: stř 16.03.2011 01:00
- Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5995
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
vlastnemec: Ano, jde o hmotnost. Ze zákona přívěs za M1G/N1G smí mít max 1,5 násobek hmotnosti tažného vozidla. Laicky řečeno, čím těžší tahač tím těžší přívěs může táhnout.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
vita11
- Moderátor
- Příspěvky: 2235
- Registrován: stř 26.06.2013 00:00
- Bydliště: Praha/Brno/Břeclav
- Klubové ID: 3376
podle této dobové tabulky mají všechny X5 E53 na kulu 2,3t a navýšení na 3,5t bylo snad za příplatek
V8 power
BMW 650i LCI Spacegrau
Top down
BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine
BMW R1150R Atlantablau


Top down

Calming machine


-
vita11
- Moderátor
- Příspěvky: 2235
- Registrován: stř 26.06.2013 00:00
- Bydliště: Praha/Brno/Břeclav
- Klubové ID: 3376
To bude stránka z prospektu platnému k nějakému datu. A podle wiki někdy v rozmezí 2004 - 2006
V8 power
BMW 650i LCI Spacegrau
Top down
BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine
BMW R1150R Atlantablau


Top down

Calming machine


- vlastnemec
- Registrovaný
- Příspěvky: 1627
- Registrován: stř 16.03.2011 01:00
- Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)
Předface měl od výroby 2,3t a poface 2,7t, že za příplatek se dá celkové zatížení zvednout na 3,5t jsem se nikde nedočetl a moc tomu nevěřím, někde jsem kdysi četl co si matně pamatuji, že e53 má nevýhodu oproti GL právě váhu na kouli a jachtaři mají kvůli tomu u BMW smůlu. Jinak když mě namontovali LPG tak se mi snížila i váha pro kouli, zapsáno do velkého TP.
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5995
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
Technicky přípustná hmotnost přívěsu by měla být na typovém štítku. Měla by tam být maximální hmotnost solo auta a maximální hmotnost soupravy, odečtením lze zjistit max povolenou hmotnost přívěsu pro konkrétní vozidlo. Žádným kouzlem nelze zapsat do TP víc, ale leckdy bývá v TP méně.
Ano, lze "motivovat" úředníka k zápisu nesmyslného čísla do TP, ale v případě nehody a nebo kontroly znalým polucistou (zejména v DE nebo A) je to předpoklad pro velké problémy.
Ano, lze "motivovat" úředníka k zápisu nesmyslného čísla do TP, ale v případě nehody a nebo kontroly znalým polucistou (zejména v DE nebo A) je to předpoklad pro velké problémy.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Presne jak pise Francis, z toho plyne i to co psal vlastnemec jen s tim rozdilem, ze slabsi motorizace ac byvaji lehci maji nizsi celkovou vahu soupravy, proto me zajima jak to v praxi u X5 je, protoze treba temer kazda E39 ma na kouli 2000kg a ja na M5 E39 mam jen 1800kg, protoze je to nejtezsi E39, ale celkova vaha se uz nezvedala.. Naproti tomu nektere treba 520i maji taky 1800kg ikdyz to byvaji lehke holoty, celkova vaha je nizka kvuli slabemu motoru..
Kdyz se ale kouknu kdekoli na nove tazne jako je treba Bosal, autoHak atd., vsude pisou zatizeni 3500kg, takze kdyz by sem nekdo mohl hodit foto stitku, pripadne udaju z TP, bylo by to idealni
Kdyz se ale kouknu kdekoli na nove tazne jako je treba Bosal, autoHak atd., vsude pisou zatizeni 3500kg, takze kdyz by sem nekdo mohl hodit foto stitku, pripadne udaju z TP, bylo by to idealni

-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5995
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
Meda: Mírně opravím tvou myšlenku: M5 nemá jen 1800 kg protože je nejtěžší, ale M5 má jen 1800 kg přestože je nejtěžší.
Inženýrům v BMW do hlav vidět není, něco je k tomuto limitu vedlo ale zákonné limity to nebyly. Možná ovladatelnost soupravy, možná starost o životnost spojky nebo o přehřívání agregátu, ...
Když výrobce aftermarket tažného zařízení uvádí maximální zatížení 3500 kg, může to být proto, že si můžeš koupit X5 na tahání vleku s hnojem na pole po soukromých pozemcích, homologace tě nezajímá a jen chceš mít jistotu, že mechanicky to TZ zvládne
A nebo TZ vyvezeš někam, mimo EUSA, kde jsou jiné zákonné limity na maximální hmotnost vleku nebo v lepším případě tam zákonné limity nejsou vůbec.
Inženýrům v BMW do hlav vidět není, něco je k tomuto limitu vedlo ale zákonné limity to nebyly. Možná ovladatelnost soupravy, možná starost o životnost spojky nebo o přehřívání agregátu, ...
Když výrobce aftermarket tažného zařízení uvádí maximální zatížení 3500 kg, může to být proto, že si můžeš koupit X5 na tahání vleku s hnojem na pole po soukromých pozemcích, homologace tě nezajímá a jen chceš mít jistotu, že mechanicky to TZ zvládne

328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
vita11
- Moderátor
- Příspěvky: 2235
- Registrován: stř 26.06.2013 00:00
- Bydliště: Praha/Brno/Břeclav
- Klubové ID: 3376
Úředníky na magistrátu je samozřejmě možné motivovt k čemukoliv, ale v tomto přídapě se připlácelo přímo u BMW a stálo to 110 € oficiálně. V ceníku z dubna 2014, na straně 12, v druhé půlce stránky
položka Erhöhte Anhängerlast (pouze pro automaty a kola 18" - 20")

V8 power
BMW 650i LCI Spacegrau
Top down
BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine
BMW R1150R Atlantablau


Top down

Calming machine


- vlastnemec
- Registrovaný
- Příspěvky: 1627
- Registrován: stř 16.03.2011 01:00
- Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)
Takže pánové, po setkání s kamarádem polišem, nejvyšší povolená může být max 3,5tuny a to celé soupravy. Údaj na kouli může být třeba 10tun - tento údaj je dán tím co auto - motor - převodovka a koule utáhne, takže jednoduše si ve velkém TP najděte položku nejvyšší povolená hmotnost celé soupravy od tohoto si odečtěte váhu auta a zjistíte kolik můžete táhnout. Údaje na kouli jsou různé z důvodů motorizací aut co jsou schopny zvládnout a davaj to inženýři ve výrobě po homologaci.
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5995
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
Kamarád poliš v tom má mírný chaos. 3500 kg limitem má na mysli oprávnění řidiče. V tomto není jasno, záleží na výkladu zákona. U nás je B+E s nejasně napsaným limitem v odstavci 4 písmene c) §81 zákona 361/2000 Sb., kde je uvedeno, že v případě B+E neplatí limit na 3500 kg na soupravu. Samozřejmě s oprávněním C+E neplatí taktéž. Prosím, nemíchat hrušky s jabkama, nemíchat technicky přípustné limity s oprávněním řidiče!
Čistě teoreticky může mít souprava v případě M1G/N1G + O2 celkovou hmotnost 3500 + 1,5*3500 = 8750 kg (a v případě M1/N1 + O2 pouze 7000 kg).
V DE a asi i jinde ve světě mají pro B+E omezení na 7500 kg celkové hmotnosti soupravy.
P.S. Údaj v TP není plně "směroplatný", úředník se vymluví na překlep. Určující je údaj na typovém štítku v motorovém prostoru vozidla.
Čistě teoreticky může mít souprava v případě M1G/N1G + O2 celkovou hmotnost 3500 + 1,5*3500 = 8750 kg (a v případě M1/N1 + O2 pouze 7000 kg).
V DE a asi i jinde ve světě mají pro B+E omezení na 7500 kg celkové hmotnosti soupravy.
P.S. Údaj v TP není plně "směroplatný", úředník se vymluví na překlep. Určující je údaj na typovém štítku v motorovém prostoru vozidla.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
- vlastnemec
- Registrovaný
- Příspěvky: 1627
- Registrován: stř 16.03.2011 01:00
- Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)
Že někdo za osobákem táhne další tři tuny je v našich končinách úplně normální, směrodatné je pro osobák že max celková hmotnost nesmí přesáhnout 3,5 tuny a žádný osobák větší celkovou hmotnost zapsanou nemá toto si nikdo nelajzne ani za hodně tlustý úplatek úředníkovi, jistě cituješ zákon, ale toto upravuje právě položka maximální přípustná hmotnost vozidla která je uvedena ve velkém TP a když ji přešvihneš tak si porušil zákon, je to stejné jak u náklaďáku pokud máš dvanáctitunu tak máš maximální povolenou hmotnost soupravy 12tun, ale naložit můžeš jen ten rozdíl po odečtení váhy nenaloženého auta. Jo ještě pokud by byla zapsána celková váha nad 3,5tuny tak potřebuješ Céčko což byl problém H1 váha sice byla míň jak 3,5tuny ale celková povolená byla nad 3,5tuny a potřeboval jsi Céčko.
Jak to je po právní stránce je jedna věc a jak lidi tahaj auta je druhá, zatím se převažují TIRáci a normálním dávaj pokoj, pokud náhodou netáhnou za ochcávkou dvě auta to už je do očí bijící, jinak v polsku se to krutě kontroluje, jsou schopní ti převážit i transita a pokuty jsou mastné.
Jak to je po právní stránce je jedna věc a jak lidi tahaj auta je druhá, zatím se převažují TIRáci a normálním dávaj pokoj, pokud náhodou netáhnou za ochcávkou dvě auta to už je do očí bijící, jinak v polsku se to krutě kontroluje, jsou schopní ti převážit i transita a pokuty jsou mastné.
-
vita11
- Moderátor
- Příspěvky: 2235
- Registrován: stř 26.06.2013 00:00
- Bydliště: Praha/Brno/Břeclav
- Klubové ID: 3376
Nepleteš trochu pojmy s dojmy? Nejvyšší přípustnou hmotnost VOZIDLA a nejvyšší přípustnou hmotnost SOUPRAVY? Nejvyšší hmotnost vozidla nemůže mít samozřejmě žádný osobák zapsanou vyšší než 3,5t ale nejvyšší hmotnost soupravy má vyšší než 3,5t kdejaký osobák. Např. i moje 3er. Natož pak X5.
Podle tvojí logiky by za X5 šlo táhnout vozík max 850 kg a ještě k tomu jenom u 3.0i bez jakéhokoliv nákladu
Podle tvojí logiky by za X5 šlo táhnout vozík max 850 kg a ještě k tomu jenom u 3.0i bez jakéhokoliv nákladu
V8 power
BMW 650i LCI Spacegrau
Top down
BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine
BMW R1150R Atlantablau


Top down

Calming machine

