Stránka 1 z 1
Napsal: pon 10.12.2012 16:03
od BMWALPINE
Jak se štelujou přední kola aby měly správnou zbíhavost? E36
Napsal: pon 10.12.2012 17:33
od Dabler
rekl bych ze na tyckach rizeni
Napsal: pon 10.12.2012 19:14
od martas11
Nejlepší bude si zajet na geometrii

Sám ji nikdy neseřídíš.
Napsal: pon 10.12.2012 21:45
od BMWALPINE
jo to vim ale jen by me to zajimalo jak se to tam steluje
Napsal: pon 10.12.2012 21:51
od martas11
Na tyčích řízení,jak bylo psáno výše.Je to jednoduché :-)Zajeď do servisu a určitě tě nechají stát u svého auta a dívat se

Napsal: pon 10.12.2012 23:53
od Morte
martas11 píše:Sám ji nikdy neseřídíš.
A to bych se hádal...

Napsal: úte 11.12.2012 18:55
od martas11
Morte píše:martas11 píše:Sám ji nikdy neseřídíš.
A to bych se hádal...

Tak možná trochu od oka,ale přesně to nikdy nebude

Napsal: úte 11.12.2012 19:31
od Morte
Ale notak...každej trochu zručnej člověk si udělá s kusem trubky sbíhavost předních kol doma...

Napsal: úte 11.12.2012 19:42
od fabledwarrior
Prozradíš postup?:D
Napsal: úte 11.12.2012 22:51
od Morte
myslím si, že není co prozrazovat...prostě vezmeš trubku vhodnýho rozměru- narveš mezi přední kola a doměříš šuplerou- tím zjistíš více, či méně přesně (záleží jenom na tom, jak moc si dáš záležet) vzdálenost mezi protějšími body na kolech...
pak stačí zjistit jaký jsou požadovaný hodnoty a začít si hrát...
většina lidí, co to dělají, mají vyrobený různý přípravky (ať už jsou to navařený šuplery, nebo jenom závitovky na koncích trubky), fantazii se meze nekladou...
A jen pro zajímavost- naposledy jsem na e36ce po GO přední nápravy dělal geo opravdu jen tak od oka, než jsem jel na laserovku...a trefil jsem se docela s rezervou do zelenejch...

Napsal: stř 12.12.2012 08:52
od Lucifer
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... 1&start=15
Heleď Morte prozradil by si mi nějaký údaje jak to šteluješ podle šuplery ? jako kolik tak zhruba nastavuješ tu sbíhavost ?
Napsal: stř 12.12.2012 21:06
od Morte
vždycky záleží na kolech...
je potřeba vzít tabulkovou hodnotu ve stupních a spočítat to...
upřímě s mou e36kou jezdím na laser...
každopádně to v odkazu je přesně ten typ přípravku o kterým jsem mluvil...

Napsal: stř 12.12.2012 21:58
od martas11
Každý normální majitel auta si raději nechá udělat geošku laserem,než vymýšlet alternativy

Je to nejpřesnější a nic jiného přesnější není.
Ale jinak ta dělaná tyč nevypadá zle,ale laser je laser

Napsal: čtv 13.12.2012 13:28
od MattyX
Geometri laserem je sice presna ze presnejsi byt nemuze

ale jelikoz je na napravach tolik gumových uložení ve kterých to pruží atd. tak se geometrie meni a klidne po dvou km z geo uz proste bude jina nez se namerilo
jinak sbíhavost je dobré plynule zvetsovat se snížením ... pneumatika se bude sjizdet stejne , ale rovnomerneji , coz je lepsi nez smeteny vnitřky na sračky

Napsal: čtv 13.12.2012 18:46
od martas11
V tomto máš pravdu

,ale řešili jsme laser a jiné způsoby a laser to prostě vede

Napsal: čtv 13.12.2012 20:03
od mequi
Morte, nebo Lucifer. Mohli by jste se rozepsat jak konkrétně postupujete při seřizování geometrie? Z odkazu jsem pochopil, jak funguje ten přípravek, ale není mi úplně jasné, jak poznáš, na kterou stranu musíš utahovat, nebo povolovat. Je mi taky jasné, že musí být rozdíl mezi naměřenými hodnotami z přední části disku a zadní části disku.
Jak docílíš toho, abys to ve finále neměl tak, že jedno kolo půjde rovně a to druhé bude zatáčet.
Pro příklad: Rozdíl mezi naměřenými hodnotami je 6mm. Ty víš, že rozdíl musí být 4,5mm. Tím, že ubereš na každé straně 0,75mm ještě není zaručené, že to bude správně. Co, když je potřeba ubrat na jedné straně 1mm a na druhé 0,5mm? Jak to poznáš?
Není to vyvracení tvé teorie, a ani nebudu nikoho posílat do servisu, jen mne to zajímá.
Napsal: čtv 13.12.2012 21:15
od paveld
Sbíhavost takhle uděláš dobře, ať vezmeš z jedný nebo druhý strany víc mm. Posuneš si tím případně akorát rejd víc na jednu nebo druhou stranu, takže pak může dojít k tomu, že na jedný straně ti při plnym rejdu bude dřív kolo o podběh a na druhou stranu bude zatáčet o kousek míň.
Napsal: čtv 13.12.2012 22:56
od Morte
přesně tak...jednoduše nebudeš mít volant při rovné jízdě úplně rovně...
ale většinou není zas takovej problém ten střed trefit...
ad hyperkrutopřesná geometrie- pod to co napsal
MattyX se podepíšu...
