Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

e9x "standard" podv.- po kolika km a co měnit?

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3944
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#1 Příspěvek od pavproch »

Potah má na tachu aktuálně 79tis km a zdá se mi že umřely (nebo spíš umírají) tlumiče - v zatáčkách na hrbolatém to odskakuje, při brždění na hrbolatém to už taky není ono.... je to možné, že už po 80tis km (převážně po těch našich českých tankodromech) je po nich? (Žeby vliv velkých odpružených rotujících hmot - RFT guma je skoro 2x těžší, že...)

Dát tam zase OEM origoš BMW nebo něco inačího?

NECHCI ale žádnou změnu jízdních vlastností (přitvrzení, snížení apod.)!
xyron
Registrovaný
Příspěvky: 2944
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 2105

#2 Příspěvek od xyron »

A co se po výměně zbavit RFT a dát tam normální gumy ? :D
kosh
Registrovaný
Příspěvky: 2393
Registrován: čtv 31.03.2005 00:00
Bydliště: Albrechtice
Klubové ID: 238

#3 Příspěvek od kosh »

Normálně vydrží tlumiče okolo 200 000km, ale občas se stává, že se vyserou třeba i v těch 80 000km ... to by stálo za úvahu vyřešit v BMW na kulanci.
Joj
Registrovaný
Příspěvky: 124
Registrován: úte 18.12.2012 01:00

#4 Příspěvek od Joj »

Ja mam najeto uz 245 000km a tlumice jsem jeste nemenil a ani nebudu jsou porad jak nove.to jsou ty nase cesty :wink:
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3944
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#5 Příspěvek od pavproch »

mému servisákovi se to taky nezdá, že by byly umřité tlumiče.... shodou okolností sem neska byl převažovat kola u strnadla (bo mi to při 180+ lehce kopalo do volantu) a ten mi řek, že mám nadměrně sjetý vnějšek obou př. gum (čili moc velká sbíhavost).... což by mohlo vysvětlovat nervozitu při brzžení, zatáčení i na mokru.... takže příští týden sem se objednal u pana Plachého (test tlumičů a hlavně geo), stejně sem tam chtěl zajít, bo poslední geo byla před cca 30kkm

btw, zadní bridže RA050A 255/40 R17W RFT nemají po cca 7tis km víc než 3.5mm vzorku.... :twisted:
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Klubové ID: 3204
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od matiz »

To s tema pneu bych rekl je normalni, a je to samozrejme dusledek vykonu motoru a stylu jizdy. Ja mam nahrkano 180 za chvili a nepocituju zadny problem s tlumicema, ale je to mozna taky tim, ze proste nejezdim sponu a spotrebu mam nizsi, ale i vykon motoru... :cry: A jelikoz 160kW neni zadne "peklo", nejak mne to ani moc nelaka. Zadni pneu mi vydrzi neco mezi 20 - 25k. Bez driftovani normalnim jezdenim, obcas sviznejsim a vyjimecne kdy se s nim neseru, protoze mne tlaci cas.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3944
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#7 Příspěvek od pavproch »

OEM bridže sem měnil po 17kkm, pirelky P-zero vydržely 22kkm, zimní mišeliny vydrží max 25kkm.... halt 272 kobyl na 1715kilo se někde projevit musí, že.... nestěžuju si...
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Klubové ID: 3204
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od matiz »

kdo ma 272ps, stezovat si ani nemuze -)) Dej nejak potom vedet jestli mas ty tlumice fakt KO, docela by mne to zajimalo. Zda se mi to prilis malo aby byly na sracky.

Spis jsi mne ted dostal ze ti vydrzely ty gumy temer to same co mne, pritom ja jezdim fakt spis na spotrebu a nakladam mu vyjimecne... A to jeste tak, ze nikdy nejedu na krev co to auto dokaze, jelikoz natolik to v rukach nemam a crash riskovat nehodlam...
smepet
Registrovaný
Příspěvky: 126
Registrován: úte 04.12.2012 01:00

#9 Příspěvek od smepet »

tak na me 325 xi 180 000 km a tlumice K.O. levy predni po vzeti vymolu total minuly tyden. . Mel jsem ale celkem problem sehnat v druhovyrobe - nikdo nedela na ten xdrive ( sachs, kyobe, monroe, delphi, ... ) . nakonec jediny vyrobce - billstein. Original B4 do prvovyroby uz ani nevyrabi, takze jsem sahnul po vyssi rade B6 ( jsou otoceny jako na motorce, tlumic je dole ) a je to nebe a dudy. zadky vypadaly ze jeste nejsou uplne K.O. ale po tom co jsem dal nove je to znatelny rozdil.
A to auto najelo za 3 roky ve svycarsku 160 000 km.

Popravde krome toho leveho predku po tom vymolu bych ostatni ani nepoznal, ale po tom co jeste jezdim novym sluzebnim focusem jsem si rikal ze to moje auto nejak pada do der a skace a hle po vymene tlumicu je to uplne jiny auto.
smepet
Registrovaný
Příspěvky: 126
Registrován: úte 04.12.2012 01:00

#10 Příspěvek od smepet »

jeste doplnim, ze tlumice muzou byt horsi i po 80t km. napr. sachs udava max. 100 000 km. takze nemusi byt uplne k.o. ale treba na 60%

B6 je nahrada za B4 original, maji silnejsi pistnici aby vic vydrzel, ale vlastnosti jsou stejny jako B4 jednotrubkovy kapalina/plyn. B6 pisou ze je to jenom plyn.
RichieN
Registrovaný
Příspěvky: 76
Registrován: pon 19.08.2013 00:00
Bydliště: Ostrava

#11 Příspěvek od RichieN »

Na některých STK ti udělají test tlumičů za 100 (bez papíru) tak můžeš zkusit
VRsix
Registrovaný
Příspěvky: 505
Registrován: pát 01.07.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od VRsix »

ja menil ve 245 predni a zadni jsou stale z vyroby a bez problemu
smepet
Registrovaný
Příspěvky: 126
Registrován: úte 04.12.2012 01:00

#13 Příspěvek od smepet »

RichieN píše:Na některých STK ti udělají test tlumičů za 100 (bez papíru) tak můžeš zkusit
Na nekterych i zadarmo :-) treba na bohdalci v praze v ramci stk test tlumicu zdarma
smepet
Registrovaný
Příspěvky: 126
Registrován: úte 04.12.2012 01:00

#14 Příspěvek od smepet »

VRsix píše:ja menil ve 245 predni a zadni jsou stale z vyroby a bez problemu
A jak vis ze bez problemu ? Ja po 180 000 vidim ten rozdil mezi novym a puvodnim. Taky jsem si myslel ze jsou ok
VRsix
Registrovaný
Příspěvky: 505
Registrován: pát 01.07.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od VRsix »

Nejsem lama a vim jak se chovaji dobre a spatne tlumice.
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Klubové ID: 3204
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od matiz »

smepet ty mas ale ctyrkolku ne? vydrzi min co jsem slysel. Nevim, overene to nijak nemam.
smepet
Registrovaný
Příspěvky: 126
Registrován: úte 04.12.2012 01:00

#17 Příspěvek od smepet »

VRsix píše:Nejsem lama a vim jak se chovaji dobre a spatne tlumice.
A menil jsi uz neco na podvozku ? Myslim silentbloky, cepy, tycky rizeni/stabilizatoru ??

mne auto trosku tahne doprava, tak jdu dneska na geometrii.
A jeste se mi spatne vraci volant ze zatacek, tak nevim jestli je to normalni.
VRsix
Registrovaný
Příspěvky: 505
Registrován: pát 01.07.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od VRsix »

Menil jsem na predku komplet ramena a cepy rizeni se spojovackama. Volant se mi taky hur vracel, zlepsilo se to po tlumicich (horni ulozeni), ale myslim si, ze je to vlastnost. Napr. u A3 nebo Passat se to vraci vyrazneji, ale ted jsem jel s Allroadem a tam se to vraci podobne jako u petky.
smepet
Registrovaný
Příspěvky: 126
Registrován: úte 04.12.2012 01:00

#19 Příspěvek od smepet »

matiz píše:smepet ty mas ale ctyrkolku ne? vydrzi min co jsem slysel. Nevim, overene to nijak nemam.
jj mam ctyrkolku. Je mozny ze vydrzi min, jsou jine nez na klasickou e91

Nechal jsem udelat jeste geometrii, tak ted to auto konecne vypada ze je v cajku....

Na geometrii mi skoukli cepy a ramena a vsechno se zda tuhy tak uvidime jak jeste dlouho... :-)

Volant uz se vraci, neni to teda zadnej lamac, ale z obou stran stejne, tak to zrejme ma byt...
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3944
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#20 Příspěvek od pavproch »

Nechci temu dávat nové vlákno, využívám staršího na podobnou notu, enem sem trochu upravil název...

Na tachu téměř 100tis km (99% po CZ a SK silnicích I až IV třídy, čili tankodromy) - tak nějak začínám mít pocit, že (hlavně přední náprava) už není to co bývala... tlumiče jsou podle testu OK (94%), ale sem tam sa už ozve nějaký pazvuk, klepnutí či vůle...


Čili otázka na ty z vás, co jezdí 3er e90/91 nejlépe v x-drivu: v kolika kilometrech je vhodné už hrábnout do přední nápravy a co tam (spíše preventivně) vyměnit?
Odpovědět