Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E36 větrák topení

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
lukepostulka
Registrovaný
Příspěvky: 422
Registrován: pon 22.10.2012 00:00

#1 Příspěvek od lukepostulka »

Zdravím, hledal jsem, ale nějaké konkrétní info jsem nenašel, nevíte jak se bránit proti tomu, když nefouká větrák ani na jednu úroveň?

Pojistka byla roztavená (nejen prasklá, ale kompletně roztavená), po výměně furt prd.

Občas se z topení linou divné zvuky, jak se tam ty hejblata posouvají, to je normální, že to tak dělá i když s nastavením nic nedělám? :D
Fatal Design
Registrovaný
Příspěvky: 2414
Registrován: pát 21.11.2003 01:00
Bydliště: Frýdek-Místek
Klubové ID: 1036
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Fatal Design »

Roztavená ? A byla tam správná hodnota ?

Pokud máš digiklimu nastavenou na auto, tak se hejblata hejbají samy, to je normální ...
lukepostulka
Registrovaný
Příspěvky: 422
Registrován: pon 22.10.2012 00:00

#3 Příspěvek od lukepostulka »

Nešlo poznat co tam bylo za hodnotu.. Jo a mám manuální klimu.
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#4 Příspěvek od beny-maser »

je to rozdělený podle barev,porovnej barvu s jinou,jde na ventilátor napětí?
Uživatelský avatar
Jamall
Registrovaný
Příspěvky: 1547
Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Bydliště: Pardubice
Klubové ID: 2933

#5 Příspěvek od Jamall »

podle mě je utavení ventilátor topení a pojistka jde do zkratu
lukepostulka
Registrovaný
Příspěvky: 422
Registrován: pon 22.10.2012 00:00

#6 Příspěvek od lukepostulka »

když jsem vyměnil pojistku za jinou tak nepraskla ale
Uživatelský avatar
Jamall
Registrovaný
Příspěvky: 1547
Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Bydliště: Pardubice
Klubové ID: 2933

#7 Příspěvek od Jamall »

takže tam máš jakou pojistku? Kolik A? Na jaké pozici?

Máš tam pojistku, otočíš kolečkem do I II III IV stupně a pořád nic nefouká a pojistka je celou dobu OK. Netaví se?
lukepostulka
Registrovaný
Příspěvky: 422
Registrován: pon 22.10.2012 00:00

#8 Příspěvek od lukepostulka »

Jamall píše:takže tam máš jakou pojistku? Kolik A? Na jaké pozici?

Máš tam pojistku, otočíš kolečkem do I II III IV stupně a pořád nic nefouká a pojistka je celou dobu OK. Netaví se?
Dal jsem tam 15A pojistku menší jsem zrovna neměl, ale i tak to nefunguje. Ať otočím kolečkem kam chci, větrák nefouká. Pojistka není prasklá a neroztavila se, je v OK stavu.
Uživatelský avatar
Jamall
Registrovaný
Příspěvky: 1547
Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Bydliště: Pardubice
Klubové ID: 2933

#9 Příspěvek od Jamall »

tak máš pravděpodobně KO větrák. Chce to vzít multimetr a proměřit hodnoty na konektoru pro větrák. Když tam nebude hodnota, jsou KO odpory větráku. Každopádně, když jsou KO odpory, tak větrák fouká alespoň na IV stupeň...to je stupeň bez odporu, napájení rovnou do větráku

popis hodnot pojistek
http://www.johnyfly.wz.cz/bmw/poistky/e36_318i_95.pdf
lukepostulka
Registrovaný
Příspěvky: 422
Registrován: pon 22.10.2012 00:00

#10 Příspěvek od lukepostulka »

Paráda, díky moc :-) a ještě jedna věc, náhodou nějaký návod jak se k tomu větráku vůbec dostanu na foru asi není co?
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov
Klubové ID: 3086

#11 Příspěvek od Lucifer »

Pod sklem sundáš veškerý oplastování přímo za motorem pokud je to M52 tak i sání stěračový mechanismus odpojíš veškerou kabeláž na straně spolujezdce a přetáhneš směrem doprava k pojistkovce aby si měl místo pak budou na tebe koukat sponky ty sundáš a větrák drží na 4 šroubech pak je ještě oser ho vyndat ven protože větrák je furt větší než jakejkoliv prostor v tom torpédu :lol:

Pro představu

http://www.dvatp.com/bmw/hvac_blower/
lukepostulka
Registrovaný
Příspěvky: 422
Registrován: pon 22.10.2012 00:00

#12 Příspěvek od lukepostulka »

Já jsem věděl že si na to mám připravit celé odpoledne... A nějaká možnost jak otestovat větrák jestli opravdu funguje než ho budu půlku dne páčit ven neexistuje?
Uživatelský avatar
Jamall
Registrovaný
Příspěvky: 1547
Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Bydliště: Pardubice
Klubové ID: 2933

#13 Příspěvek od Jamall »

Sundat polstr palubky nad nohama řidiče. Po pravé straně na boxu topení najdeš odpory. Vytáhnout konektor a do 4pinu. Žíla by měla mít barvu zeleno-šedou, napojit přes 30A pojistku +12V.

Opatrně s tou pojistkou, pravděpodobně shoří. Když ne a větrák se roztočí, problém je asi v odporech

Tady najdeš odpory. Tvoje "kostička" bude vypadat trochu jinak, ale je na stejném místě
http://www.google.cz/search?q=bmw+e36+r ... B448%3B336
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5995
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

lukepostulka píše:Nešlo poznat co tam bylo za hodnotu.. Jo a mám manuální klimu.
Na spodku víka pojistkové skříně je samolepka s tabulkou s čísly pojistek a hodnotou pojistek, na víku je též "mapa" pojistek, kde se které číslo nachází.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
lukepostulka
Registrovaný
Příspěvky: 422
Registrován: pon 22.10.2012 00:00

#15 Příspěvek od lukepostulka »

Tak mám další informace. O víkendu jsem si dal tu práci a šikovně se mi podařilo dostat se až k ventilátoru. Ten jsem napojil na 12V baterku a větrák se rozběh. Takže motor je funkční.

Všiml jsem si jedné věci, na konektory větráku jsem napojil voltmetr a co jsem zjistil mě zarazilo.

Klíč v II poloze, větrák topení na 0: 0V
Klíč v II poloze, větrák topení na 1: 6,9V
Klíč v II poloze, větrák topení na 2: 6,9V
Klíč v II poloze, větrák topení na 3: 6,9V
Klíč v II poloze, větrák topení na 4: 6,9V

Takže už vím proč se větrák netočí, nejde do něj šťáva.

Žhavý kandidát je podle mě relátko větráku. Pokud by byl v prdeli ježek tak by do větráku šlo na 4. úroveň plné napětí, ne?

Hledal jsem tady, hledal jsem na americkém foru, ale nikde jsem nenašel návod, jak můžu otestovat relátko. Jde mi o spojení určitých pinů pod relátkem, ale jakých?

Díky
lukepostulka
Registrovaný
Příspěvky: 422
Registrován: pon 22.10.2012 00:00

#16 Příspěvek od lukepostulka »

Tak teď už jsem úplně mimo z toho. Oddělal jsem panel topení, zezadu byl konektor. Na konektoru 5 pinů. Pin č. 5 je podle schémat přímo napojený na relé, které by se po otoření klíče mělo sepnout a propojit ten pin s 30A pojistkou. Jenže po otočení klíče na tom pinu nemám 12V ale cca 5-7V....

Další sranda je, když propojím 4 zbývající piny s plus 12V tak se větrák stejně nesepne :/
Uživatelský avatar
Jamall
Registrovaný
Příspěvky: 1547
Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Bydliště: Pardubice
Klubové ID: 2933

#17 Příspěvek od Jamall »

Blower relay (relátko topení) spínací patice z 8 do 4 pinu. Silové piny z 6 na 2.

Když vytáhneš relátko, tak na pinu 6musíš naměřit 12V
lukepostulka
Registrovaný
Příspěvky: 422
Registrován: pon 22.10.2012 00:00

#18 Příspěvek od lukepostulka »

Na 6 pinu jsem opravdu naměřil 12V (to jde z pojistky). Na 8 pinu jsem měl problém po otočení klíčku naměřit 12V a myslím, že se mi to ani nepodařilo :( Ještě bych chtěl dodat, že těch 7V na vypínači topení dostávám nezávisle na tom, jestli relátko vytáhnu nebo ne
Uživatelský avatar
Jamall
Registrovaný
Příspěvky: 1547
Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Bydliště: Pardubice
Klubové ID: 2933

#19 Příspěvek od Jamall »

Tak si vem kus silnějšího drátku a natvrdo spoj 6 a 2pin. Pokud se ty topení rozběhne a bude fungovat jak má. Tak máš problém v přívodu signálního proudu do 8pinu...budeš muset hledat kam až vede a kde je přerušení
lukepostulka
Registrovaný
Příspěvky: 422
Registrován: pon 22.10.2012 00:00

#20 Příspěvek od lukepostulka »

Tak už je to vyřešený, nakonec to byl zaseklý motorek. Když jsem ho zkoušel předtím na 12V tak fungoval dobře, ale pak se zasekl, toho jsem si nevšiml a když jsem hledal problém v elektronice tak to dělalo problémy.
Odpovědět