Stránka 1 z 2
Napsal: úte 17.09.2013 10:45
od fabledwarrior
Čaues, chtěl bych se zeptat, jestli by někdo nevěděl co všechno potřebuji k dodělání zadní elektrických oken u kupé.
V ETK jsem si našel toto:
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... nt_window/
v kolonce Supplement jsou i poznámky u dílů, které potřebuji, ale přijde mi, že toho je nějak málo.
Dále bych se chtěl zeptat, jestli jsou tlačítka na ta okna stejná jako u předních oken nebo jiná.
A vlastně cokoli by kdo o tomto věděl, se mi hodí. Děkuji=)
Napsal: úte 17.09.2013 12:31
od Jamall
Obrázek odpovídá realitě.
Ve směs jsou to jenom dva motůrky, dva bowdeny a dva panty pro el. otevírání. Zdlouhavá je akorát elektro instalace...čudlíky jsou opticky stejné, ale záleží jaký způsob zapojení zvolíš
Napsal: úte 17.09.2013 12:33
od Thomeeno23
zdravím, tlačítka by měly být stejné jako na okna do sedana,mají dokonce i druhou polohu ale ta mi ani na jedné ventilačce nefungovala. Co se týče dílů ti neporadím, ale bude to docela prcačka protože všechny ty vedení a motůrek je schovanej v dutině kastle(pod plechem co je pod tapcem) pod docela malým přinýtovaným krytem(v těch místech není kastle vyřezávaná jako ve dveřích). Každopádně bych tomu ETK věřil jen bych si dal pozor na všechny ty úchyty, šroubky a malé pikačoviny co tam celý ten systém budou připevňovat. A taky aby jsi nekoukal cože za těžkej krám si to do svýho coupátka dáváš. Když jsem měl elektrický sedačky v coupe, odšrouboval jsem je, a po pokusu o nadzvednutí jsem skoro myslel že jsem tam dva šrouby nechal. Tak jsem hned scháněl manuály co budou vážit tak půlku

Napsal: úte 17.09.2013 18:18
od paveld
Já si to do coupé před pár lety dodělával, přístup tam je uplně v pohodě, nic přinýtovaný tam nic neni, vše na šroubech, stačí sundat tapec.
Potřebuješ motorky, bovdeny, jiný táhla k oknům, pár šroubků, držáčky bovdenů, záslepky do výřezu v tapcích, tlačítka jsou jen jednopolohový,ale určitě musí jít použít i ty co jsou na přední okna. A pokud to chceš mít jako origo, tak je potřeba buď jiná jednotka centrálu (doufám že píšu správně, prostě ta řídící jednotka přes kterou jdou okna) - ta co tam máš teď nebude mít výstup na zadní okna nebo se vyráběli origo dostavbový kabelový svazky, ale k sehnání je už jen jeden z nich - napájecí. Druhý, který nějak ještě spolu s relé, už nevim přesně, podle mě má nahradit výstup z jednotky už nejde koupit. Já jsem si nakonec pro okna udělal zlášť pojistku a ovládání motorků napojil napřímo k pojistce.
Mám k tomu kdyžtak i stažený návody, jeden origo od bmw a druhý od někoho z ameriky...
Napsal: úte 17.09.2013 21:59
od Thomeeno23
zvláštní, já měl pod tapcem přinýtovaný takový malý plechový kryt pod kterým to bylo. Ale zas to byla us verze tak se to třeba v tomhle liší
Napsal: úte 17.09.2013 22:23
od paveld
Tak to je možný, buď US nebo možná předfacelift (?) verze že by to měla na nýtech. Každopádně po sundání tohohle krytu je tam přístup uplně v pohodě.
Napsal: úte 17.09.2013 22:24
od fabledwarrior
Díky díky kluci=)
Jen mi není jasné toto.. já tam dám motorek, na motorek dám bovden a ten bovden se na druhý straně připojí do čeho?:D To jsem tam nějak nevyšpekuloval na tom obrázku:D
A s tou elektrikou... asi se mi to nechce tahat jako origo.. bylo by to fajn, ale to by bylo příšerný rozdělávání snad všeho a ještě shánět jednotku a tohle... asi bych to vyřešil taky tím, že bych si natáhnul do pojistkovky kabely na zvláštní pojistku, osvětlení tlačítek bych si vzal ztěch předních ovladačů a to by mělo být vše ne?
Jo ještě vlastně... oni ty motorky nepotřebujou nějakou jednotku, která jim řekne kdy jsou uplně otevřená a kdy zavřená okna?
Napsal: úte 17.09.2013 22:31
od paveld
Ten bovden vede právě do táhla u okýnka, proto ho musíš vyměnit - v tom manuálním co tam máš teď ten bovden neni kam strčit.
Na osvětlení tlačítek je pod volantem svorkovnice, stačí to tam připojit, je to myslim šedočervený drát.
Když to zapojíš tak jak jsem popsal, tak auto nepozná kdy okýnka jsou zavřený a otevřený, prostě držíš tlačítko dokud se neotevře nebo nezavře. Myslim si nebo aspoň by mi to přišlo logický, že to origo řešení by mohlo být tak, že jen zmáčkneš tlačíko a otevře se uplně nebo naopak zavře. A jednotka ví, kdy okno má otevřený nebo zavřený. Takhle jak to mám zapojený bohužel neví nic... možná vědět nebo si domyslet jak je zapojený ten origo dostavbový svazek s relé, tak by to šlo udělat. Já už jsem nějak neměl náladu po dlouhym shánění to víc řešit a zapojil jsem to takhle.
Napsal: úte 17.09.2013 22:41
od fabledwarrior
Joo jasný díky=)
No jak se znám, tak se mi stím taky nebude chtít nijak laborovat a budu rád, že to bude nějak fungovat.
Napsal: úte 17.09.2013 23:18
od Jamall
základ je tu techniků vůbec sehnat. V podstatě je to nesehnatelné...jestli se objeví jeden set ročně, tak přeháním
Napsal: úte 17.09.2013 23:37
od fabledwarrior
No jeden jsem propasl, ale myslel jsrm, ze bych to koupil nove.. myslite, ze ne?
Napsal: stř 18.09.2013 07:37
od paveld
Já to kdysi koupil použitý za 3500.- a musel jsem k tomu ještě dost drobností dokupovat a nebyl jsem daleko od ceny novýho...
Napsal: stř 18.09.2013 07:41
od paveld
Díl č.1
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... tric_rear/
č.2 a č.3 jsou kabelový svazky a jeden z nich nejde koupit, alespoň mě na 2 pobočkách řekli, že už neni a nebude...
Napsal: stř 18.09.2013 10:24
od gofli
Přidám se do diskuze za prvé origo namontované motory jsou nanýtované ke kastli nejjednodušší je na ten plech navařit šrouby blbe se dostává na podržení matky a nebo zas nanýtovat. dále k elektro instalalci origo byla s jednotkou a ta uměla po podržení klíčku při zamykání dojez jako u předních oken ale že by tlačítko melo samostatnou funkci dojez tak to se nedělalo jinak tlačítko je použito i u X5 ale cena je okolo 1200 Kč zas kus takže kdo je trochu zručný tak se nechá použít tlačítko na šíbr bílí konektor starší typ a jediné co se musí tak udělat noví kontakt na napájení žárovky jinak by tlačítko svítilo podle toho jak ho máte zapojené a ne při zapnutí parkovaček. Jinak dojez při zamykaní jsem si dodělal otázka cla do 1000 Kč
Napsal: stř 18.09.2013 10:35
od gofli
Napsal: stř 18.09.2013 12:17
od fabledwarrior
Takže to zas tak jednoduchý nebude... achjo =/:D
Napsal: stř 18.09.2013 14:44
od Lucifer
Jak jsi vyřešil ten dojezd na zámek u zadních oken ? Napojil si to na přední okna ?
Napsal: stř 18.09.2013 16:34
od Thomeeno23
paveld píše:Tak to je možný, buď US nebo možná předfacelift (?) verze že by to měla na nýtech. Každopádně po sundání tohohle krytu je tam přístup uplně v pohodě.
trefil jsi se 200 procentně

předface us verze. Měla to na nýtech, takže to byl asi originál a na druhou polohu tlacitka to nefungovalo.Musel jsi to držet furt. Jedině při zamykání se okna dovřely společně se střešním a dveřmi. Rozhodně ten mechanismus je suprovej protože na mým stávajícím coupe jsem tu manuální ventilačku za 2 roky nepoužil, kdežto elektrická byla vlétě otevřená nonstop. Když už jsme u toho dá se bez poškození ta el. ventilačka otevřít tou páčkou co je na manuál?vypadá skoro stejně jak ta manuální, i ten camprdlík na prst tam je.Ale neměl jsem koule to zkusit
Napsal: čtv 19.09.2013 07:48
od gofli
manualně nejde poškodil bys převodovku. Dojez jsem vyřeršil časovým relem a 2 kusy relátek na 12V a signál beru co je na zamikací impuls
Napsal: čtv 19.09.2013 07:50
od gofli