Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E46 330i - klapka ve vyfuku

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Nadranec
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: pon 20.08.2012 00:00

#1 Příspěvek od Nadranec »

Ahoj nevíte někdo jak se dá jednoduše a dočasně deaktivovat zavírací klapka v koncovce výfuku? A má to nějaký podstatný vliv na zvuk??? Díky
Hanz125
Registrovaný
Příspěvky: 70
Registrován: úte 17.05.2011 00:00

#2 Příspěvek od Hanz125 »

Jednoduse a docasne si kup tlumic s koncovkou a mas po problemu. Co se tyce zvuku zalezi jakej si koupis. Jestli chces zachovat puvodni tlumic tak se do nej nestourej to mi ho raci dej :-D
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Stačí odpojit a zaslepit (aby motor nepřisával vzduch) podtlakovou hadičku.
Podstatný vliv na zvuk to nemá, jen na volnoběh a nízké otáčky (když by byla klapka zavřená) je zvuk trochu hutnější, hlubší, ale ani se neblíží zvuku např. Bastuck tlumiče.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Thomeeno23
Registrovaný
Příspěvky: 291
Registrován: stř 13.05.2009 00:00
Bydliště: JC
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Thomeeno23 »

Sice se to týká b28 ale klapku má taky a když nefungovala motor odspodu znatelně hůř akceleroval, jakoby mu chyběla ta lehkost odspoda, po úplném odpojení té řídící jednotky dokonce motor haproval a neběžel moc hezky ani na volnoběh. Po výměně vše OK
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Jaké řídící jednotky? Otvírání klapky řídí DME, klapka nemá separátní jednotku.
Pokud jednotkou myslíš solenoidový ventil, který na základě signálu z DME otvírá/zavírá podtlakové vedení z motoru ke klapce ve výfuku, tak jeho poruchou či odstraněním a neucpáním hadičky s podtlakem k motoru dochází k přisávání "falešného" vzduchu a proto má motor nepravidelný volnoběh a problémy v nízkých otáčkách.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Thomeeno23
Registrovaný
Příspěvky: 291
Registrován: stř 13.05.2009 00:00
Bydliště: JC
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Thomeeno23 »

Bavíme se o tom ventilu. Jen jsem nevěděl jak to nazvat. Každopádně problémy s volnoběhem se začaly oběvovat až když byl ventil dole a hadička nebyla zacpaná jak píšeš. Do té doby ventil pouze nezavíral klapku takže byl výfuk neustále otevřený. Auto se chovalo normálně jen odpodu jelo hůř. Já si myslím že s menším průtokem splodin v nižších otáčkách chytne užší výfuk lepší tah tudíž to může jet lépe s jednou koncovkou zacpanou, nicméně je to jen má teorie
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

U mě na E36 323ti odpojení klapky mělo vliv jen na zvuk, na výkon asi ne.
Podle tunerské poučky "větší hluk = lépe to jede" by to mělo mít na výkon vliv kladný :smich2:
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Thomeeno23
Registrovaný
Příspěvky: 291
Registrován: stř 13.05.2009 00:00
Bydliště: JC
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Thomeeno23 »

:lol: zrovna dnes jsem viděl jednu takovou opel corsa 1.2 dle zvuku měla tak 800 koní :D každopádně ten malinkej ventílek mne stál něco kolem 900 kč nějaký německý výrobce...docela drahá krabička od sirek :D
bmw335
Registrovaný
Příspěvky: 701
Registrován: úte 24.02.2009 01:00

#9 Příspěvek od bmw335 »

já mám podobnej dotaz na 335i e92, používám JB4 jednotku a tam je možnost navolit otevření klapky napořád. Take můj dotaz je, jestli to s tím výkonem odspoda bude podobný nebo se nemám obávat :lol: Chrastí ta klapka jak prase při každým větším přišlápnutí plynu
Thomeeno23
Registrovaný
Příspěvky: 291
Registrován: stř 13.05.2009 00:00
Bydliště: JC
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Thomeeno23 »

Když těžko říct jak to bude u tvého motoru. S tím turbem to možná bude fungovat jinak.Každopádně jestli to tam máš někde v nastavení není problém vyzkoušet a subjektivně poreferovat :wink:
Odpovědět