Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

X5 E53 zatizeni na kouli

Vše o E53, E70/E71/E72, E83, E84, F15/F16, F25/F26, F39, F48, G01, G02, G05, G06
Zpráva
Autor
Meda
Registrovaný
Příspěvky: 1040
Registrován: čtv 18.11.2004 01:00
Klubové ID: 3310

#1 Příspěvek od Meda »

Kolik kdo mate na kouli? Videl jsem, ze predface 3.0d ma 2300kg, nektere 4.4i 2700kg, ale nektere i 3500kg coz je to, co by me zajimalo, ale nejak nerozumim tomu podle ceho se to odviji, ze nektere to maji a jine ne?

Predpokladal bych, ze 4.4i na mechach by melo mit nejvice, vysoka celkova hmotnost a vaha plus minus stejna s naftou, nebo se pletu?

Diky
Uživatelský avatar
Don
Registrovaný
Příspěvky: 2045
Registrován: stř 24.06.2009 00:00
Bydliště: Brandýs nad Starou Plechovkou
Klubové ID: 1990

#2 Příspěvek od Don »

Nevim jak to je. Ja mam 4.4i a vlek 2,3t ve velkem TP.
...Jeep Cherokee 3.0D | E39 523iAT | E66 745Li | E53 X5 4.4iA | E39 528iAT LPG | RR Vogue L322 4.2 Supercharged
Meda
Registrovaný
Příspěvky: 1040
Registrován: čtv 18.11.2004 01:00
Klubové ID: 3310

#3 Příspěvek od Meda »

Diky a co mas, predFL?
Uživatelský avatar
vlastnemec
Registrovaný
Příspěvky: 1627
Registrován: stř 16.03.2011 01:00
Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)

#4 Příspěvek od vlastnemec »

Kámoš měl na e53 poface 3.0d odnímatelné orig.tažné westfalia 2 700 kg, jinak určitě 4.4i nebude mít na kouli více jak 3.0d, nejvíce bude mít holota 3.0i jde o celkovou váhu a podle toho dostaneš kg na kouli.
Uživatelský avatar
Don
Registrovaný
Příspěvky: 2045
Registrován: stř 24.06.2009 00:00
Bydliště: Brandýs nad Starou Plechovkou
Klubové ID: 1990

#5 Příspěvek od Don »

Meda píše:Diky a co mas, predFL?
ano predFL :)
...Jeep Cherokee 3.0D | E39 523iAT | E66 745Li | E53 X5 4.4iA | E39 528iAT LPG | RR Vogue L322 4.2 Supercharged
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5995
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

vlastnemec: Ano, jde o hmotnost. Ze zákona přívěs za M1G/N1G smí mít max 1,5 násobek hmotnosti tažného vozidla. Laicky řečeno, čím těžší tahač tím těžší přívěs může táhnout.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Meda
Registrovaný
Příspěvky: 1040
Registrován: čtv 18.11.2004 01:00
Klubové ID: 3310

#7 Příspěvek od Meda »

vlastnemec: to je pravda, ale zase 3.0i nebude mit tak vysokou celkovou jako diesel, nebo 4.4i, proto jsem ji zamerne ani neudaval, navic tahat trilitrem bez kroutaku takhle tezkou soupravu je hlavne o modleni nepotkat kopec :)
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2235
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav
Klubové ID: 3376

#8 Příspěvek od vita11 Moderátor »

podle této dobové tabulky mají všechny X5 E53 na kulu 2,3t a navýšení na 3,5t bylo snad za příplatek
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
Meda
Registrovaný
Příspěvky: 1040
Registrován: čtv 18.11.2004 01:00
Klubové ID: 3310

#9 Příspěvek od Meda »

To je zajimavy srovnani, rad bych rekl predface modelu diky absenci 235kw 4.4i a 4.6is, ale podle 4.8is a 6q automatu je to asi takovy mix.. :)
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2235
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav
Klubové ID: 3376

#10 Příspěvek od vita11 Moderátor »

To bude stránka z prospektu platnému k nějakému datu. A podle wiki někdy v rozmezí 2004 - 2006
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
Uživatelský avatar
vlastnemec
Registrovaný
Příspěvky: 1627
Registrován: stř 16.03.2011 01:00
Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)

#11 Příspěvek od vlastnemec »

Předface měl od výroby 2,3t a poface 2,7t, že za příplatek se dá celkové zatížení zvednout na 3,5t jsem se nikde nedočetl a moc tomu nevěřím, někde jsem kdysi četl co si matně pamatuji, že e53 má nevýhodu oproti GL právě váhu na kouli a jachtaři mají kvůli tomu u BMW smůlu. Jinak když mě namontovali LPG tak se mi snížila i váha pro kouli, zapsáno do velkého TP.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5995
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Technicky přípustná hmotnost přívěsu by měla být na typovém štítku. Měla by tam být maximální hmotnost solo auta a maximální hmotnost soupravy, odečtením lze zjistit max povolenou hmotnost přívěsu pro konkrétní vozidlo. Žádným kouzlem nelze zapsat do TP víc, ale leckdy bývá v TP méně.
Ano, lze "motivovat" úředníka k zápisu nesmyslného čísla do TP, ale v případě nehody a nebo kontroly znalým polucistou (zejména v DE nebo A) je to předpoklad pro velké problémy.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Meda
Registrovaný
Příspěvky: 1040
Registrován: čtv 18.11.2004 01:00
Klubové ID: 3310

#13 Příspěvek od Meda »

Presne jak pise Francis, z toho plyne i to co psal vlastnemec jen s tim rozdilem, ze slabsi motorizace ac byvaji lehci maji nizsi celkovou vahu soupravy, proto me zajima jak to v praxi u X5 je, protoze treba temer kazda E39 ma na kouli 2000kg a ja na M5 E39 mam jen 1800kg, protoze je to nejtezsi E39, ale celkova vaha se uz nezvedala.. Naproti tomu nektere treba 520i maji taky 1800kg ikdyz to byvaji lehke holoty, celkova vaha je nizka kvuli slabemu motoru..

Kdyz se ale kouknu kdekoli na nove tazne jako je treba Bosal, autoHak atd., vsude pisou zatizeni 3500kg, takze kdyz by sem nekdo mohl hodit foto stitku, pripadne udaju z TP, bylo by to idealni :)
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5995
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Meda: Mírně opravím tvou myšlenku: M5 nemá jen 1800 kg protože je nejtěžší, ale M5 má jen 1800 kg přestože je nejtěžší.
Inženýrům v BMW do hlav vidět není, něco je k tomuto limitu vedlo ale zákonné limity to nebyly. Možná ovladatelnost soupravy, možná starost o životnost spojky nebo o přehřívání agregátu, ...

Když výrobce aftermarket tažného zařízení uvádí maximální zatížení 3500 kg, může to být proto, že si můžeš koupit X5 na tahání vleku s hnojem na pole po soukromých pozemcích, homologace tě nezajímá a jen chceš mít jistotu, že mechanicky to TZ zvládne :-) A nebo TZ vyvezeš někam, mimo EUSA, kde jsou jiné zákonné limity na maximální hmotnost vleku nebo v lepším případě tam zákonné limity nejsou vůbec.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2235
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav
Klubové ID: 3376

#15 Příspěvek od vita11 Moderátor »

Úředníky na magistrátu je samozřejmě možné motivovt k čemukoliv, ale v tomto přídapě se připlácelo přímo u BMW a stálo to 110 € oficiálně. V ceníku z dubna 2014, na straně 12, v druhé půlce stránky :wink: položka Erhöhte Anhängerlast (pouze pro automaty a kola 18" - 20")
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
Uživatelský avatar
vlastnemec
Registrovaný
Příspěvky: 1627
Registrován: stř 16.03.2011 01:00
Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)

#16 Příspěvek od vlastnemec »

Takže pánové, po setkání s kamarádem polišem, nejvyšší povolená může být max 3,5tuny a to celé soupravy. Údaj na kouli může být třeba 10tun - tento údaj je dán tím co auto - motor - převodovka a koule utáhne, takže jednoduše si ve velkém TP najděte položku nejvyšší povolená hmotnost celé soupravy od tohoto si odečtěte váhu auta a zjistíte kolik můžete táhnout. Údaje na kouli jsou různé z důvodů motorizací aut co jsou schopny zvládnout a davaj to inženýři ve výrobě po homologaci.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5995
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Kamarád poliš v tom má mírný chaos. 3500 kg limitem má na mysli oprávnění řidiče. V tomto není jasno, záleží na výkladu zákona. U nás je B+E s nejasně napsaným limitem v odstavci 4 písmene c) §81 zákona 361/2000 Sb., kde je uvedeno, že v případě B+E neplatí limit na 3500 kg na soupravu. Samozřejmě s oprávněním C+E neplatí taktéž. Prosím, nemíchat hrušky s jabkama, nemíchat technicky přípustné limity s oprávněním řidiče!

Čistě teoreticky může mít souprava v případě M1G/N1G + O2 celkovou hmotnost 3500 + 1,5*3500 = 8750 kg (a v případě M1/N1 + O2 pouze 7000 kg).

V DE a asi i jinde ve světě mají pro B+E omezení na 7500 kg celkové hmotnosti soupravy.

P.S. Údaj v TP není plně "směroplatný", úředník se vymluví na překlep. Určující je údaj na typovém štítku v motorovém prostoru vozidla.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
pran22
Registrovaný
Příspěvky: 267
Registrován: sob 06.02.2010 01:00

#18 Příspěvek od pran22 »

tomu neverim i ford galaxy ma na tažnem 2 tuny a vesele snima vozi lidi z německa na podvalu auta kdyby měl tvuj známej polda pravdu chytnou je hned v německu
Uživatelský avatar
vlastnemec
Registrovaný
Příspěvky: 1627
Registrován: stř 16.03.2011 01:00
Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)

#19 Příspěvek od vlastnemec »

Že někdo za osobákem táhne další tři tuny je v našich končinách úplně normální, směrodatné je pro osobák že max celková hmotnost nesmí přesáhnout 3,5 tuny a žádný osobák větší celkovou hmotnost zapsanou nemá toto si nikdo nelajzne ani za hodně tlustý úplatek úředníkovi, jistě cituješ zákon, ale toto upravuje právě položka maximální přípustná hmotnost vozidla která je uvedena ve velkém TP a když ji přešvihneš tak si porušil zákon, je to stejné jak u náklaďáku pokud máš dvanáctitunu tak máš maximální povolenou hmotnost soupravy 12tun, ale naložit můžeš jen ten rozdíl po odečtení váhy nenaloženého auta. Jo ještě pokud by byla zapsána celková váha nad 3,5tuny tak potřebuješ Céčko což byl problém H1 váha sice byla míň jak 3,5tuny ale celková povolená byla nad 3,5tuny a potřeboval jsi Céčko.

Jak to je po právní stránce je jedna věc a jak lidi tahaj auta je druhá, zatím se převažují TIRáci a normálním dávaj pokoj, pokud náhodou netáhnou za ochcávkou dvě auta to už je do očí bijící, jinak v polsku se to krutě kontroluje, jsou schopní ti převážit i transita a pokuty jsou mastné.
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2235
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav
Klubové ID: 3376

#20 Příspěvek od vita11 Moderátor »

Nepleteš trochu pojmy s dojmy? Nejvyšší přípustnou hmotnost VOZIDLA a nejvyšší přípustnou hmotnost SOUPRAVY? Nejvyšší hmotnost vozidla nemůže mít samozřejmě žádný osobák zapsanou vyšší než 3,5t ale nejvyšší hmotnost soupravy má vyšší než 3,5t kdejaký osobák. Např. i moje 3er. Natož pak X5.
Podle tvojí logiky by za X5 šlo táhnout vozík max 850 kg a ještě k tomu jenom u 3.0i bez jakéhokoliv nákladu
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
Odpovědět