Napsal: stř 06.03.2013 23:11
Ahoj,
poslední měsíc řešíme stále dokola jednu a tu samou závadu na motoru mé E91 320i, motor N43B2 (4 válce, 125 kW). Oba servisy (jak autorizovaný, tak i neautorizovaný) začínají být v úzkých, tak se chci se zeptat tady, jestli někoho ještě nenapadne něco užitečného. Případně nevíte o schopném diagnostikovi – nejlépe Dr. Haus
Závada: po pár stech metrech od nastartování (většinou ze studeného stavu) se rozsvítí kontrolka motoru. Motor, pak nemá plný výkon, občas kouří, občas trochu cuknou otáčky, ale vše nepravidelně. Po vypnutí a znovu nastartování za tepla se už většinou nerozsvítí, ale druhý den ráno znovu.
Doposud provedené opravy:
1) diagnostika motoru (ve výpisu vada snímače polohy kliky, sací vačky, VANOSu na sání + další následné – výpis mám)
-> výměna snímače polohy vačky sání, výměna zapalovacích cívek
2) diagnostika motoru (ve výpisu vada snímače polohy kliky, sací vačky, VANOSu)
-> vyčištění VANOSů, výměna snímače polohy kliky
-> odsání přebytečné olejové náplně motoru (bylo tam asi 9mm nad max)
3) diagnostika (ve výpisu vada snímače polohy výfukové vačky, neodpovídá poloha výf. vačky k poloze kliky)
-> výměna snímače polohy vačky výfuku
A závada vesele svítí dál !!!
Kam dál? Autorizovaní navrhují dekarbonizaci motoru, neautorizovaní chtějí zkontrolovat jestli řetěz na rozvodech. Obě varianty jsou spíš synonymem k „tak už nevím“, protože motor někdy šlape jak hodiny, někdy ne. VANOSy i lambdy se zdají OK.
Budu rád za každý nápad!
poslední měsíc řešíme stále dokola jednu a tu samou závadu na motoru mé E91 320i, motor N43B2 (4 válce, 125 kW). Oba servisy (jak autorizovaný, tak i neautorizovaný) začínají být v úzkých, tak se chci se zeptat tady, jestli někoho ještě nenapadne něco užitečného. Případně nevíte o schopném diagnostikovi – nejlépe Dr. Haus
Závada: po pár stech metrech od nastartování (většinou ze studeného stavu) se rozsvítí kontrolka motoru. Motor, pak nemá plný výkon, občas kouří, občas trochu cuknou otáčky, ale vše nepravidelně. Po vypnutí a znovu nastartování za tepla se už většinou nerozsvítí, ale druhý den ráno znovu.
Doposud provedené opravy:
1) diagnostika motoru (ve výpisu vada snímače polohy kliky, sací vačky, VANOSu na sání + další následné – výpis mám)
-> výměna snímače polohy vačky sání, výměna zapalovacích cívek
2) diagnostika motoru (ve výpisu vada snímače polohy kliky, sací vačky, VANOSu)
-> vyčištění VANOSů, výměna snímače polohy kliky
-> odsání přebytečné olejové náplně motoru (bylo tam asi 9mm nad max)
3) diagnostika (ve výpisu vada snímače polohy výfukové vačky, neodpovídá poloha výf. vačky k poloze kliky)
-> výměna snímače polohy vačky výfuku
A závada vesele svítí dál !!!
Kam dál? Autorizovaní navrhují dekarbonizaci motoru, neautorizovaní chtějí zkontrolovat jestli řetěz na rozvodech. Obě varianty jsou spíš synonymem k „tak už nevím“, protože motor někdy šlape jak hodiny, někdy ne. VANOSy i lambdy se zdají OK.
Budu rád za každý nápad!