Stránka 1 z 5
Napsal: pát 11.01.2013 16:07
od TM
Ahoj, na mé E36 323i MB52B25 (najeto dle tacho 312kkm) mi pravděpodobně cvaká rozvodový řetěz, a tak se pomalu chystám na jeho výměnu. Rád bych se zkušenějších zeptal na pár věcí:
1) Co obnáší výměna, je třeba sundavat hlavu - jak moc je to složitá práce a na kolik tak vyjde?
2) Stačí vyměnit delší řetěz mezi klikou a vačkou (dolní) a neměnit ten mezi vačkami (horní)?
3) Stačí v případě vyměny pouze dolních rozvodů vyměnit řetěz, napínák , vodící lišta, nebo je nutné vyměnit i ozubené kolo (stačí na vačce, nebo obě?)
Jde mi o to, co všechno bude potřeba za díly a jak moc náročná práce to je... kdybyste věděli o někom šikovném z Prahy, tak ocením tipy... Zatím jsem psal jsem SZ Snejkovi, ale bohužel mi neodpověděl...
Díky!
Napsal: pát 11.01.2013 16:10
od paca
a necvaká ti vanos?
Napsal: pát 11.01.2013 16:28
od TM
nevim no, už jsem to řešil v tématu
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=115634&highlight= a spíš mi to přijde, že to bude řetěz... cvaká po to až po zahřátí a zejména při tahu v nízkých otáčkách... a ten zvuk mi na to sedí, i když nevím, jak zní cvakající vanos

Napsal: pát 11.01.2013 17:10
od shade741
bylo by možný to nějak nahrát ten tvuk?
Napsal: pát 11.01.2013 17:28
od TM
To se právě obávám že moc ne... na volnoběh to slyšet není a za jízdy to asi slyšet nebude... ale tak moh bych to o víkendu zkusit... třeba byste si z toho udělali obrázek
Nicméně i kdyby to nakonec vůbec nebyly rozvody, tak kdybyste někdo věděl, jak to s tou výměnou bývá, tak dejte vědět, třeba kdyby se to nakonec nehodilo mně, tak někomu jinýmu... já jsem se to tu snažil někde najít a zrovna k tomuhle tady toho moc není, akorát v 5er je toho o výměně rozvodů někde trochu něco napsanýho...

Napsal: pát 11.01.2013 17:40
od shade741
zde prosím představuji svůj vanos
https://www.youtube.com/watch?v=c4djlaxl1sw když začal rachtat
Napsal: pát 11.01.2013 22:13
od Francis
Musí se měnit VŠECHNO, jinak to nemá smysl. Provozem a opotřebením řetězu se změní rozteč článků řetězu a tím se opotřebí i ozubená kola. Je vždy třeba měnit řetěz i kola. Samozřejmě je třeba vyměnit i opotřebené kluzné díly napínáků.
Napsal: pát 11.01.2013 22:14
od TM
Tak to ne, to je úplně jinej zvuk, tohle zní jak diesel

Fakt si myslim, že to bude ten řetěz...
Francis píše:Musí se měnit VŠECHNO, jinak to nemá smysl. Provozem a opotřebením řetězu se změní rozteč článků řetězu a tím se opotřebí i ozubená kola. Je vždy třeba měnit řetěz i kola. Samozřejmě je třeba vyměnit i opotřebené kluzné díly napínáků.
Tím myslíš tedy, že je nutné měnit i oba řetězy?
Napsal: pát 11.01.2013 23:28
od Francis
Psal jsem, že když už měnit, tak všechno. Nemá smysl měnit jen řetěz.
Zda měnit, záleží na opotřebení.
Napsal: sob 12.01.2013 00:10
od TM
já nemyslel jen řetěz... myslel jsem buď všechno kolem spodního řetezu a nebo všechno kolem dolního i horního řetězu... protože to by na sobě mělo být zcela nezávislé, tak kdyby cvakal jen ten delší (spodní), což mi přijde pravděpodobnější, tak jeslti bude stačit kola, řetěz, napínák, lišta jen tam...
Napsal: sob 12.01.2013 00:28
od shade741
pokud hrká jeden tak druhej na tom nebude o moc líp což?
Napsal: sob 12.01.2013 00:35
od Francis
Než to všechno vyměníš (a zaplatíš), zkontroluj, jestli funguje napínák řetězu. Je na pravé straně motoru ve směru jízdy (tedy na výfukové straně), díl č. 9,10,11 a 12
Zátka (díl č.9) je našroubovaná zvenku motoru.

Napsal: sob 12.01.2013 01:05
od TM
shade741 píše:pokud hrká jeden tak druhej na tom nebude o moc líp což?
To právě nevím no

Ale teda musím říct, že než abych to měnil všechno sakumprásk, tak to se na to snad radši vyprdnu a když se to nedejbože potká, tak snad auto radši odvezu na šroťák...

strkat do toho nějakejch 15-20 tisíc se mi fakt nechce, zas takovou cenu to auto nemá...
Francis píše:Než to všechno vyměníš (a zaplatíš), zkontroluj, jestli funguje napínák řetězu. Je na pravé straně motoru ve směru jízdy (tedy na výfukové straně), díl č. 9,10,11 a 12
Zátka (díl č.9) je našroubovaná zvenku motoru.
Asi se to pokusím dát to někomu, kdo se v tom vyzná, aby se podíval, v čem je fakt problém, tohle se obávám, že bych asi nezvládl...

Nebo to jde nějak snadno bez nějakýho rozebírání? Zkusím si o tom ještě něco někde počíst...
Každopádně zatím díky moc za postřehy.
Napsal: úte 15.01.2013 19:54
od honzii
jak zjistím správnou funkci toho napínáku??
Napsal: sob 19.01.2013 19:40
od Rady523i
Ahoj ja mam tenhle motor v e 39 a řeším asi podobný problem mě to děla rachtavý zvuk při studeným motoru cca 3 vteřiny od nastartovaní olej a filtr nový najeto 212 tis se serviskou po 15 tis a po první majiteli z německa když auto nastartuju nejdele po 10 -11 hodinach od jizdy tak to rano neděla nic a je tihounkej ale jak to nastartuju třeba po 15 hodinach nebo proste prijedu odpoledne z prace ve tři domu a startuju rano v pul sedmí do prace tak zase zarachta cca 3 vteřiny a pak hned ticho ,,, neměl jste někdo podobnej problem , už jsem psal klukum na er 5 tak pisu i k vam tady díky za rady
Napsal: sob 19.01.2013 21:18
od Francis
Rady523i: Hydraulická zdvihátka ventilů to budou. Zkus jiný olej.
Napsal: sob 19.01.2013 21:57
od Rady523i
no dal jsem 5w30 co jinyho tam dat ,,,,,,,,,,,když to bude 10w bude to horší takže jedině 0w40 jestli tě chapu
Napsal: sob 19.01.2013 22:03
od Rady523i
Francis : ještě se zeptam ten napinak jak jsi zminoval ten se da vyndat i ted a kouknout na jeho stav nebo tam muze dojit k nejakemu zapadnuti toho valečku co tlaci na lištu rozvodu a nebo se da vindat jen kdyz jsou ty prsa tech rozvodu dole ja ze bych se koukl na to pero jetli to neni treba malo napnute a kdyz uz je tam olej prestane rachtaní dik za info
Napsal: ned 20.01.2013 21:33
od Rady523i
francis neodpovida ,,,, je tu někdo kdo ví jak spravně nebo jak ma fungovat ten napinak na rozvodu ,,,i na vanosu
Napsal: ned 20.01.2013 21:45
od Rady523i
myslim jaky je rzdíl jestli ma vliv na napinak olej ci nikoliv a podobně dikes