Stránka 1 z 1
Napsal: sob 21.09.2013 21:01
od carda111
Zdarec. Fouklo mi těsnění pod hlavou. Celou hlavu mám očesanou, ale stojím jen nad povolením řemenice. Povolil jsem těch šest šroubku co tam je a ten velký šroub co je uprostřed nejde povolit. Někdo kdo ví jak zablokovat motor, nebo je na to nějaký speciální přístroj? Další věc je jak nastavit motor abych mohl bez problému sundat hlavu, poznačit vše potřebné a zase to složit. A třetí věc je jak zajistit vačkovou hřídel, když hlava půjde na rovnání, tlakování a možná i na zabroušení ventilů. Díky za jakoukoliv radu. 1,6 8V
Napsal: sob 21.09.2013 22:04
od Francis
Centrální šroub nedrží řemenici, ale náboj řemenice. Po demonáži šesti šroubů v řemenici stačí na tuto poklepat a jde pak sejmout.
Na demontáž hlavy netřeba demontovat řemenici z klikovky.
Motor není třeba jakkoli nastavovat před demontáží hlavy, jde to v kterékoli poloze.
Hlava na rovnání a tlakování se dává bez vačky, bez čehokoli, co přečnívá a brání položení hlavy "na záda" na stůl při obrábění.
Při montáži stačí nastavit klikovku a vačku podle značek na řemenici a kole vačky, přípravky netřeba.
Napsal: ned 22.09.2013 13:14
od norespect
a jak to je s napinakem u bezvanosovych motoru , vackovy kola utahnout a pak utahnout napinak retezu nebo utahnout napinak a pak utahnout kola (samozrejme vacky v rovine a klikovka na rysce)
Napsal: úte 24.09.2013 14:50
od carda111
Aha. Mám strach to rozdelavat, mohl by mi nekdo rict aspon kde co poznacit? A když zašlu hlavu, tak musím sundávat vačku? Pujde jen tlakovat a zarovnat. A jak je to s těsněním? jak tluste tesneni tam dát,
Napsal: úte 24.09.2013 19:50
od Cuky
Nechci být nějak protivný, ale proč rozebíráš motor, když ani nevíš jak nastavit rozvody? To ti udělá dnes za flašku a 3 krabičky cigaret každej Pepík ze zapomenutý Lhoty. Já taky neoperuji lidem srdce protože o tom nic nevím.
Napsal: pát 27.09.2013 16:21
od carda111
No máš pravdu že to udělá dost lidí... Ale věř mi že za flašku a par krabiček cigaret to nebude

Takže pokud vím tam musí jít vačka na rýsky a klikovka taky. Je to tak? A abych dal klikovku na rýsky tam musí jít vana dolů, nebo kde je označení na kliku? Je to ze předu motoru jak jsou prsa? Musí jít dolů celé prsa? Náboj řemenice a pak spodní část prsou? ( + je tam ještě gufero že?) A jak tam drží ten náboj? je těžké ho vyndat ven?

Nebo se v něčem mýlím? a poté musí jít sundát napínák řetězu a pak se povolí hlava a je to.... A jak hrubé těsnění, když hlava pujde zabrousit

Napsal: pát 27.09.2013 17:40
od beny-maser
rysky nikde nehledej žádný tam nejsou,klika je na kolík a vačka většinou na přípravek, tvůj typ motoru neznám,ale takhle je to na všech BMW tak to bude i na tvém
Napsal: pát 27.09.2013 22:18
od Cuky
Tak pokud motor chci rozebrat, a rozumím tomu tak nepotřebuju žádnou aretaci ani rysku. Nastavím si první válec do horní úvrati a vačku na prvním válci na pálení to je po tom co se zavřel sací ventil a výfukový se bude otvírat. A 3. válec bude ve "střihu " To je když se výfukový zavírá a sací otvírá. ATD. Jo toho na delší psaní. Takže pokud to udělá někdo kdo tomu rozumí tak je mu jedno jestly tu vačku doneseš v pytlíku nabo namontovaou v hlavě. Jediné co by se mělo dodržet jsou pozice ložisek vačky. Pokud jsou demontovatelná. A ano určitě jsem něco vynechal, ale nebudu tu psát 60 vět. Děkuji za pochopení. A co z toho plyne pokud o tom opravdu nevíš tak todle je složitější operace a nech si to spíš od někoho udělat a nebudeš mít tolik starostí.