Stránka 1 z 2
Napsal: stř 20.11.2013 15:34
od lukepostulka
Zdravím, hledal jsem, ale nějaké konkrétní info jsem nenašel, nevíte jak se bránit proti tomu, když nefouká větrák ani na jednu úroveň?
Pojistka byla roztavená (nejen prasklá, ale kompletně roztavená), po výměně furt prd.
Občas se z topení linou divné zvuky, jak se tam ty hejblata posouvají, to je normální, že to tak dělá i když s nastavením nic nedělám?

Napsal: stř 20.11.2013 16:05
od Fatal Design
Roztavená ? A byla tam správná hodnota ?
Pokud máš digiklimu nastavenou na auto, tak se hejblata hejbají samy, to je normální ...
Napsal: stř 20.11.2013 17:15
od lukepostulka
Nešlo poznat co tam bylo za hodnotu.. Jo a mám manuální klimu.
Napsal: stř 20.11.2013 17:50
od beny-maser
je to rozdělený podle barev,porovnej barvu s jinou,jde na ventilátor napětí?
Napsal: stř 20.11.2013 17:59
od Jamall
podle mě je utavení ventilátor topení a pojistka jde do zkratu
Napsal: stř 20.11.2013 18:07
od lukepostulka
když jsem vyměnil pojistku za jinou tak nepraskla ale
Napsal: stř 20.11.2013 18:21
od Jamall
takže tam máš jakou pojistku? Kolik A? Na jaké pozici?
Máš tam pojistku, otočíš kolečkem do I II III IV stupně a pořád nic nefouká a pojistka je celou dobu OK. Netaví se?
Napsal: stř 20.11.2013 18:42
od lukepostulka
Jamall píše:takže tam máš jakou pojistku? Kolik A? Na jaké pozici?
Máš tam pojistku, otočíš kolečkem do I II III IV stupně a pořád nic nefouká a pojistka je celou dobu OK. Netaví se?
Dal jsem tam 15A pojistku menší jsem zrovna neměl, ale i tak to nefunguje. Ať otočím kolečkem kam chci, větrák nefouká. Pojistka není prasklá a neroztavila se, je v OK stavu.
Napsal: stř 20.11.2013 19:36
od Jamall
tak máš pravděpodobně KO větrák. Chce to vzít multimetr a proměřit hodnoty na konektoru pro větrák. Když tam nebude hodnota, jsou KO odpory větráku. Každopádně, když jsou KO odpory, tak větrák fouká alespoň na IV stupeň...to je stupeň bez odporu, napájení rovnou do větráku
popis hodnot pojistek
http://www.johnyfly.wz.cz/bmw/poistky/e36_318i_95.pdf
Napsal: stř 20.11.2013 20:02
od lukepostulka
Paráda, díky moc

a ještě jedna věc, náhodou nějaký návod jak se k tomu větráku vůbec dostanu na foru asi není co?
Napsal: stř 20.11.2013 20:34
od Lucifer
Pod sklem sundáš veškerý oplastování přímo za motorem pokud je to M52 tak i sání stěračový mechanismus odpojíš veškerou kabeláž na straně spolujezdce a přetáhneš směrem doprava k pojistkovce aby si měl místo pak budou na tebe koukat sponky ty sundáš a větrák drží na 4 šroubech pak je ještě oser ho vyndat ven protože větrák je furt větší než jakejkoliv prostor v tom torpédu
Pro představu
http://www.dvatp.com/bmw/hvac_blower/
Napsal: stř 20.11.2013 20:37
od lukepostulka
Já jsem věděl že si na to mám připravit celé odpoledne... A nějaká možnost jak otestovat větrák jestli opravdu funguje než ho budu půlku dne páčit ven neexistuje?
Napsal: stř 20.11.2013 22:40
od Jamall
Sundat polstr palubky nad nohama řidiče. Po pravé straně na boxu topení najdeš odpory. Vytáhnout konektor a do 4pinu. Žíla by měla mít barvu zeleno-šedou, napojit přes 30A pojistku +12V.
Opatrně s tou pojistkou, pravděpodobně shoří. Když ne a větrák se roztočí, problém je asi v odporech
Tady najdeš odpory. Tvoje "kostička" bude vypadat trochu jinak, ale je na stejném místě
http://www.google.cz/search?q=bmw+e36+r ... B448%3B336
Napsal: čtv 21.11.2013 10:06
od Francis
lukepostulka píše:Nešlo poznat co tam bylo za hodnotu.. Jo a mám manuální klimu.
Na spodku víka pojistkové skříně je samolepka s tabulkou s čísly pojistek a hodnotou pojistek, na víku je též "mapa" pojistek, kde se které číslo nachází.
Napsal: úte 26.11.2013 12:45
od lukepostulka
Tak mám další informace. O víkendu jsem si dal tu práci a šikovně se mi podařilo dostat se až k ventilátoru. Ten jsem napojil na 12V baterku a větrák se rozběh. Takže motor je funkční.
Všiml jsem si jedné věci, na konektory větráku jsem napojil voltmetr a co jsem zjistil mě zarazilo.
Klíč v II poloze, větrák topení na 0: 0V
Klíč v II poloze, větrák topení na 1: 6,9V
Klíč v II poloze, větrák topení na 2: 6,9V
Klíč v II poloze, větrák topení na 3: 6,9V
Klíč v II poloze, větrák topení na 4: 6,9V
Takže už vím proč se větrák netočí, nejde do něj šťáva.
Žhavý kandidát je podle mě relátko větráku. Pokud by byl v prdeli ježek tak by do větráku šlo na 4. úroveň plné napětí, ne?
Hledal jsem tady, hledal jsem na americkém foru, ale nikde jsem nenašel návod, jak můžu otestovat relátko. Jde mi o spojení určitých pinů pod relátkem, ale jakých?
Díky
Napsal: úte 26.11.2013 15:07
od lukepostulka
Tak teď už jsem úplně mimo z toho. Oddělal jsem panel topení, zezadu byl konektor. Na konektoru 5 pinů. Pin č. 5 je podle schémat přímo napojený na relé, které by se po otoření klíče mělo sepnout a propojit ten pin s 30A pojistkou. Jenže po otočení klíče na tom pinu nemám 12V ale cca 5-7V....
Další sranda je, když propojím 4 zbývající piny s plus 12V tak se větrák stejně nesepne :/
Napsal: úte 26.11.2013 15:51
od Jamall
Blower relay (relátko topení) spínací patice z 8 do 4 pinu. Silové piny z 6 na 2.
Když vytáhneš relátko, tak na pinu 6musíš naměřit 12V
Napsal: úte 26.11.2013 18:29
od lukepostulka
Na 6 pinu jsem opravdu naměřil 12V (to jde z pojistky). Na 8 pinu jsem měl problém po otočení klíčku naměřit 12V a myslím, že se mi to ani nepodařilo

Ještě bych chtěl dodat, že těch 7V na vypínači topení dostávám nezávisle na tom, jestli relátko vytáhnu nebo ne
Napsal: čtv 12.12.2013 00:48
od Jamall
Tak si vem kus silnějšího drátku a natvrdo spoj 6 a 2pin. Pokud se ty topení rozběhne a bude fungovat jak má. Tak máš problém v přívodu signálního proudu do 8pinu...budeš muset hledat kam až vede a kde je přerušení
Napsal: čtv 12.12.2013 07:43
od lukepostulka
Tak už je to vyřešený, nakonec to byl zaseklý motorek. Když jsem ho zkoušel předtím na 12V tak fungoval dobře, ale pak se zasekl, toho jsem si nevšiml a když jsem hledal problém v elektronice tak to dělalo problémy.