Stránka 1 z 2

Napsal: stř 10.07.2013 15:18
od znamka_punku
Ahoj lidi,

potřeboval bych od Vás, co se v BMW vyznáte, radu jako úplnému začáteníkovi v oblasti značky BMW radu. Mám vyhlídnuté dva konkrétní vozy, oba dva E46 a to tyto :

http://www.sauto.cz/osobni/detail/bmw/r ... oFrom=list

http://www.sauto.cz/osobni/detail/bmw/r ... oFrom=list

U druhého jmenovaného mám informaci, že bylo dotaženo z Itálie, u toho prvního zatím mám jen informace, které jsou v inzerátu. Rozdíl mezi 320 a 318 je 5kW, což mi ani tak nevadí. Mohli byste mi, prosím, dát nějaké tipy co a jak? Nebo doporučili byste mi jinou E46 (ideálně kombinace benzín+lpg, v nejhorším pouze benzín)?
Vím, že se to tady mnohokrát nejspíš řešilo, ale potřeboval bych názor někoho, kdo se v tom skutečně vyzná.

díky

Napsal: stř 10.07.2013 15:43
od krain
určitě bych volil radší po-facelift je to celkově lepší auto,má přesnější řízení a byla odstraněna chyba s odtrháváním zadní nápravy :lol:

podíval bych se třeba k sousedům z německa,a radši bych volil novější 6 válec 2.2 125kw s označením 320i,je to solidní svezení

http://www.autoscout24.de/Details.aspx? ... asrc=st|as

Napsal: stř 10.07.2013 16:25
od znamka_punku
Díky, verze "po facelift" je po kterém roce? Po roce 2002? A ta druhá verze, co jsem poslal odkaz ta 318i ta uz je po, nebo ještě před faceliftem?

dík

Napsal: stř 10.07.2013 17:34
od krain
není zač :)

http://www.tyresmoke.net/attachments/E46Facelift.pdf

tady jsou vsechny rozdíly faceliftu aji popsány :)

ano ten druhý je už po faceliftu ale jak říkám radši si připlatit pár tisíc kč za 6ti válcovou verzi která je na tom skoro stejně se spotřebou


a ano přelom faceliftu je rok 2002 ale jsou i modely 2001 facelift a 2002 ne-facelift,takže je to sporné,ale snad to podle toho návodu poznáš :D :)

a taky se vyplatí připlatit si za m paket 2 ;) viz dole,a z výbavy určitě sportsitze (sportovní sedačky z m paketu)


http://i227.photobucket.com/albums/dd21/omarzn/Untitled-8-5.jpg

Napsal: stř 10.07.2013 19:32
od znamka_punku
Ahoj,

a 6ti válcová verze začíná od jakého obsahu? Od toho 2.0 se 110kW, nebo až od 323i ? Ono mě by to vcelku bylo i jedno, pokud by to bylo přestavěné na plyn. Ale co konkrétně špatného je na motorizaci 318i se 105kW?

dík

Napsal: stř 10.07.2013 19:54
od krain
6 válec začíná od 2.0 110kw ale ten se dával myslím jen do před-faceliftového (ten první inzerát co jste sem dával), potom je 2.2 atd..nevím jak to vysvětlit ale e46 se čtyřválcem je něco jako lamborghini na lpg :D když už tam budete dávat lpg tak se můžete ohlédnou i po modelu 3.0 nebo 2.5 nebo 2.3 ale ten si v po-faceliftovem modelu drží svou cenu,ve vašem případě bych uvažoval také o 328i e46 je to prakticky bezúdržbový motor (pokud je v pořádku)
http://www.autoscout24.de/Details.aspx? ... asrc=st|fs

a nebylo by špatné se poohlédnout po starším modelu e36 ;)

Napsal: čtv 11.07.2013 08:59
od paca
"odtrhávání" zadní nápravy měly první modelové řady (1998) a to většinou s obsahem 2.8 (více koní), pokud chceš 6ti válec tak se dávaly motory m52 a m54 - m52 jsou 320i (110kw- pouze před FL) 323i (125kw- pouze před FL) a 328i (142kw - pouze před FL) a m54 jsou 320i (125kw) 325i (142kw) a 330i (170kw), u těch m54 je "trošku" větší spotřeba oleje, ale ničemu to nevadí.

Napsal: čtv 11.07.2013 09:38
od mcerno
Zdarec, z vlastni zkusenosti ti doporucuji koupit v nemecku po FL model v obsahu 3.0, spotreba je skoro stejna jako u nizsich modelu + zazitek je nesrovnatelne nekde jinde.

Sam vlastnim 320i touring, rv. 2000, 110kw ktere provozuji 3. rok na LPG.
Na bezny provoz auto staci, ale je poznat, ze je ten motor na to auto slaby, napr. v kopcich. Spotrebu mam kolem 12 l plynu.

Je take potreba pocitat s investicema - motor je drzak, ale vse okolo odchazi a je potreba to menit!

Jestli si z Prahy, tak te muzu svezt.

Napsal: čtv 11.07.2013 10:08
od paca
tak ono záleží kolik má člověk peněz, pěkná 330i nebude stát pod 150tis kaček a pokud chce LPG, tak to máš dalších cca 40tis :wink:

Napsal: čtv 11.07.2013 10:18
od mcerno
To je jasne, ze to nebude mit zadarmo :)
Kolem 100k se da sehnat neco pekneho.
LPG me stalo 32k.

Spis at se pripravi na servis...

Napsal: čtv 11.07.2013 13:03
od znamka_punku
A co konkrétně se na BMW všechno mění, co jsou takové slabiny? Přední náprava, zadní náprava a co konkrétně na ní? Co zadní diferenciál, a kardan..

Tak starší model E36 už mě tolika nepřitahuje, přeci jen už je to poněkud starší model.

Ohledně financí se k 330i nedostanu, spíš pro mě strop představuje maximálně obsah 2,5 (323 a nebo 325). Obávám se, pokud bych "šel" do nějaké větší kubatury, že mi to pojišťovna nechá "sežrat" na výši ručení. Mám sice už bonusy 50%, ale netuším jestli by mi k něčemu byly u 328 a 330i. Já osobně potřebuji auto na každodenní ježdění do práce, proto jsem záměrně volil buď 318 a nebo 320. (ačkoliv, na sněhu se velice rád sklouznu)

Tak já pracuji přes den v Praze (dojíždím z Mělníka) takže pokud by mi vyzbyl čas, rád bych se sešel s někým, kdo BMW E46 má, provozuje jej a dokázal by mi povědět co a jak.

Napsal: čtv 11.07.2013 13:25
od mcerno
Povinne ruceni je to nejmensi :)

Ja jsem za posledni 2,5 roku menil nasledujici: servo pumpu, olejovy separator + hadice, komplet tlumice predek + zadek, komplet brzdy prede + zadek, 2x predni ramena s ulozenim (prvni mi vydrzely asi 35tk), vodni pumpu + rozvody + kladky, praskly katalyzator, vyfuk stredni + zadni cast, 2x lozisko na zadku, ramena steracu, saharu, rozvod zadnich brzd, par cidel a dalsich blbosti:)

+ me jeste ceka: servo rizeni, kriz na kardanu, stahovacky oken.

Napsal: čtv 11.07.2013 13:34
od patriot
Ahoj,

To že je e36 starší, na to nekoukej, o tom to není. Pro mnoho klubaků je e36 atraktivnější a hezčí jak e46 - pro mne určitě. Před měsícem sem měl penize za kterou bych koupil pěknou e46, ale koupil sem stejně e36....protože se mi líbí víc.

Před roky sem šel z pěkné e39 do e30, čili sám vidíš, že to o roku výroby není....

Nekupuj nic pod 320i, ať už e36, nebo e46, kup si pouze 323-328i, když na 330i nemáš. Bude ti chybět výkon, budeš na to šlapat a spotřeba bude stejná...tedy skoro stejná. Na pojistku nekoukej, to je detail...těch pár stovek ročně. Přemýšlet ekonomicky, jezdim v prašivé Oktě Tdi, nebo v Puntu, Cliu 1,0.

Pokud si ještě BMW neměl, vem si sebou někoho kdo v tom umí chodit, kdo tomu rozumí. Jistě se tě někdo rád ujme.

Tak hodně štěstí při výběru.

Napsal: čtv 11.07.2013 13:37
od paca
tak u e46tky "odcházejí" přední ramena, ale ty už se dají sehnat vcelku za dobrý peníz (Meyle HD cca 5tis)

já mám 323i cca 3 roky (když jsem auto kupoval, tak mělo najeto 155tis km - momentálně 203tis km) a během té doby jsem měnil víceméně spotřební věci = př. ramena, př. brzdy, zadní tlumiče, olej. separátor, vodní pumpu, těsnění víka ventilů, svíčky, vlnovec sání .... celkem za cca 20tis za ty tři roky (oleje a pneu nepočítám) a vše jsem si měnil sám :wink:

Napsal: pát 12.07.2013 11:50
od mcerno

Napsal: pát 12.07.2013 14:35
od rosta636
330i a nebo 330 d nic jinýho bych nekupoval jinak tě předjede i Octa
Já měl doma Octu,svezl jsem se v 320d a okamžitě mě došlo ,že jedinou cestou je 6 válec :wink: Ale chápu,že je to o penězích

Napsal: pát 12.07.2013 14:40
od znamka_punku
Ten Touring taky nevypadá špatně. Já tedy zatím spíš sháním verzi sedan, ale možná že to časem přehodnotím.

Takže co se týče spotřebních věcí, chápu to dobře, že u koupě bude lepší mít minimálně dalších 40tkč navíc na takové základní věci? Předpokládám, všechny E46 mají rozvodový řetěz, jak ten je na tom s životností? Nebo je u některých motorizací řemen? A když už jste rozvedl ty přední ramena, zhruba jaká značka je nejideálnější z hlediska výdrže na našich silnicích?

ď.

Napsal: pát 12.07.2013 14:44
od znamka_punku
Jo, pravda, je to o penězích, ale já s Koktama nehodlám závodit :-). To už mě jaksi pustilo.

Já chápu některé členy, že E36 je zajímavá, také jsem po ní před asi 8mi lety hladově koukal, ale přeci jen mi E46 přijde "oku lahodící" víc.

Mimochodem, u toho druhého BMW, toho 318i s LPG jsem dostal informaci, že je v něm zabudován LPG systém značky IMEGA typ EVO-G. Máte někdo informace o tom, co je to zač a jak je na tom spolehlivost?

ď.

Napsal: čtv 18.07.2013 23:08
od FilipKriz
Pokud bych mel rozpocet dejme tomu 100 000, je lepsi koupit "horsi" E46, nebo "lepsi" E36 , pokud se mi vzhledove libi dejme tomu obe dve stejne ?

Porad nejak nemuzu domyslet, esli je realny a smyspluplnejsi koupit "starsi auto v lepsim stavu" .. Na jednu stranu mi to nedava smysl, na druhou logicky to lepsi asi je, pokud nechci porad do neceho cpat penize.

BMW nemam a chtel bych "začít", jezdim spis obcas a premejslim o nejaky trojce, nejlip asi kupé, pripadne sedan, v benzinu, a strop pro tohle imaginarni ( zatim ) auto je dejme tomu tech 100k - v pripade dovozu se vsim vsudy

co se tyka vybavy, krome klimatizace po nicem nijak extra netouzim, samozrejme ze vic je lepsi, ale na serepeticky si vylozene nepotrpim

diky za postreh pro totalniho zelenace

Filip
PS: nevim do jake miry je to bez uprav ( lpg apod) realne, ale rad bych jezdil kolem ci pod 10l kombinovane spotreby pri normalni jizde

Napsal: pát 19.07.2013 06:56
od Filozof
Bejt tebou přišetřím 20-30 a koupím už tu e46.
Dneska je e36 sice krásné auto ale bezpečnost je někde zase jinde e46 vs e36 a karoserie taky.
Kupéčka jsou drahé ale pokud se podíváš po sedanu dá se najít i kolem 100tisic.

Top stav nečekej to leda u auta za cca 150tis a více.
Záleží taky jakej rok že ?

Motor nemá smysl kupovat slabší jak 323i nebo 325i či 328i. všechny žerou průměrně 9-10,5litru ( vše podle nohy řidiče a stylu jízdy)

Všechny jezdí od 7litru když jedeš hodně pomalu děda klobouk... ale pruměr počítej 9-10litru na 6ti válce ...když ho budeš hnát hodně pod plynem tak kolem 12-ti. ale to bys přišel o papíry brzy... :)

Ale bud v klidu budeš jezdit kolik máš peněz.... a pokud budeš bídně s penězi a potřebuješ někam jet pojedeš normálně jako ostatní v provozu ... pokud si chceš užít radost tak si zajezdíš.

Beru 150koní takové minimum pro e46 což je 2,0 ale nemá jej smysl kupovat když s 192konma s 325i nebo 328i si zajezdíš úplně jinak. Jsou to jiné světy :-)

Pak se hlavně někde nezabij ono to dost láká a chce to někdy hodně sebezapření nešlapat na to když to jede tak krásně za plynem :twisted:
No a druhá věc je se naučit se zadohrabem na mokré silnici a tak na sněhu... kdo neumí tak pak čumí ...co to auto dělá...ale je to lepší jak předohrab.

Doporučuji kupovat nejlépe od nějakého fandy třeba tady na klubu a prověřit si to auto at neskočíš do nějakého auta kam budeš ještě sypat hodně peněz.

Počítej počíteční investice alespon 10-15tis behem prvního měsíce dvou pro strýčka příhodu, nikdy nevíš ...

Hodně věcí se naučíš sám fitry a svíčky vyměnit je jednoduché a olej taky pokud víš co a jak je to práce na pár minut.

A později i kotouče a brzdy a další drobnosti na autě ...