Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Závada na motoru E91 320i
Ahoj,
poslední měsíc řešíme stále dokola jednu a tu samou závadu na motoru mé E91 320i, motor N43B2 (4 válce, 125 kW). Oba servisy (jak autorizovaný, tak i neautorizovaný) začínají být v úzkých, tak se chci se zeptat tady, jestli někoho ještě nenapadne něco užitečného. Případně nevíte o schopném diagnostikovi – nejlépe Dr. Haus
Závada: po pár stech metrech od nastartování (většinou ze studeného stavu) se rozsvítí kontrolka motoru. Motor, pak nemá plný výkon, občas kouří, občas trochu cuknou otáčky, ale vše nepravidelně. Po vypnutí a znovu nastartování za tepla se už většinou nerozsvítí, ale druhý den ráno znovu.
Doposud provedené opravy:
1) diagnostika motoru (ve výpisu vada snímače polohy kliky, sací vačky, VANOSu na sání + další následné – výpis mám)
-> výměna snímače polohy vačky sání, výměna zapalovacích cívek
2) diagnostika motoru (ve výpisu vada snímače polohy kliky, sací vačky, VANOSu)
-> vyčištění VANOSů, výměna snímače polohy kliky
-> odsání přebytečné olejové náplně motoru (bylo tam asi 9mm nad max)
3) diagnostika (ve výpisu vada snímače polohy výfukové vačky, neodpovídá poloha výf. vačky k poloze kliky)
-> výměna snímače polohy vačky výfuku
A závada vesele svítí dál !!!
Kam dál? Autorizovaní navrhují dekarbonizaci motoru, neautorizovaní chtějí zkontrolovat jestli řetěz na rozvodech. Obě varianty jsou spíš synonymem k „tak už nevím“, protože motor někdy šlape jak hodiny, někdy ne. VANOSy i lambdy se zdají OK.
Budu rád za každý nápad!
poslední měsíc řešíme stále dokola jednu a tu samou závadu na motoru mé E91 320i, motor N43B2 (4 válce, 125 kW). Oba servisy (jak autorizovaný, tak i neautorizovaný) začínají být v úzkých, tak se chci se zeptat tady, jestli někoho ještě nenapadne něco užitečného. Případně nevíte o schopném diagnostikovi – nejlépe Dr. Haus
Závada: po pár stech metrech od nastartování (většinou ze studeného stavu) se rozsvítí kontrolka motoru. Motor, pak nemá plný výkon, občas kouří, občas trochu cuknou otáčky, ale vše nepravidelně. Po vypnutí a znovu nastartování za tepla se už většinou nerozsvítí, ale druhý den ráno znovu.
Doposud provedené opravy:
1) diagnostika motoru (ve výpisu vada snímače polohy kliky, sací vačky, VANOSu na sání + další následné – výpis mám)
-> výměna snímače polohy vačky sání, výměna zapalovacích cívek
2) diagnostika motoru (ve výpisu vada snímače polohy kliky, sací vačky, VANOSu)
-> vyčištění VANOSů, výměna snímače polohy kliky
-> odsání přebytečné olejové náplně motoru (bylo tam asi 9mm nad max)
3) diagnostika (ve výpisu vada snímače polohy výfukové vačky, neodpovídá poloha výf. vačky k poloze kliky)
-> výměna snímače polohy vačky výfuku
A závada vesele svítí dál !!!
Kam dál? Autorizovaní navrhují dekarbonizaci motoru, neautorizovaní chtějí zkontrolovat jestli řetěz na rozvodech. Obě varianty jsou spíš synonymem k „tak už nevím“, protože motor někdy šlape jak hodiny, někdy ne. VANOSy i lambdy se zdají OK.
Budu rád za každý nápad!
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Podle mne blbne valvetronic http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15
Ahoj,
jednou jsem měl taky takový podobný problém u E46. Když jsem to nastartoval tak mi hupaly otáčky atd..
V servisu taky něco o klikovce, podtlaku, že si to přisává vzduch, a nakonec to bylo obyčejné olejové víčko, kde netěsnila tak gumička a byl klid. V servisu jsem dal 6500kč za opravu, a pak víčko za stovku a fertig.
Good servis BMW!!!!!!!!
jednou jsem měl taky takový podobný problém u E46. Když jsem to nastartoval tak mi hupaly otáčky atd..
V servisu taky něco o klikovce, podtlaku, že si to přisává vzduch, a nakonec to bylo obyčejné olejové víčko, kde netěsnila tak gumička a byl klid. V servisu jsem dal 6500kč za opravu, a pak víčko za stovku a fertig.
Good servis BMW!!!!!!!!
Ahoj,
měl jsem asi stejnou závadu. Byl vadnej motor VVT.
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... t=318i+e90
V.
měl jsem asi stejnou závadu. Byl vadnej motor VVT.
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... t=318i+e90
V.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 30
- Registrován: stř 06.03.2013 01:00
- Bydliště: čelákovice
Dobrý den řešil jsem podobnou závadu za studena se rozsvicovala kontrolka motoru nakonec byl vadný výfukový vanos, nevím zda to nějak pomůže nebo už je závada odstraněna. Ale nikdy jsem se u těchto motorů nesetkal s tím že je vadné čidlo vačky! Budto Vanosy nebo VVT. Protože pokud to píše špatnou polohu vanosů tak to může být i magnetické ventily zanešené.Nevím zda to nějak pomůže
Rozsvítila se za studena a zůstala svítit. V servisu vymazali chyby a cca měsíc bylo vše ok. Pak se rozsítila červená kontrolka, motor klepal a auto skoro nejelo. Následovala další návštěva v servisu, kde mi řekli, že je potřeba vyměnit motor VVT. Po výměně je cca 3/4 roku vše v pořádku.
Údjně to je častá závada u mé motorizace.
V.
Údjně to je častá závada u mé motorizace.
V.