Tak to by mě taky zajímalo do budoucnosti, mám taky 320d - 120kw, tak abych věděl kdyby to přišlo.
Dá se ten mechanismus variabilního nastavení geometrie lopatek turba nějak odzkoušet? Co dál by to mohlo způsobovat? Ta váha vzduchu se třeba projevuje jak?
Mechanizmus variabilního nastavení geometrie lopatek turba lze "amatérsky" vyzkoušet tak, že vytáhneš turbo a zkušís na "výfukové - hnací" straně turba pohnout s lopatkami (případně i rozdělat tuto část turba). Někteří mechanici rozdělají turbo a snaží se ten mechaniznus očistit a rozchodit, pokud nereaguje. Co vím tak na jednom autě to bylo děláno a turbo stále funguje (už je to pár desítek tisíc kilometrů), ale asi to nebude nějaká velmi dobrá oprava ale spíše oddálení smrti.
A jak se projevuje špatná váha vzduchu? Je to možné nějak zjistit zda je OK či ne i bez diagnostiky?
Lathy ty jsi měnil váhu a proč, byla špatná? Jak se to projevovalo?
Co si pamatuju, měl jsem špatnou váhu vzduchu na E34 a projevovalo se to absolutně nesmyslným mícháním směsi a tím hodně nepravidelný chod, vynechávání válců až chcípání.
Ještě bych se zeptal zda nevíte o někom nebo zda je tu někdo v Brně nebo v okolí Brna kdo má a udělal by diagnostiku na E90 320d, pro zjištění stavu turba jeho regulace, váhy vzduchu, zda je vše OK.