Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
netopi prehrejva chcipa pod čtvrt nadrže
Dobry den chtěl bych vas poprosit o radu s autem jsem prijel normlne teplota vše ok jsem to chcipnul rano pridu k autu pod nim louže praskla hadice od chladiče termostatu tak jsem ji vymenil a přehrejva se mi auto neustale vaři voda vraci ji nevite čim to muže bejt? dalši problem je že jakmile se približim k čtvrtce nadrže mi to auto chcipa jakoby došel benzin ae benzin v nadrži je dost ale dela to jen u čtvrtki nadrže dotankuju a jede jakoby nic se nedelo prosim o rady dekuju předem
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4007
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
Nevím jestli to děláš správně takže:
Když zapojíš všechny hadice nazpátek, tak otevřeš víčko chladiče a naleješ vodu, ono se jí tam moc nevejde zezačátku. Takže musíš jít a nastartovat a běžet zpátky k motoru a dolévat dál, vodní pumpa si to bude furt natahovat tu vodu, takže ti bude mizet z expanzky, taže furt dolejvat a dolejvat (do 325 se myslím dává 10,5l chladící kapaliny). Vedle víčka na dolejvání kapaliny by měl bejt takovej ventil... víčko jakoby na obří křížovej šroubovák, tak ho povol a furt dolejvej, až ti ztoho ventilu poteče jen chladící kapalina, tak ho utáhni zpátky. Když ti přestane mizet kapalina z expanzky, tak to máš asi už plný.
Doufám, že jsem to napsal správně.
Když zapojíš všechny hadice nazpátek, tak otevřeš víčko chladiče a naleješ vodu, ono se jí tam moc nevejde zezačátku. Takže musíš jít a nastartovat a běžet zpátky k motoru a dolévat dál, vodní pumpa si to bude furt natahovat tu vodu, takže ti bude mizet z expanzky, taže furt dolejvat a dolejvat (do 325 se myslím dává 10,5l chladící kapaliny). Vedle víčka na dolejvání kapaliny by měl bejt takovej ventil... víčko jakoby na obří křížovej šroubovák, tak ho povol a furt dolejvej, až ti ztoho ventilu poteče jen chladící kapalina, tak ho utáhni zpátky. Když ti přestane mizet kapalina z expanzky, tak to máš asi už plný.
Doufám, že jsem to napsal správně.
Dekuju udelal jsem to tak a nevite proc mi chcipa auto kdyz se dostane do ctvrtky nadrze budik ale v nadrzi benzin je a i ponorene cerpadlo a dalsi problem jak kdy mi to auto nekdy kdyz jedu toxi normal 6500 a nekdy jen 4000 a nad chcipa netaha ale jen nekdy zaden se to trebA 20 prostrida jako ze bezi normal nebezi
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4007
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
pokd se tomu nechce do otáček řekl bych že čerpadlo už bude posmrti spolu stím, že říkáš, že čtvrtka nádrže a pak už nic- čerpadlo už netlačí sem tam potřebný tlak tak nejde do otáček. Případně mrknout na ucpaný palivák a v poslendí řadě ucpaný kat, ale tam by to bylo pořád
jinak po dolití a odvzdušnění ještě vždycky něco dolejvám po další dva dny (zaleží na nájezdu) nebot náké ty chcycené bublinky stejně utečou
nedávat víc než je ryska na expanzce (napsáno KALT) tam by měla zůsdtat hladina po vychladnutí motoru stát, po zahřátí se vždy zvedne


-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2414
- Registrován: pát 21.11.2003 01:00
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
fabledwarrior píše:Nevím jestli to děláš správně takže:
Když zapojíš všechny hadice nazpátek, tak otevřeš víčko chladiče a naleješ vodu, ono se jí tam moc nevejde zezačátku. Takže musíš jít a nastartovat a běžet zpátky k motoru a dolévat dál, vodní pumpa si to bude furt natahovat tu vodu, takže ti bude mizet z expanzky, taže furt dolejvat a dolejvat (do 325 se myslím dává 10,5l chladící kapaliny). Vedle víčka na dolejvání kapaliny by měl bejt takovej ventil... víčko jakoby na obří křížovej šroubovák, tak ho povol a furt dolejvej, až ti ztoho ventilu poteče jen chladící kapalina, tak ho utáhni zpátky. Když ti přestane mizet kapalina z expanzky, tak to máš asi už plný.
Doufám, že jsem to napsal správně.
Nevím přesně jak M50, ale M52 bys takhle určitě neodvzdušnil a myslím, že to bude dost podobné. Jak se to trochu ohřeje, je to v podstatě neodvzdušnitelné.

Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4007
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
Dan td píše:fabledwarrior píše:Nevím jestli to děláš správně takže:
Když zapojíš všechny hadice nazpátek, tak otevřeš víčko chladiče a naleješ vodu, ono se jí tam moc nevejde zezačátku. Takže musíš jít a nastartovat a běžet zpátky k motoru a dolévat dál, vodní pumpa si to bude furt natahovat tu vodu, takže ti bude mizet z expanzky, taže furt dolejvat a dolejvat (do 325 se myslím dává 10,5l chladící kapaliny). Vedle víčka na dolejvání kapaliny by měl bejt takovej ventil... víčko jakoby na obří křížovej šroubovák, tak ho povol a furt dolejvej, až ti ztoho ventilu poteče jen chladící kapalina, tak ho utáhni zpátky. Když ti přestane mizet kapalina z expanzky, tak to máš asi už plný.
Doufám, že jsem to napsal správně.
Nevím přesně jak M50, ale M52 bys takhle určitě neodvzdušnil a myslím, že to bude dost podobné. Jak se to trochu ohřeje, je to v podstatě neodvzdušnitelné.
Tak to se omlouvám, já to bral podle sebe, tak sjem to dělal u M42B18, tak jsem myslel, že to bude stejný. Jak je to tedy u 6ti vála?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 51
- Registrován: pon 27.09.2010 00:00
Dan td píše:fabledwarrior píše:Nevím jestli to děláš správně takže:
Když zapojíš všechny hadice nazpátek, tak otevřeš víčko chladiče a naleješ vodu, ono se jí tam moc nevejde zezačátku. Takže musíš jít a nastartovat a běžet zpátky k motoru a dolévat dál, vodní pumpa si to bude furt natahovat tu vodu, takže ti bude mizet z expanzky, taže furt dolejvat a dolejvat (do 325 se myslím dává 10,5l chladící kapaliny). Vedle víčka na dolejvání kapaliny by měl bejt takovej ventil... víčko jakoby na obří křížovej šroubovák, tak ho povol a furt dolejvej, až ti ztoho ventilu poteče jen chladící kapalina, tak ho utáhni zpátky. Když ti přestane mizet kapalina z expanzky, tak to máš asi už plný.
Doufám, že jsem to napsal správně.
Nevím přesně jak M50, ale M52 bys takhle určitě neodvzdušnil a myslím, že to bude dost podobné. Jak se to trochu ohřeje, je to v podstatě neodvzdušnitelné.
Benzínový šestiválec se podle výrobce odvzdušňuje krapet jednodušeji než napsal fabledwarrior. Stačí za studena stát autem na rovině, otevřít expanzku a povolit odvzdušňovací ventil vedle víčka (kašli na šroubovák a ber to 5ti korunou), pak jen lej chladící do expanzky. Bude mizet a mizet a až ti začne z ventilu vytékat chladící kapalina tak máš hotovo. Zavři ventil, dolej na rysku, zavři víčko a je to. !vše s vypnutým motorem!
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4007
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
Jestli ti kecá palivák poznáš, že až ti to zdechne a ty tam naleješ 65-66 litru (max obsah nádrže-hledej přesně v manualu) penálu, pak to nemohlo ukazovat 1/4 nadrže... ;o)
Tlak paliva jde změřit napojením téčka za filtr a na volnou třetí větev napoj barometr na měření tlaku v gumách.... na m50/52 je tlak 3+-0,3 atmosfery..... A ještě je lepší se stím projet nebo nastartovat- jak přidáš plyn, musí ti regulátor tlaku paliva zvýšit tlak v barometru o cca 0,5 atm....
Ale osobně bych to viděl na čerpadlo už ted...
Odvzdušnění je zhruba jak píše fable, ale to je pro m42.... m50/52 má odvzdušnovák na výměník topení...někdo to tu psal, z toho vycházím....
Já jsem kdysi nenatočil motor, ale mačkal jsem horní hadici do chladiče...pokud nenamačkáš vodu, motor není zaplavenej...ale funguje to slušně jako vývěva a pak dolejváš... Potom stejně projet, nechat odstát a dolejt...několikrát pohlídat / opakovat.....
Tlak paliva jde změřit napojením téčka za filtr a na volnou třetí větev napoj barometr na měření tlaku v gumách.... na m50/52 je tlak 3+-0,3 atmosfery..... A ještě je lepší se stím projet nebo nastartovat- jak přidáš plyn, musí ti regulátor tlaku paliva zvýšit tlak v barometru o cca 0,5 atm....
Ale osobně bych to viděl na čerpadlo už ted...
Odvzdušnění je zhruba jak píše fable, ale to je pro m42.... m50/52 má odvzdušnovák na výměník topení...někdo to tu psal, z toho vycházím....
Já jsem kdysi nenatočil motor, ale mačkal jsem horní hadici do chladiče...pokud nenamačkáš vodu, motor není zaplavenej...ale funguje to slušně jako vývěva a pak dolejváš... Potom stejně projet, nechat odstát a dolejt...několikrát pohlídat / opakovat.....
Voda mi ubejva porad asi tesneni pod hlavou proto ze to auto kouri ale muze to bejt zimou ze je tam vetsi zima proto ze to si vsimamu vetsini aut ze jim to kouri tak nevim a plovak ukazuje spravne jenze mi auto chcipne jak mile dojde ke stvrtce nadrze ale uz to vypada ze bude lepsi proto ze mam ctvrtku a nechciplo to zatim