Stránka 1 z 2
Napsal: pon 10.06.2013 21:45
od JirkaKolouch
Prosím o radu.
Mám E36 325i 1991, čili bezVanos přestavěný na LPG.
Chci se zeptat, jak náročná je přestavba na Vanosovou verzi, co vše se musí předělat, měnit, jak je to náročné finančně. Ale hlavně - jaké z toho plynou výhody a jaké nevýhody? Přilepším si nebo je to blbost? Děkuji za odpovědi
Napsal: pon 10.06.2013 22:20
od icecold
Vanos je lepší především ve spotřebě a má dá se říct lepší průběh otáček. Bezvanos je zase ostřejší, Ale řekneme si po pravdě kdo má v dnešní době správně funkční Vanos?

mimo těch co už ho repasovali. Když máš LPG tak bych až tak to neřešíl. Pokud chceš ten vanos tak počítej s jínou hlavou, sáním, klapkou a elektrikou minimálně..
Napsal: úte 11.06.2013 00:54
od paveld
Pokud s tim vanosem něco je, tak je to nejmenší ho dát do pořádku a neni to žádná velká investice. To bych jako zavádějící věc nebral, že to kdekomu nefunguje

.
Napsal: úte 11.06.2013 08:41
od Totic
Ale jak poznat problém s vanosem? Žádná diag. mi nikdy nic neukázala a motor je původní.
Napsal: úte 11.06.2013 09:57
od Dabler
jasnym priznakem je "mrtvy" tah cca do 3500ot, a hrkajici zvuk od domku vanosu v urcitych otackach cca 1800ot, material na opravu, tesneni a dalsi blbiny bez prace vyjde asi na 4k v bmw, a 2k za gumky, vymezovaci krouzek primo na solenoid vanosu z beisan systems. jiank prace v autorizovanem servisu a nastaveni prej 4,9k.
jinak prestavba z bezvanos je hloupost.
Napsal: úte 11.06.2013 10:33
od icecold
ono celkově ten vanos má papirovou životnost tak 100tis km. A když nefunguje tak to automatický neznamená že bude řachtat

Napsal: úte 11.06.2013 11:02
od pragdejf
Dabler píše:jasnym priznakem je "mrtvy" tah cca do 3500ot, a hrkajici zvuk od domku vanosu v urcitych otackach cca 1800ot, material na opravu, tesneni a dalsi blbiny bez prace vyjde asi na 4k v bmw, a 2k za gumky, vymezovaci krouzek primo na solenoid vanosu z beisan systems. jiank prace v autorizovanem servisu a nastaveni prej 4,9k.
WTF?
gumky vyjdou na asi 6 stovek, vymezovaci krouzek staci stahnout na mag. brusce o par stovek (rozmerovych) dle nalady (rachtani je zpusobeny vuli v axialnich loziskach vanosu, chce to videt rozebrany, je to vymysleny fakt hezky) a prace je tam na zhruba 4 hodiny i s kafem...
a prestavba na vanos? noo popravde jinou saci vacku, vanos a ventildekl, dotahnout tam tlak oleje z domecku filtru a kabel, kterej bude ovladat samotnej vanos.
a ridici jednotku, ktera to zvladne uridit, takze vanosovou. a nakyho elektrikare, kterej to zpachti...
ale ja bych se na to vysral...
samotna spatna funkce vanosu je zpusobena tim, ze pod tesnicim krouzkem je jeste jedna gumicka, ktera ten krouzek drzi primacklej na steny hydraulickyho valce. a ta zasrana gumicka je udelana z materialu, kterej neodolava horkymu oleji. coz je u zarizeni ovladanyho horkym olejem noo jak to rict, blbý... opravna sada ma tu gumicku ze spravnyho matrose a je to "navěky". bohuzel se pri vyndavani ty gumicky musi rozriznout i ten tesnici krouzek, kterej je jinak v poradku.
Napsal: úte 11.06.2013 11:25
od paveld
Jo jo, na funkci má vliv jen těsnost, případně vadný elektroventil, ale ten snad moc neodchází. Hlučnost ještě může dělat třecí spojka na sací vačce, u motorů cca do poloviny roku 1995, která se dá vyměnit za tu novější méně hlučnější. Ta nová stojí kolem 1000.-.
Napsal: úte 11.06.2013 13:04
od Francis
pragdejf píše:... samotna spatna funkce vanosu je zpusobena tim, ze pod tesnicim krouzkem je jeste jedna gumicka, ktera ten krouzek drzi primacklej na steny hydraulickyho valce. a ta zasrana gumicka je udelana z materialu, kterej neodolava horkymu oleji. coz je u zarizeni ovladanyho horkym olejem noo jak to rict, blbý... opravna sada ma tu gumicku ze spravnyho matrose a je to "navěky". bohuzel se pri vyndavani ty gumicky musi rozriznout i ten tesnici krouzek, kterej je jinak v poradku.
Dovolím si nesouhlasit s rozříznutím. Při troše dobré vůle lze (asi teflonový) plochý kroužek sejmout a zase nasadit. O-kroužek pod ním lze koupit např. v zeleném domku u štěrboholského Intersparu za +- 80 Kč

Napsal: úte 11.06.2013 13:45
od Totic
Díky za info, takže vanos se ovládá v celém spektru otáček? Kdysi jsem tady čet, že se spíná až kdesi u 3400ot/min, tak to bude asi blbost.
Nějak tu těsnící sadu nemůžu zrovna nikde najít. Tohle bude k repasu asi taky potřeba.
http://www.voton.cz/cz/e-shop/967720/c5 ... vanos.html
Napsal: úte 11.06.2013 14:24
od Dabler
tusim ze prave svou funkci plni DO tech cca 3500ot/min. tu hadici sem nekupoval, jen k ni 4 nove "o" krouzky na tesneni
pragdejv:
11-36-1-403-822 tenky disk,vnejsi na ozubene rozvodove kolo
11-36-1-403-550 pruzna spojka na ozubene rozvodove kolo
11-36-1-403-823 tlusty disk ozubeneho rozvodoveho kola
prej u m52 neni nutno menit u m50 prej zpusobuje opotrebovanim vule a vibrace.
11-36-1-403-824 3x steft do ozubeneho kola rozvodu
07-11-9-900-910 3x matice (m6) do ozubeneho kola rozvodu
11-36-1-740-840 viko vanos tesneni
32-41-1-093-596 4x tesneni vanos olej hadice/potrubi podlozka
11-12-0-034-107 tesneni viko ventilu
11-12-1-437-395 15x pruchodka gumova na stefty
11-12-7-526-447 tesneni
----
v pripade ztraty pri vymene
17-11-1-712-963 plastovy nyt 2x
51-48-1-915-964 plastovy sroubek na vetrny stit 2x
11-12-1-726-089 krytka 4x
11-12-1-730-352 distanc gumovy viko 4x
za toto cca 4k
z beisan systems. krouzky 30 USD , ten krouzek 30 USD kdyz nema clovek v okoli moznost vyuzit nekoho s magnetkou, 5 USD za prodlouzeny 17 orech 24 USD posta,
skoro 2k
how to
http://youtu.be/JPlKrOC718w
http://youtu.be/23jXHhkpV_I
+
http://www.beisansystems.com/procedures ... cedure.htm
http://www.beisansystems.com/procedures ... cedure.htm
Napsal: úte 11.06.2013 14:31
od shade741
ten vanos se vyplatí zrepasovat, jinak ohledne dotazu bych to nepředělával zbytečná námaha dle mého názoru. Jinak když já sem repasoval vanos, měl jsem ty věci od beisan nebo jaks e to píše z US, dá se to udělat i na motoru, bez povolování rozvodů, takže se to nemusí aretovat atd, je to sice trochu ojeb dostat se na všecky šrouby ale de to, pro mě to bylo schůdnější než to celý rozhazovat
Těsnící kroužky odnich, ten vymezovací kovovej kroužek, ořech, těsnění pod vanos a případně těsnění ventildeklu
Napsal: úte 11.06.2013 21:18
od paveld
Dabler píše:tusim ze prave svou funkci plni DO tech cca 3500ot/min. tu hadici sem nekupoval, jen k ni 4 nove "o" krouzky na tesneni
pragdejv:
11-36-1-403-822 tenky disk,vnejsi na ozubene rozvodove kolo
11-36-1-403-550 pruzna spojka na ozubene rozvodove kolo
11-36-1-403-823 tlusty disk ozubeneho rozvodoveho kola
prej u m52 neni nutno menit u m50 prej zpusobuje opotrebovanim vule a vibrace.
11-36-1-403-824 3x steft do ozubeneho kola rozvodu
07-11-9-900-910 3x matice (m6) do ozubeneho kola rozvodu
...
Tohle se týká M50 a starších M52, to je to co jsem tu psal, cca od poloviny roku 1995 už je to OK.
Vanos mám pocit se v určitých (nevim kolika) otáčkách spíná tím elektromagnetem a poté by měl být ovládaný plynule tlakem oleje, který se odvíjí od toho v jakých otáčkách motor je. Pokud to ví někdo přesněji nebo jinak, budu rád když mě opraví

. Takhle jsem to kdysi někde nastudoval, ale už nevim kde.
Možná by to šlo zjistit na diagnostice podle úhlu natočení vačky.
Napsal: úte 11.06.2013 22:17
od icecold
diagnostika ti ukáže prd, já to měl napíchlý u BMW Čermak v Jihlavě a borec mi pořád tvrdil že mám vanos v nejlepší kondici i když sám dobře vím,že už je v podstatě mrtvej

Napsal: úte 11.06.2013 22:20
od Figa
Co teda vše vyměnit když mám 97' M52?
Napsal: úte 11.06.2013 22:30
od paveld
icecold píše:diagnostika ti ukáže prd, já to měl napíchlý u BMW Čermak v Jihlavě a borec mi pořád tvrdil že mám vanos v nejlepší kondici i když sám dobře vím,že už je v podstatě mrtvej

Myslim že INPA i DIS umí ukázat úhel natočení vačky, podle toho kde je umístěný čídlo vačky, mělo by jít právě o sací vačku. Takže teoreticky si myslim, že by mělo koukat při různých otáčkách na to, jak je vačka zrovna natočená. Schválně to zkusim až budu mít chvilku.
Pokud si myslíš, že máš vanos po smrti jen podle rachtání, nemusí to souviset s tím, že nefunguje.
Napsal: úte 11.06.2013 22:34
od paveld
Figa píše:Co teda vše vyměnit když mám 97' M52?
Těsnící kroužek buď tam, kde psal Francis nebo tady:
http://www.beisansystems.com/images/bs011_large.jpg
Pokud ti chrastí, tak buď jak psal pragdejf, že se dá zbrousit nebo tohle:
http://www.beisansystems.com/images/bs011_large.jpg
Dál těsnění pod víko, pod vanos, těsnění pod šrouby víka, těsnící kroužky pod hadici k vanosu a silikon na podmáznutí těsnění.
Napsal: úte 11.06.2013 23:41
od Figa
Díky. Vanos mi nechrastí, ale prostě nevěřím, že ještě funguje. Jak se to dá spolehlivě zjistit?
Napsal: stř 12.06.2013 11:57
od paveld
Já to nijak nezjišťoval, ale bral jsem to, že ho za posledních 100 tisíc km nikdo nerepasoval a předtím určitě taky ne, tak jsem do toho šel. A pomohlo to.
Napsal: stř 12.06.2013 14:01
od shade741
vanos má zivotnost na těch těsněních cca 100 až150 tis km, víc tomu nedávám. Já měnil jen tísko ventildeklu, těsnění vanosu a ten kroužek a těsnění těla vanosu, nic jinýho a nikde nic neutíká, zbytek je jen dodatkovej pokud je fakt potřeba