Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
645ci (chrastění na volnoběh)
Vlastním Bmw 645ci a chci se zeptat jestli náhodou někdo neví čím to může být,ale po zahřátí na volnoběh mi chrastí(zvuk bych přirovnal k nějakému uvolněnému plechu,který tam drnčí), dělá to jen cca při 800otáček po přidání lehce plynu zvuk okamžitě odezní.. Co to může být? Jde to z levé strany kde se nachází vakuová pumpa, hned zepředu. Přijde mi jakoby tam bylo něco volnýho,dovolil bych říct, že to jde z vanosu
Co to může dělat?
Díky za rady..
Co to může dělat?
Díky za rady..
Re: 645ci (chrastění na volnoběh)
Vyřešeno? Mám úplně ten samý problém - e64, 645Ci, 2/2004, 160K km
Pročítal jsem fórum, jediné, co se tomu blíží je toto (sice e66, ale stejný motor)
http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=26&t=83767
příčinnou bylo: vadná napínací a vodící kladka pro mikrořemen alternátoru a serva
Díky
Pročítal jsem fórum, jediné, co se tomu blíží je toto (sice e66, ale stejný motor)
http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=26&t=83767
příčinnou bylo: vadná napínací a vodící kladka pro mikrořemen alternátoru a serva
Díky
Re:
skor z valvetroniku, ten si moze poklepkavat.... Alebo roztrhnuta membrana odvetrania na veku? Volnobeh drzi pekne ako ma byt 550ot ?bmw530 píše:Vlastním Bmw 645ci a chci se zeptat jestli náhodou někdo neví čím to může být,ale po zahřátí na volnoběh mi chrastí(zvuk bych přirovnal k nějakému uvolněnému plechu,který tam drnčí), dělá to jen cca při 800otáček po přidání lehce plynu zvuk okamžitě odezní.. Co to může být? Jde to z levé strany kde se nachází vakuová pumpa, hned zepředu. Přijde mi jakoby tam bylo něco volnýho,dovolil bych říct, že to jde z vanosu
Co to může dělat?
Díky za rady..
Re: 645ci (chrastění na volnoběh)
spis klimakompresor. ten dela v 99% desnej rachot. shod remen a uvidíš.
Re: 645ci (chrastění na volnoběh)
Přesně, jak píše Snejk. Shodit řemeny a uvidíš. On mně podtočil motor, poslechl a řekl (zvuk je to divný, ale rozvody nee, vypadá to na kladky) Taky že jo, kladky si chroustali. Když odpojíš váhu vzduchu, tak bys měl odpojit Valvetronik.
Re: 645ci (chrastění na volnoběh)
díky za tipy, zkusím
airborne - volnoběh mi kolísá v rozsahu cca 100 otáček, vždy když je motor studený, když je zahřátý tak někdy ano, někdy ne - ale jen když je zařazeno P nebo N (při jizdě nikdy), jakmile zařadím D nebo R, nebo třeba pustím klimu tak kolísání přestane, membrány měnil předchozí majitel v létě (tento díl http://bmwfans.info/parts-catalog/E64/E ... 1127547058), v podezření jsou spíš zakarbonované kanály secondary air system
airborne - volnoběh mi kolísá v rozsahu cca 100 otáček, vždy když je motor studený, když je zahřátý tak někdy ano, někdy ne - ale jen když je zařazeno P nebo N (při jizdě nikdy), jakmile zařadím D nebo R, nebo třeba pustím klimu tak kolísání přestane, membrány měnil předchozí majitel v létě (tento díl http://bmwfans.info/parts-catalog/E64/E ... 1127547058), v podezření jsou spíš zakarbonované kanály secondary air system
Re: 645ci (chrastění na volnoběh)
příčina nalezena - je to klimakompresor
díky Snejku!
díky Snejku!
Re: 645ci (chrastění na volnoběh)
jo to on moc rad dela, prakticky na vsech bmw. to lozisko vepredu moc nevydrzi. hlavne je porad v provozu (nema spojku jen obtokac) a vetsinou ani napinak takze to dostava dost pokourit.
Re: 645ci (chrastění na volnoběh)
ovsem to neznamena ze by nebylo vhodne ten motor pretesnit. to chce proste kazda n62
Re: 645ci (chrastění na volnoběh), kolísání otáček za studen
to 100%, něco už udělal bývalý majitel, něco jsem nechal přetěsnit já, zbytek na těžko přístupných místech se preventivně dodělá až bude motor venku kvůli těsnění ventilů a čištění SAS...
Naposledy upravil(a) zddan01 dne sob 15.04.2017 10:50, celkem upraveno 1 x.
Re: 645ci (chrastění na volnoběh)
muzes privezt. delame kazdej tejden jeden motor, uz pres 100ks v8 za nama 

Re: 645ci (chrastění na volnoběh),kolísání otáček za studena
Ložisko klimakompresoru - dá se kompresor nějak rozumě rozebrat a ložisko vyměnit za nové, nebo to nelze? Klima chladí dobře, netěsnosti taky žádné, nechce se mi riskovat výměna za jiný a už vůbec ne kupovat nový...
To kolísání otáček za studena po startu nebude asi ten SAS, ale protože mi právě po startu za studena po pár minutách jízdy občas vypadne dynamic drive a vypadává audio, hledal jsem a našel tady
https://www.bmwklub.sk/bmw5-e60-e61/vym ... 75168.html
...vadný regulátor napětí na alternátoru. Tak jsem si před chvílí nastartoval auto, zapnul lampičku a... přesně jak píše JTK545, intenzita osvětlení dost kolísala, přesně tak jak kolísaly otáčky, další symptomy úplně stejné
To kolísání otáček za studena po startu nebude asi ten SAS, ale protože mi právě po startu za studena po pár minutách jízdy občas vypadne dynamic drive a vypadává audio, hledal jsem a našel tady
https://www.bmwklub.sk/bmw5-e60-e61/vym ... 75168.html
...vadný regulátor napětí na alternátoru. Tak jsem si před chvílí nastartoval auto, zapnul lampičku a... přesně jak píše JTK545, intenzita osvětlení dost kolísala, přesně tak jak kolísaly otáčky, další symptomy úplně stejné
Re: 645ci (chrastění na volnoběh)
tak si odpovím sám:)
ložisko se vyměnit dá, je potřeba rozebrat řemenici, pokud nemáte spec. přípravek na aretaci postup zde
https://www.youtube.com/watch?v=iGAYh2x3WE4
potom už jenom slisovat a nalisovat ložisko a sestavit zpět...
a kolísání otáček atd. byl opravdu vadný regulátor napětí
takže vyřešeno:)
ložisko se vyměnit dá, je potřeba rozebrat řemenici, pokud nemáte spec. přípravek na aretaci postup zde
https://www.youtube.com/watch?v=iGAYh2x3WE4
potom už jenom slisovat a nalisovat ložisko a sestavit zpět...
a kolísání otáček atd. byl opravdu vadný regulátor napětí
takže vyřešeno:)
Re: 645ci (chrastění na volnoběh)
Priseru se tady k vám. Motor je stejnej. Taky mě kolisa napětí na volnobeh (13-15V) viz. odkaz a pohoupava volnoběh. Jen co to spíš bude. Je tam baterka, která už má nejlepší za sebou, tak jestli to nemůže způsobovat ona. Alternátor totiž ještě svítí novotou (dva roky - Valeo - já vím
).
https://youtu.be/Z6Z4sDBLwG8

https://youtu.be/Z6Z4sDBLwG8
Re: 645ci (chrastění na volnoběh)
co ostatní symptomy? (vypadávání DD, rádia, blikání displeje, nouzový mód převodovky, zhasínání žárovek)
ještě je možnost, že je to baterka, nebo IBS, nech prověřit
ty máš ale e65/6, nevím jak a jestli to tam je...
alternátor a regulátor napětí jsou v ETK dva různé díly (pro E64), je možné, že máš nový alternátor, ale regulátor napětí zůstal původní? (jen přemýšlím nahlas, nevím, jak to prodávají, já nechal vyměnit jen regulátor...)
ještě je možnost, že je to baterka, nebo IBS, nech prověřit

alternátor a regulátor napětí jsou v ETK dva různé díly (pro E64), je možné, že máš nový alternátor, ale regulátor napětí zůstal původní? (jen přemýšlím nahlas, nevím, jak to prodávají, já nechal vyměnit jen regulátor...)
645Ci Cabrio Saphirschwarz
Z3 Coupé 2.8 Topasblau
X6 30d Saphirschwarz
Z3 Coupé 2.8 Topasblau
X6 30d Saphirschwarz
Re: 645ci (chrastění na volnoběh)
Symptomy jsou jen poblikávání osvětlení interiéru. Jinak nic.
Ty jo když o tom zpětné přemýšlím, tak dvakrát za lonskej rok vyskočila chyba protiprokluzu, jednou přestalo fungovat aut. vypínání blinkrů a jednou ten DD.
Vzhledem k tomu, že to bylo fakt ojedinělé, tak jsem tomu nevěnoval pozornost.
Vše se opravilo opětovným nastartováním.
Ty jo když o tom zpětné přemýšlím, tak dvakrát za lonskej rok vyskočila chyba protiprokluzu, jednou přestalo fungovat aut. vypínání blinkrů a jednou ten DD.
Vzhledem k tomu, že to bylo fakt ojedinělé, tak jsem tomu nevěnoval pozornost.

Vše se opravilo opětovným nastartováním.
Re: 645ci (chrastění na volnoběh)
mě ty systémy vypadávaly za začátku taky jen občas, ke konci ale pravidelně po cca 5-10 min, znovunastartováním zmizelo, nicméně otáčky kolísaly vždy
nejjednodušší je začít baterkou, pak IBS, nakonec ten regulátor...
nejjednodušší je začít baterkou, pak IBS, nakonec ten regulátor...
645Ci Cabrio Saphirschwarz
Z3 Coupé 2.8 Topasblau
X6 30d Saphirschwarz
Z3 Coupé 2.8 Topasblau
X6 30d Saphirschwarz