Napsal: ned 04.08.2013 10:01
Ahoj všem,
chtěl poprosit o radu. Mám bmw e36 318i s motorem M40. Chystám se na výměnu oleje a nevím jaký mám aplikovat, aby vše klapalo tak jak má. Problémem je to, že když jsem auto kupoval před cca 2,5 rokem, tak v něm byl olej omw 15w40 a já chvíli po tom vyměnil olej za castrol 10w40 magnatec polosyntetický. Další rok jsem tam nalil olej Shell Helix HX3 15W-40 - http://www.oleje-pema.cz/motorovy-olej- ... 34977.html. Co jsem tak četl rady na fóru, tak nejepší je nějaký 5w40 olej. Nebo nejlépe nějaký BMW 10w40 polosyntetický olej v mém případě? Jelikož v mém autě byl poslední doibou spíše minerální, tak nevím co by to udělalo a jak bych měl nyní nejlépe postupovat? Sundat hlavu motoru a mrknout jak to tam vypadá? To z tama olej nevyteče, když ji odšroubuji? Jinak olej jsem měnil poctivě co 10 000km a filtr tam dávám německý febi. Olej mi nikde neteče. A nyní mne čeká právě další výměna. Ještě mimo výměnu mne zajímá, že po letošní zimě se cca 1 za měsíc při startu a chvíli po něm ozývá takový divný písklavý zvuk, zřejmě od alternátoru a trochu mi to vrčí pod plasty pod volantem. Může to mít nějakou souvislost i s méně kvalitním olejem? Předem díký za rady a odpověďi.
S pozdravem,
Jiří
chtěl poprosit o radu. Mám bmw e36 318i s motorem M40. Chystám se na výměnu oleje a nevím jaký mám aplikovat, aby vše klapalo tak jak má. Problémem je to, že když jsem auto kupoval před cca 2,5 rokem, tak v něm byl olej omw 15w40 a já chvíli po tom vyměnil olej za castrol 10w40 magnatec polosyntetický. Další rok jsem tam nalil olej Shell Helix HX3 15W-40 - http://www.oleje-pema.cz/motorovy-olej- ... 34977.html. Co jsem tak četl rady na fóru, tak nejepší je nějaký 5w40 olej. Nebo nejlépe nějaký BMW 10w40 polosyntetický olej v mém případě? Jelikož v mém autě byl poslední doibou spíše minerální, tak nevím co by to udělalo a jak bych měl nyní nejlépe postupovat? Sundat hlavu motoru a mrknout jak to tam vypadá? To z tama olej nevyteče, když ji odšroubuji? Jinak olej jsem měnil poctivě co 10 000km a filtr tam dávám německý febi. Olej mi nikde neteče. A nyní mne čeká právě další výměna. Ještě mimo výměnu mne zajímá, že po letošní zimě se cca 1 za měsíc při startu a chvíli po něm ozývá takový divný písklavý zvuk, zřejmě od alternátoru a trochu mi to vrčí pod plasty pod volantem. Může to mít nějakou souvislost i s méně kvalitním olejem? Předem díký za rady a odpověďi.
S pozdravem,
Jiří