Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E36 325i _ Zapalování, v tahu vypadává

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Michal_01
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: pon 18.03.2013 01:00
Bydliště: okr. Vsetín

#1 Příspěvek od Michal_01 »

Ahoj, mám dotaz ohledně zapalování. Auto mám chvíli a bývalý majitel mě upozornil na fakt, že to chce vyměnit nejspíš cívky zapalování ale sám si nebyl zas stoprocentně jistý...
Právě jsem je vymontoval a proměřil samotné cívky, tak fajky. Cívky by měli mít podle knížky ,,jak na to´´ 0,8 Ohm +- 0,1. Naměřil jsem na všech 0,5-0,6 stabilně, takže jsem na pochybách jestli jsou opravdu špatné - odchylka si troufnu říct je následkem použitého multimetru, který tak miniaturní hodnotu moc dobře nezměří, tudíž soudím z faktu, že všechny měly stejnou hodnotu...
Dále jsem proměřil fajky, 5 jich bylo původních a s odporem 1,58 kohm +- 0,02 ale jedna byla vzhledově jiná s hodnotou 2,08 kohm, stejně tak cívka byla značky maley a jiná než ostatní (pokud se nepletu maley patří k těm levnějším).
Následně jsem vyndal i svíčky, které jsou všechny stejné značky a počítám s tím, že když je někdo měnil, měnil je naraz. Ovšem právě ta jedna svíčka s tou jinou fajkou je od oka znatelně méně použitá, respektive všech ostatních 5 má klasické ,,opáleniny´´ na bílé části a ta jedna není takřka vůbec opálená.
Proto se ptám, je možné, že vynechává právě onen válec, příčinou špatné fajky s tak rozdílnou hodnotou?
Chtěl jsem už kupovat cívky ale kdyby příčinou byla pouze ta fajka, tak investice je dosti odlišná :P . Díky za odpověď ;)

A taková menší otázečka ještě, v knížce je napsáno, že mezi cívkou a hlavou je nějaká papírová vložka a ať se při montáží nezapomene dát zpět a bla bla, ke všemu je to zvýrazněno...
No ani na jedné cívce žádná ,,papírová vložka´´ není - nevím co si pod tím mám představit na obrázku to taky není. Tak prosím o vysvětlení co se pod tím názvem skrývá a jak to vypadá, či jestli nevadí že tam není... díky. Michal
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#2 Příspěvek od Foldas »

žadna papírova vložka tam není. puč si někde cívku a vyzkoušej. pojem v tahu vypadává - přestava pálit uplně nebo tarokuje?
Rade520
Registrovaný
Příspěvky: 416
Registrován: pon 15.09.2008 00:00
Bydliště: "Třebeach"

#3 Příspěvek od Rade520 »

Podle knížky "jak na to" se nesmíš úplně přesně řídit někdy tam jsou blbosti,
třeba ten papír-žádnej tam není.
U té cívky změříš jenom primární vynutí,nepoznáš 100% jestli je špatná a diagnostika to taky nemusí poznat.
Pujč si od někoho cívky na zkoušku a vyměn je-jinak to nepoznáš.
A "cukání" nemusí být jenom cívkama,díval ses na svíčky?
Michal_01
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: pon 18.03.2013 01:00
Bydliště: okr. Vsetín

#4 Příspěvek od Michal_01 »

Ano píšu, že jsem koukal na svíčky, zatím jsem koupil novou fajku, zítra to dám zpět a vyzkouším + zkusím zemění, jeden člověk mi psal, že mu to vypadávalo následkem špatného uzemění...

Jinak ono to necuká, prostě jen nejede na všechny, stále má výkon a táhne ale ne tak jak by měla - občas.
Když dám podlahu a válec vypadne většinou stačí rychle pustit a zešlápnou a chytne se.

Btw. ty údaje o odporu ,,fajky´´ co jsem psal v prvním příspěvku
:lol: asi je to úplná blbost, protože jak jsem zjistil, použitý multimetr špatně funguje a já nejsem moc dobrý elektrikář :lol:
shade741
Registrovaný
Příspěvky: 1332
Registrován: čtv 23.09.2010 00:00
Bydliště: Polná

#5 Příspěvek od shade741 »

jinak co je základ- pokud nevíš jak dlouho tam sou vyměn ty svíce než začneš řešit cívky atd :wink:
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#6 Příspěvek od Foldas »

přeně tak svíčkama nic nezkazíš aspoň pak víš co tam je a jak dlouho
Michal_01
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: pon 18.03.2013 01:00
Bydliště: okr. Vsetín

#7 Příspěvek od Michal_01 »

:) Samozřejmě, že svíčky nové budou ale kdyby se takhle projevovali svíce to bych se hodně divil. Každopádně přes víkend už budu vědět, dvě starší cívky mi mají přijít (bohužel nevím o nikom v okolí co by měl na půjčení) a když jste u toho s novým termostatem mi přijdou i svíčky :wink:

edit.: Kostřením ani tou fajou to nebylo.
Arny
Registrovaný
Příspěvky: 8
Registrován: pát 21.01.2005 01:00

#8 Příspěvek od Arny »

Ahoj pokjud motor po rychlém prošlápnutí plynu táhne pak je problém spíš v snímači škrtící klapky , nebo snímači váhy vzduchu v sání. Když jsou některé kontakty ve snímači špatné, nebo jen zanešené projevuje se to takhle - přidáváš pomalejš - nejede to, přidáš rychle, nebo párkrát rychle prošlápneš funguje to. Protože kontaktů je ve snímači hodné za sebou při rychlém prošlápnutí ty špatný jednoduše rychle přejedeš, při pomalejším na těch nefunkčních nějakou chvíli zústaneš
Michal_01
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: pon 18.03.2013 01:00
Bydliště: okr. Vsetín

#9 Příspěvek od Michal_01 »

Army díky, to si budu pamatovat, kdyby...

No problém vyřešený, bylo to těmi cívkami jak už nastínil bývalý majitel na 4 nebo 5 válci - zkoušel jsem to po dvou. Svíce taky vyměněné ale abych věděl, čím to je, zkusil sem to projet s původními cívkami a chovalo se to stejně :wink: .

Díky všem za zájem :)
Odpovědět