Stránka 1 z 1

Napsal: stř 23.09.2015 20:25
od bmw530
Vlastním Bmw 645ci a chci se zeptat jestli náhodou někdo neví čím to může být,ale po zahřátí na volnoběh mi chrastí(zvuk bych přirovnal k nějakému uvolněnému plechu,který tam drnčí), dělá to jen cca při 800otáček po přidání lehce plynu zvuk okamžitě odezní.. Co to může být? Jde to z levé strany kde se nachází vakuová pumpa, hned zepředu. Přijde mi jakoby tam bylo něco volnýho,dovolil bych říct, že to jde z vanosu

Co to může dělat?

Díky za rady..

Re: 645ci (chrastění na volnoběh)

Napsal: pát 30.12.2016 13:29
od zddan01
Vyřešeno? Mám úplně ten samý problém - e64, 645Ci, 2/2004, 160K km
Pročítal jsem fórum, jediné, co se tomu blíží je toto (sice e66, ale stejný motor)

http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=26&t=83767

příčinnou bylo: vadná napínací a vodící kladka pro mikrořemen alternátoru a serva

Díky

Re:

Napsal: sob 07.01.2017 02:02
od airbone
bmw530 píše:Vlastním Bmw 645ci a chci se zeptat jestli náhodou někdo neví čím to může být,ale po zahřátí na volnoběh mi chrastí(zvuk bych přirovnal k nějakému uvolněnému plechu,který tam drnčí), dělá to jen cca při 800otáček po přidání lehce plynu zvuk okamžitě odezní.. Co to může být? Jde to z levé strany kde se nachází vakuová pumpa, hned zepředu. Přijde mi jakoby tam bylo něco volnýho,dovolil bych říct, že to jde z vanosu

Co to může dělat?

Díky za rady..
skor z valvetroniku, ten si moze poklepkavat.... Alebo roztrhnuta membrana odvetrania na veku? Volnobeh drzi pekne ako ma byt 550ot ?

Re: 645ci (chrastění na volnoběh)

Napsal: sob 07.01.2017 14:06
od Snejk
spis klimakompresor. ten dela v 99% desnej rachot. shod remen a uvidíš.

Re: 645ci (chrastění na volnoběh)

Napsal: sob 07.01.2017 18:13
od Jaris330D
Přesně, jak píše Snejk. Shodit řemeny a uvidíš. On mně podtočil motor, poslechl a řekl (zvuk je to divný, ale rozvody nee, vypadá to na kladky) Taky že jo, kladky si chroustali. Když odpojíš váhu vzduchu, tak bys měl odpojit Valvetronik.

Re: 645ci (chrastění na volnoběh)

Napsal: ned 08.01.2017 19:46
od zddan01
díky za tipy, zkusím

airborne - volnoběh mi kolísá v rozsahu cca 100 otáček, vždy když je motor studený, když je zahřátý tak někdy ano, někdy ne - ale jen když je zařazeno P nebo N (při jizdě nikdy), jakmile zařadím D nebo R, nebo třeba pustím klimu tak kolísání přestane, membrány měnil předchozí majitel v létě (tento díl http://bmwfans.info/parts-catalog/E64/E ... 1127547058), v podezření jsou spíš zakarbonované kanály secondary air system

Re: 645ci (chrastění na volnoběh)

Napsal: čtv 19.01.2017 10:52
od zddan01
příčina nalezena - je to klimakompresor
díky Snejku!

Re: 645ci (chrastění na volnoběh)

Napsal: čtv 26.01.2017 22:05
od Snejk
jo to on moc rad dela, prakticky na vsech bmw. to lozisko vepredu moc nevydrzi. hlavne je porad v provozu (nema spojku jen obtokac) a vetsinou ani napinak takze to dostava dost pokourit.

Re: 645ci (chrastění na volnoběh)

Napsal: čtv 26.01.2017 22:06
od Snejk
ovsem to neznamena ze by nebylo vhodne ten motor pretesnit. to chce proste kazda n62

Re: 645ci (chrastění na volnoběh), kolísání otáček za studen

Napsal: pon 30.01.2017 16:17
od zddan01
to 100%, něco už udělal bývalý majitel, něco jsem nechal přetěsnit já, zbytek na těžko přístupných místech se preventivně dodělá až bude motor venku kvůli těsnění ventilů a čištění SAS...

Re: 645ci (chrastění na volnoběh)

Napsal: pon 30.01.2017 20:46
od Snejk
muzes privezt. delame kazdej tejden jeden motor, uz pres 100ks v8 za nama :)

Re: 645ci (chrastění na volnoběh),kolísání otáček za studena

Napsal: sob 15.04.2017 11:02
od zddan01
Ložisko klimakompresoru - dá se kompresor nějak rozumě rozebrat a ložisko vyměnit za nové, nebo to nelze? Klima chladí dobře, netěsnosti taky žádné, nechce se mi riskovat výměna za jiný a už vůbec ne kupovat nový...

To kolísání otáček za studena po startu nebude asi ten SAS, ale protože mi právě po startu za studena po pár minutách jízdy občas vypadne dynamic drive a vypadává audio, hledal jsem a našel tady

https://www.bmwklub.sk/bmw5-e60-e61/vym ... 75168.html

...vadný regulátor napětí na alternátoru. Tak jsem si před chvílí nastartoval auto, zapnul lampičku a... přesně jak píše JTK545, intenzita osvětlení dost kolísala, přesně tak jak kolísaly otáčky, další symptomy úplně stejné

Re: 645ci (chrastění na volnoběh)

Napsal: ned 28.05.2017 19:39
od zddan01
tak si odpovím sám:)

ložisko se vyměnit dá, je potřeba rozebrat řemenici, pokud nemáte spec. přípravek na aretaci postup zde
https://www.youtube.com/watch?v=iGAYh2x3WE4
potom už jenom slisovat a nalisovat ložisko a sestavit zpět...

a kolísání otáček atd. byl opravdu vadný regulátor napětí

takže vyřešeno:)

Re: 645ci (chrastění na volnoběh)

Napsal: úte 16.01.2018 19:54
od horan
Priseru se tady k vám. Motor je stejnej. Taky mě kolisa napětí na volnobeh (13-15V) viz. odkaz a pohoupava volnoběh. Jen co to spíš bude. Je tam baterka, která už má nejlepší za sebou, tak jestli to nemůže způsobovat ona. Alternátor totiž ještě svítí novotou (dva roky - Valeo - já vím :D).
https://youtu.be/Z6Z4sDBLwG8

Re: 645ci (chrastění na volnoběh)

Napsal: úte 16.01.2018 20:12
od zddan01
co ostatní symptomy? (vypadávání DD, rádia, blikání displeje, nouzový mód převodovky, zhasínání žárovek)

ještě je možnost, že je to baterka, nebo IBS, nech prověřit :) ty máš ale e65/6, nevím jak a jestli to tam je...

alternátor a regulátor napětí jsou v ETK dva různé díly (pro E64), je možné, že máš nový alternátor, ale regulátor napětí zůstal původní? (jen přemýšlím nahlas, nevím, jak to prodávají, já nechal vyměnit jen regulátor...)

Re: 645ci (chrastění na volnoběh)

Napsal: úte 16.01.2018 20:30
od horan
Symptomy jsou jen poblikávání osvětlení interiéru. Jinak nic.
Ty jo když o tom zpětné přemýšlím, tak dvakrát za lonskej rok vyskočila chyba protiprokluzu, jednou přestalo fungovat aut. vypínání blinkrů a jednou ten DD.
Vzhledem k tomu, že to bylo fakt ojedinělé, tak jsem tomu nevěnoval pozornost. :oops:
Vše se opravilo opětovným nastartováním.

Re: 645ci (chrastění na volnoběh)

Napsal: stř 17.01.2018 00:52
od zddan01
mě ty systémy vypadávaly za začátku taky jen občas, ke konci ale pravidelně po cca 5-10 min, znovunastartováním zmizelo, nicméně otáčky kolísaly vždy

nejjednodušší je začít baterkou, pak IBS, nakonec ten regulátor...