Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E90 330xi - cukání a chyby z diag.

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
komo
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: úte 30.07.2013 00:00

#1 Příspěvek od komo »

Zdravím,

vlastním BMW E90 330xi (200kw, r.v. 2008). Už delší dobu mě auto často cuká v nízkých otáčkach, obvykle na dvojku nebo trojku. Jednou to dokonce začlo cukat nepřetržitě a rozsvítila se žlutě kontrolka řídící jednotky, pak jsem ale zastavil, vypnul motor, znovu nastartoval a bylo to ok. Občasné cukání ale přetrvává.

Včera jsem připojil auto na diagnostiku (INPA) a zjistil následující chybové kódy, které se dost často opakují:

11013 P2205 NOx Sensor Heater Control Circuit/Open (Bank 1)
12521 P2000 NOx Trap Efficiency Below Threshold (Bank 1)

Měl někdo podobný problém? Může to cukání souviset s těmi chybami? Bude případně potřeba vyměnit ten NOx sensor? Koukal jsem, že stojí okolo 10tis. :(

Díky moc předem za rady.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3944
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#2 Příspěvek od pavproch »

lehounké pokuckávání na dvojku při lehtání plynu je u tohodle motoru normální (posraté EURo5) ... ale opravdu jen lehounce a hlavně bez jakýchkoli hlášek v diag

edit: mám taky N53B30OB (200kW) v 3er e91 x-drive, ale MR2011
komo
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: úte 30.07.2013 00:00

#3 Příspěvek od komo »

hm, ta hlaska 11013 P2205 NOx Sensor Heater Control Circuit/Open (Bank 1) byla v error logu aspon 200x, takze tam asi nejaky problem bude
mara

#4 Příspěvek od mara »

lehke pocukavani pri lehkem seslapnuti plynu je pry u techto motoru normalni(ja mam 2.0 125kw).jak uz bylo zmineno muze za to euro5 norma kdy je vse max priskrceno kvuli tem emisim.
Me to treba udela klidne i na 4,5 pri polechtani plynu auto jakoby zniceho nic cukne.....
diagnosticky je auto bez chyb
mara

#5 Příspěvek od mara »

jinak ten nox senzor by spatny byt nemel.upozornuje na spatne hodnoty spalin vyf.plynu a rozsviti se vzdy kdyz je nejaky problem s tim souvisejici.
me treba svitil kdyz bylo spatne cidlo polohy vacky vyf. plynu.
staci pak jen diagnosticky smazat a udelat editace ......
ale jestli chces tak jeden zanovni NOX senzor mam doma :-))
komo
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: úte 30.07.2013 00:00

#6 Příspěvek od komo »

Tak treba je to nakonec normalni, jak oba pisete:) Ale taky mi prijde, ze mam celkem velkou spotrebu, tak jestli to s tim cidlem nemuze souviset. Mam tam dlohodobe kolem 13l/100km, ale jezdim teda prevazne po meste. Je ta spotreba ok?

Jinak chyby jsem vymazal, ale co prosim te znamena "udelat editace"? S diagnostikou teprve zacinam:)

A kolik by jsi pripadne chtel za ten sensor? A je to urcite stejnej pro muj model? Ja ten svuj nasel napr. tady http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=18&fg=10.

Diky.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3944
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#7 Příspěvek od pavproch »

13 ve městě je podnormál.... teda pokud nejsi brzdou provozu.... já jezdím téměř výhradně meziměsto po okreskách a I.tř. + dlouhé evropské přesuny po dálnicích, 272 mnichovských kobyl u mně rozhodně nemá šanci zlenivět a mám dlouhodobou skoro přesně 12/100 (služebák, čili přesná evidence, 87tis km za dva roky a měsíc k temu)
komo
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: úte 30.07.2013 00:00

#8 Příspěvek od komo »

Tak jste me asi presvedcili, ze je vsechno ok :D
Odpovědět