Stránka 1 z 1

Napsal: sob 23.03.2013 14:29
od Michal_01
Ahoj, mám dotaz ohledně zapalování. Auto mám chvíli a bývalý majitel mě upozornil na fakt, že to chce vyměnit nejspíš cívky zapalování ale sám si nebyl zas stoprocentně jistý...
Právě jsem je vymontoval a proměřil samotné cívky, tak fajky. Cívky by měli mít podle knížky ,,jak na to´´ 0,8 Ohm +- 0,1. Naměřil jsem na všech 0,5-0,6 stabilně, takže jsem na pochybách jestli jsou opravdu špatné - odchylka si troufnu říct je následkem použitého multimetru, který tak miniaturní hodnotu moc dobře nezměří, tudíž soudím z faktu, že všechny měly stejnou hodnotu...
Dále jsem proměřil fajky, 5 jich bylo původních a s odporem 1,58 kohm +- 0,02 ale jedna byla vzhledově jiná s hodnotou 2,08 kohm, stejně tak cívka byla značky maley a jiná než ostatní (pokud se nepletu maley patří k těm levnějším).
Následně jsem vyndal i svíčky, které jsou všechny stejné značky a počítám s tím, že když je někdo měnil, měnil je naraz. Ovšem právě ta jedna svíčka s tou jinou fajkou je od oka znatelně méně použitá, respektive všech ostatních 5 má klasické ,,opáleniny´´ na bílé části a ta jedna není takřka vůbec opálená.
Proto se ptám, je možné, že vynechává právě onen válec, příčinou špatné fajky s tak rozdílnou hodnotou?
Chtěl jsem už kupovat cívky ale kdyby příčinou byla pouze ta fajka, tak investice je dosti odlišná :P . Díky za odpověď ;)

A taková menší otázečka ještě, v knížce je napsáno, že mezi cívkou a hlavou je nějaká papírová vložka a ať se při montáží nezapomene dát zpět a bla bla, ke všemu je to zvýrazněno...
No ani na jedné cívce žádná ,,papírová vložka´´ není - nevím co si pod tím mám představit na obrázku to taky není. Tak prosím o vysvětlení co se pod tím názvem skrývá a jak to vypadá, či jestli nevadí že tam není... díky. Michal

Napsal: pon 25.03.2013 15:18
od Foldas
žadna papírova vložka tam není. puč si někde cívku a vyzkoušej. pojem v tahu vypadává - přestava pálit uplně nebo tarokuje?

Napsal: pon 25.03.2013 17:32
od Rade520
Podle knížky "jak na to" se nesmíš úplně přesně řídit někdy tam jsou blbosti,
třeba ten papír-žádnej tam není.
U té cívky změříš jenom primární vynutí,nepoznáš 100% jestli je špatná a diagnostika to taky nemusí poznat.
Pujč si od někoho cívky na zkoušku a vyměn je-jinak to nepoznáš.
A "cukání" nemusí být jenom cívkama,díval ses na svíčky?

Napsal: úte 26.03.2013 01:10
od Michal_01
Ano píšu, že jsem koukal na svíčky, zatím jsem koupil novou fajku, zítra to dám zpět a vyzkouším + zkusím zemění, jeden člověk mi psal, že mu to vypadávalo následkem špatného uzemění...

Jinak ono to necuká, prostě jen nejede na všechny, stále má výkon a táhne ale ne tak jak by měla - občas.
Když dám podlahu a válec vypadne většinou stačí rychle pustit a zešlápnou a chytne se.

Btw. ty údaje o odporu ,,fajky´´ co jsem psal v prvním příspěvku
:lol: asi je to úplná blbost, protože jak jsem zjistil, použitý multimetr špatně funguje a já nejsem moc dobrý elektrikář :lol:

Napsal: úte 26.03.2013 09:41
od shade741
jinak co je základ- pokud nevíš jak dlouho tam sou vyměn ty svíce než začneš řešit cívky atd :wink:

Napsal: úte 26.03.2013 14:54
od Foldas
přeně tak svíčkama nic nezkazíš aspoň pak víš co tam je a jak dlouho

Napsal: stř 27.03.2013 13:09
od Michal_01
:) Samozřejmě, že svíčky nové budou ale kdyby se takhle projevovali svíce to bych se hodně divil. Každopádně přes víkend už budu vědět, dvě starší cívky mi mají přijít (bohužel nevím o nikom v okolí co by měl na půjčení) a když jste u toho s novým termostatem mi přijdou i svíčky :wink:

edit.: Kostřením ani tou fajou to nebylo.

Napsal: pát 29.03.2013 00:44
od Arny
Ahoj pokjud motor po rychlém prošlápnutí plynu táhne pak je problém spíš v snímači škrtící klapky , nebo snímači váhy vzduchu v sání. Když jsou některé kontakty ve snímači špatné, nebo jen zanešené projevuje se to takhle - přidáváš pomalejš - nejede to, přidáš rychle, nebo párkrát rychle prošlápneš funguje to. Protože kontaktů je ve snímači hodné za sebou při rychlém prošlápnutí ty špatný jednoduše rychle přejedeš, při pomalejším na těch nefunkčních nějakou chvíli zústaneš

Napsal: pát 29.03.2013 12:32
od Michal_01
Army díky, to si budu pamatovat, kdyby...

No problém vyřešený, bylo to těmi cívkami jak už nastínil bývalý majitel na 4 nebo 5 válci - zkoušel jsem to po dvou. Svíce taky vyměněné ale abych věděl, čím to je, zkusil sem to projet s původními cívkami a chovalo se to stejně :wink: .

Díky všem za zájem :)