Stránka 1 z 1
Napsal: čtv 05.12.2013 11:35
od honzapustik
Ahoj všem, rád bych se poradil jakou naftu tankujete? Myslíte, že má smysl tankovat prémiové nafty jako Verva diesel, Shell V Power Nitro+ diesel? Předem moc díky za názory...
Napsal: čtv 05.12.2013 12:05
od RichieN
Napsal: čtv 05.12.2013 12:56
od DominikHouska
Čau, myslim, že je to jedno, spíš bych řekl, že je bezpečnější tankovat na větších čerpačkách.... prostě malejm noname s jednim tankovacim stojanem se radši vyhejbám...
Napsal: čtv 05.12.2013 13:56
od MACEK
Napsal: čtv 05.12.2013 14:50
od hurvajs77
podle mne je to úplně jedno. Ano i velkých benzinek není jistorta, že je nafta kvalitní. Takže pokud tam člověk nedává bio sračku tak je to asi jedno. Ja osobně přidávám ještě vlastní aditiva a naftu nijak neřeším. Čas jezdím k Benzine, Agipu, čas od času TankONO, bral jsem i u opravdu lokálních pump a ani kdy jsem nic nepoznal. Sice mám s Vervou pocit, že to jede lépe, ale je to asi jen placebo efekt...
Napsal: čtv 05.12.2013 16:09
od JaromirVrba
Já moc neřeším kde tankuju. Mám pocit, že kvalita nemá nic společnýho s tim, jak velkou síť pump ta která čerpačka má... Známí občas tvrdí, že jim to treba s naftou od Shell jede líp, ale myslim, že to je spíš zbožné přání

Napsal: čtv 05.12.2013 21:05
od Bullit
Nejlepší je asi to vážně neřešit a cpát tam aditiva, pokud to nechceš dělat řeš to tak, že jednou za čas tam šoupneš pár litrů prémiové nafty. Není co zkazit

Napsal: čtv 05.12.2013 23:04
od Huska
v tomto s Váma nesouhlasím. jezdím s dieslama minimálně 10let cca 50tis km ročně a při tankování na Shell, OMV, Benzina, Agip, apod nikdy nebyl problém se vstřikama ani čerpadly (kolegové co "šetřili" tyto problémy měly) ... ve své firmě jsem nařídil tankovat na značkových pumpách a např ted jsem měly na opravě Transportera s najetými skoro 400tis km a čerpadlo, i trysky naprosto OK (auto máme od 140tis km bez opravy!)
Takže za mě tankování na značkových pumpách je určitě výhodnější (byť platíš trošku víc za litr).
Napsal: čtv 05.12.2013 23:10
od shade741
Rozhodně jsem za "lepší" naftu , výkon bych tady neřešil ale i starej chrochták m 51 líp startuje a vezme si toho míň, dále používám aditivum VIF
Napsal: pát 06.12.2013 06:31
od Honza325
Samozřejmě,že kvalitní nafta je kvalitní nafta. Bez debat. Tim nemyslim, že bych si natankoval "premiovou" naftu u Alberta apod. Tam bych to opravdu viděl na jinak pojmenovanou obyč naftu. Jinak nejjednodušší pro méně znalé by bylo sehnat si časopis Svět Motorů z minulého měsíce + teď aktuální číslo. V minulém čísle je pro laiky vysvětleno docela dobře dost informací. V aktuálnim čísle je víceméně test aditiv, ale krom toho i trochu něco o zimních naftách. Rozesmála mě fotka, kde nabrali 10 vzorků na různých benzínkách. 7 z těchto vzorků byla víceméně hnusná žlutá sračka s hromadou biosložek, tak akorát pro traktory. Na to mám teda svoje auto moc rád a nikdy bych to tam nenalil. O těch zarostlejch vstřikách, egr, filtrech pevných částic atd ani nemluvim. NO a zbylý 3 vzorky byla krásně čisťonká zelenkavá zimní nafta (OMW, Benzina, Shell) Ze zákona jsou povinni přidávat do nafty biosložky (teď nevim kolika procentní poměr), avšak to neplatí pro prémiová aditivovaná paliva..
Myslim to zcela nestraně,nechť každý posoudí sám. Já liji vždy a nikdy nic jiného,než MaxxMotion a spokojenost jak moje,tak auta. Pokud maji stojany ten průhled/sklíčko - že člověk vidí barvu paliva, je krásně vidět rozdíl mezi "obyč" naftou a např.již zmíněnym MaxxMotionem.
Nikdy jsem si nevšiml, že by auto mělo s kvalitní naftou větší výkon, to mě nezajímá. Jde mi o mazací schopnosti, antikorozní schopnosti, v zimě omezení krystalování nafty atd. A po aspoň občasném obohacení VIFem si myslim motor dostává maximální péči v tomto směru. Je to sice celkově o něco dražší, ale nic nárazového jako repas vstřikovače/vstřikovačů, CR čerpadla a dalších

Napsal: pát 06.12.2013 13:18
od Vlasta
Tankuju v 95% naftu u OMV, v mrazech MaxxMotion. Žádná aditiva nepřidávám