Stránka 1 z 1

Napsal: pon 23.12.2013 22:07
od ACDC
Párkrát se mi rozsvítila tato kombinace kontrolek a motor neměl výkon, cukal. Po vypnutí a nastartování vše OK. Co to? Něco mi říká že to souvisí s tempomatem, resp. klapkou. E46, 328i man. Díky

Napsal: úte 24.12.2013 09:59
od Francis
EML je systém řízení škrtící klapky, protože od pedálu není lanko ale snímač ,elektronika a servomotor na klapce. Ve spojení s ASC tipuju na chybu snímače polohy klapky. Chtělo by to někam na diagnostiku a vyčíst chyby DME.

Napsal: úte 24.12.2013 22:12
od ACDC
Jo, se stavím. M52 má naštěstí lanko :-)), takže se to tom asi nějak nepohodne...

Napsal: stř 25.12.2013 12:08
od Francis
Je to M52 (singleVANOS) nebo M52TU (doubleVANOS)?
Ty první mají plyn lankem, ty druhé mají throttle-by-wire a tedy na pedálu snímač a u klapky aktuator. Původně tento systém BMW nazývalo EML - Elektronik Motor Leistung. Měly to už E32 a E34 s ASC a M30 motory a ovládala to přídavná jednotka. Až od motoru M50 byla předřadná klapka přivírající sání a vše je integrováno v DME.

Napsal: stř 25.12.2013 23:49
od ACDC
TU, dabl vanos. Ale je tam lanko, naštěstí. Rok 98, tak to asi nějak patlali..

Napsal: čtv 26.12.2013 12:06
od Fx
M52TU ma drive by wire a lanko je tam "pro jistotu", u M54 ho už pak úplně zrušili.

Napsal: čtv 26.12.2013 12:07
od Francis
To že vede lanko od pedálu kamsi ke klapce ještě neznamená, že existuje přímá mechanická vazba pedál-klapka bez ovlivňování elektronikou :-)

Nápověda: Je-li na sacím potrubí jen jedna škrtící klapka, do jejíhož tělesa vede jedno lanko od pedálu plynu, jak asi ASC sniží otáčky motoru při prokluzu?

Napsal: čtv 26.12.2013 17:44
od ACDC
Chlapi, proč na 46kovém fóru chválí M52 jak reaguje na plyn a M54 je chcíplina? Přidán WDS, vidíte rozdíl?

Napsal: čtv 26.12.2013 21:57
od ACDC
Jinak popis je na http://uloz.to/xCjWaSz/bmw-3-series-ser ... &_fid=slgu Doporučuju všem 46kařům

Napsal: čtv 26.12.2013 23:38
od Francis
Tento popis máš přečtený? Na straně 130 je obrázek 0021525 pro DME MS 42.0 (tedy pro M52TU) a u něj text, přesně jak to psal Fx:
A throttle cable is used to actuate the accelerator pedal position
potentiometers and also serves as a backup to open the throttle plate
(full control) when the MDK system is in the failsafe mode.

O stranu dříve je i popis, proč se může rozsvěcet kontrolka EML:
If the fault causes decreased air flow (idle control valve closed), the
electronic throttle control (MDK or EDK) will compensate to maintain
idle. The EML lamp will illuminate to inform the driver of a fault.

Napsal: stř 01.01.2014 22:41
od ACDC
Pravda pravdoucí. A diagnostika dle předpokladu: klapka, voln. ventil..

Napsal: čtv 06.03.2014 21:40
od ACDC
Tak jsem ze zájmu dneska změřil napětí na servu klapky (odpor cca 3ohmy). V klidu (zapnuté zapalování) 2,8V (relativně měřeno, polarita připojena náhodně), stejně při klidné jízdě, bez akcelerace. Při přidávání plynu napětí klesá. Při plné akceleraci spadne na 0V, poměrně velmi rychle (digi metr vůbec nestačí sledovat). Po zapnutí tempomatu při přidávání klesá až na cca - 2,8V. Při ubírání leze zpět na 2,8V. Tolik teda u mé E46, 328i, 1998. Nevím, proč se napětí pohybuje v tomto relativně malém rozsahu. Možná je to PWM, ale nepřipadalo mně to tak. Tolik k diskusím o lanku u 2,8 TU.