Stránka 1 z 1
Napsal: čtv 27.06.2013 13:24
od krejcia1
Ahoj neporadíte někdo jakým způsobem zjistit funkčnost čidla tlaku klmatizace, případně jak ho obejít, při stisku tlačítka klimy mi nesepne relé klimatizace, pokud jej spojím manualně tak magnetická spojka sepne a kompresor se rozběhne, klima začne chladit, náplně a tlaku je dost, ani neutíká, nedávno jsem si jí nechal znovu plnit, protože jsem myslel že je nízký tlak, ale tlak byl v pořádku i u staré náplně.
Napsal: čtv 27.06.2013 13:33
od Joy
Já bych Ti ho obcházet nedoporučoval. Pokud máš náplně i tlaky v pořádku, je v prdeli čidlo. Když ho obejdeš, tak v momentě kdy Ti náplň nebo tlak klesne, tak spálíš kompresor. Vyměň čidlo.
Jinak změřit se to dá normálně zkoušečkou, ale je tam poměrně blbej přístup, musíš sundat pár věcí.
Napsal: čtv 27.06.2013 14:05
od krejcia1
Přístup je tam celkem v pohodě, když ho vyměním a pak to bude něčím jiným tak přjdu o náplň, obešel bych ho pouze na chvilku abych vyskoušel jestli to normálně spíná, pak bych koupil nové a nově to i naplnil, spíš by mě zajímalo jak to tím multimetrem změřit jaké mají být na jednotlivých drátech hodnoty a v jakých jednotkách to měřit.
Napsal: čtv 27.06.2013 15:01
od Joy
Tak já se k tomu dostávám blbě, mám v motorovym prostoru takovejch věcí, že musim odendavat.
Jinak stojí to litr.. Máš tam 2 konektory, tak změřit vstup a výstup, obejdeš to jednoduše propojenim obvodu, když vyhodíš ten safety switch. Nevím co myslíš těma hodnotama. Kolik tam má být napětí Ti čoveče neporadím, ale v AC okruhu je něco kolem 14V, takže bych řekl, že asi tolik.
Napsal: čtv 27.06.2013 15:21
od krejcia1
co se týká těch hodnot, mysel jsem že to má dávat nějaký hodnoty např. odporu a dle toho vyhodnocovat tlak v soustavě, ale pokud to funguje pouze je tlak/neni tlak a stačí jen propojit ty kabely, tak to vyzkouším uvidím
Napsal: čtv 27.06.2013 15:27
od Joy
Určitě to nefunguje jako ON/OFF switch. Má to nějakou nastavenou hodnotu odporu, kde to ještě je ok pro ten systém a kdy už ne. Ale kolik to přesně je, to nevím, to by nejlíp asi věděl Snejk, má na ty klimy nějakou novou super mašinu.
Ale jako prvotní test - funguje/nefunguje, by mělo stačit to proměřit.
Napsal: čtv 27.06.2013 15:42
od krejcia1
No tak to alespoň o víkendu zkusím proměřit a uvidím, každopádně díky za odpovědi
Napsal: čtv 27.06.2013 16:04
od Vlasta
Mám dojem, že čidlo se dá vyměnit, aniž by náplň utekla. Aspoň u Transita to tak je
Napsal: čtv 27.06.2013 16:07
od krejcia1
Tyjo, pokud to tak jde tak to ho asi rovnou objednám

Napsal: čtv 27.06.2013 16:52
od Vlasta
Raděj si ale zjisti, jestli je to u tvýho auta taky tak
Napsal: čtv 27.06.2013 19:41
od Lucifer
To čidlo neměří žádnej odpor ale je to normální přetlakový "mechanický" čidlo kde jsou 2 kontakty v sérii.
To znamená že v systému musí být určitý tlak od např 5-30bar pokud je míň jak 5 je jeden kontakt rozpojenej a klima nefunguje, pokud je víc jak 30 bar je rozpojenej zase druhej kontakt a klima zase nefunguje. Pokud je to v rozmezí oba kontakty jsou spojený tak klima se rozběhne.
Čidlo u e36 je umístěný za pravým předním světlem v sušičce chladiva. Ale nejsem si jist jestli lze bez úniku chladiva čidlo vyndat.
A to o kterém mluvím vypadá takhle
Tady další obrázek s hodnotama hustoty chladiva
Čidel je víc typů objednávej čidlo se stejným konektorem.
Pokud je chladiva dostatek a chceš vyzkoušet jestli klima funguje na 100% tak když jí zapneš aby auto jen chladilo bez přitápění, tak z výdechů do intru nesmí jít teplejší vzduch jak 5°C
Napsal: čtv 27.06.2013 22:20
od Joy
Nikdo neřekl, že to měří odpor.

Řekl jsem, že je tam nastavenej nějakej odpor (uznávám, blbá formulace), ale myslel jsem to tak, že je hranice, kde to přestává fungovat, tak jak si napsal s rozsahem tlaku.
Jinak ano, čidla jsou v zásadě 3, přetlakové, podtlakové, nebo dvojčinné.
Mimochodem, tohle už se tu řešilo, viz:
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... j%E8inn%E9
Napsal: pon 01.07.2013 09:31
od krejcia1
Tyjo tak klima mi už funguje, nakonec to nebylo čidlem, ale tím, že předchozí majitel nevím z jakého důvodu prohodil relé spínání ventilátoru a relé spínání klimakompresoru, přišli jsme na to asi po dvou hodinách laborování, kvůli takový blbosti jsem jezdil tři roky bez klimy

Napsal: pon 01.07.2013 10:05
od Joy
No tak to LOL. To je první věc, cos měl zkontrolovat, jeslti Ti sedí pojistkovka podle diagramu
Ale hlavně že už funguje.

Napsal: pon 01.07.2013 12:57
od Lucifer
No já včera zjistil že mi chyběla pojistka na magnetickou spojku kompresoru
Ale já mám klimu asi určitě prázdnou
Napsal: pon 01.07.2013 13:34
od krejcia1
No já to podle kontroloval podle schámatu ale ten byl černobílej, až z obrázku z googlu jsem pak zjistil, kde mají být zapojený jaký relé podle barev
