Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Hlučný startér

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od xSAFA »

Po patáliích se špatným čidlem na klice se mi zdá, že startér je o poznání hlučnější... :? Šlo o to, že auto špatně startovalo a někdy zdechlo i při jízdě, bylo tedy nutné častěji startovat a jednou před jízdou do servisu na diag jsem musel skutečně potrápit jej a nastartoval sem až tak na 8mý pokus. Je možné, že tohle mohlo startér nějak poškodit? Je to zánovní Bosch, proto mě to docela štve.

Druhá věc je, že se mi zdá, že proces startování je (už delší dobu) nějakej pomalejší, zkrátka nechytne na první převalení. Není to nic strašného, možná je to u šestiválu normálka, baterie je nabitá na plno. Co vlastně ovlivňuje jak rychle auto chytne?

Díky za reakce
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov
Klubové ID: 3086

#2 Příspěvek od Lucifer »

Zkus se podívat na uhlíky uvnitř startéru :wink:
norespect
Registrovaný
Příspěvky: 162
Registrován: pát 04.05.2012 00:00

#3 Příspěvek od norespect »

jak rikal lucifer.. kukni na uhle ale pred tim prekontrulujou poradne kostry motoru ..
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov
Klubové ID: 3086

#4 Příspěvek od Lucifer »

Taky pravda zkus připojit startovací kabel od kostřícího bodu někam na motor :)
Uživatelský avatar
Jamall
Registrovaný
Příspěvky: 1547
Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Bydliště: Pardubice
Klubové ID: 2933

#5 Příspěvek od Jamall »

ale ta tématika s "hůř" startujícím motorem by mě taky zajímala. Už jsem to nejednou koumal a jediné na co jsem přišel, nebo mě spíš připadá rozumné je, že ten motor je prostě udřenější...hůř těsní válce, ventily, horší baterka a startér...

Jedna e36 mi startuji na první škyt a druhá i s baterkou z první e36 udělá pár otáček a teprv chytne. Je to slyšitelné i na "síle" startéru...ten hůř startující je jako by víc utahaní (zvuk)
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov
Klubové ID: 3086

#6 Příspěvek od Lucifer »

No hele já když jsem koupil svoje TDS který má momentálně 400 500km nakrouceno tak s původní kostrou jsem startoval často na 2x, udělal jsem svojí kostru z 35mm izolovanýho měděnýho kabelu ukostřil motor ke kastli dal novou baterku a od tý doby startuju na okamžitý brnknutí klíče o startér, zkusit v první řadě tu kostru dělá určitě 90% těhle závad. :wink:

Ty origo kostřící kabely jsou neizolovaný plochý dráty který jednoduše sůl a povětrnostní podmínky kvůli umístění hned nad řízením zničí, pak ta kostra nemůže přenášet takový proudy jako zrovna startér potřebuje a i kdyby přenesla ten proud tak víc nedovede přenést a jednotka pak zaznamenává blbý hodnoty z čidel protože na čidla už žádná "elektrika" nezbyde.

Mě ta původní kostra doslova shořela na sračku.
Uživatelský avatar
fabledwarrior Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4041
Registrován: úte 22.11.2011 01:00
Bydliště: Česká Lípa
Klubové ID: 3260

#7 Příspěvek od fabledwarrior Člen Klubu »

Já už jsem to tady taky řešil, že mi ten startér prostě točí dýl než se mi zdá že by měl. Kostřící kabel motoru jsem vyměnil, byl skoro rozpadlej a nic to nevyřešilo. Nicméně ještě musím vyzkoušet tu baterku, protože ta moje se vybije i při diagnstice:D
norespect
Registrovaný
Příspěvky: 162
Registrován: pát 04.05.2012 00:00

#8 Příspěvek od norespect »

nezapominejte ze odpor muze tvorit sam starter ..
taky ma loziska ktery se pridiraj.. a kdyz je ma kluzny udela se vule a este k tomu dre rotor o stator (az to vede ke zkratu ) dalsi vec je prechodovy odpor na kontaktech spinace (opálení) kdyz nekdo v zime toci s motorem do ultima...
kdybyste meli pridreny motory na krouzkach a ventilech zralo by vam to olej po litrech ,a vykon by ste hledaliv techničaku .
Uživatelský avatar
Jamall
Registrovaný
Příspěvky: 1547
Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Bydliště: Pardubice
Klubové ID: 2933

#9 Příspěvek od Jamall »

ja schválně na tu kostru mrknu. Ono kolikrát kabel vypadá OK, ale když na něj vlítne multák...to jsou hodnoty
Uživatelský avatar
Jamall
Registrovaný
Příspěvky: 1547
Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Bydliště: Pardubice
Klubové ID: 2933

#10 Příspěvek od Jamall »

fabledwarrior píše:Já už jsem to tady taky řešil, že mi ten startér prostě točí dýl než se mi zdá že by měl. Kostřící kabel motoru jsem vyměnil, byl skoro rozpadlej a nic to nevyřešilo. Nicméně ještě musím vyzkoušet tu baterku, protože ta moje se vybije i při diagnstice:D
mrkni hlavně na její kapacitu
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#11 Příspěvek od Teddy »

Úplně to sem nepatří. Na lodi se mi taky zdálo, že to blbě točí. Dal jsem novou baterku a furt to samý. Pak jsem nově napojil kabel od baterie a OK. Poprvé jsem se až lekl, že se něco stalo jak za to ten startér vzal. Od tý doby se stačí jen podívat na klíček a motor běží..... :) :)
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od xSAFA »

Já mám kostření motoru nový, startér má najeto do 10tis km a je to značkový Bosch. Spíš mám podezření, že baterka už při zátěži nedává potřebný proud. Dnes to jedu zkusit na testovačku se simulací zátěže a uvidim co naměřim...
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov
Klubové ID: 3086

#13 Příspěvek od Lucifer »

Tak vyčistit kontakty startéru, kouknout na ty uhle, teď je otázka jak je na tom přívodní kabel od baterky a ještě třeba svorky baterky jestli jsou původní obalený oxidací tak je to taky špatně :wink:
Uživatelský avatar
Jamall
Registrovaný
Příspěvky: 1547
Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Bydliště: Pardubice
Klubové ID: 2933

#14 Příspěvek od Jamall »

Jsem dneska vymontoval ten zemnící kabel motoru...multák mluví o dobré vodivosti, ale kdo vý, už je bez izolace a možná půlka je uhnilá...takže ho zkusím vyměnit. Akorát potřebuji radu od audiofilů...kde si necháváte krimplovat konektory k mackům (tlustým kabelům)

Ještě jeden dotaz. Odkud kam a kudy u e36 kupé vede + a - kabel k startéru...možná má ten už něco za sebou
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov
Klubové ID: 3086

#15 Příspěvek od Lucifer »

Na velký oka jsou i velký lisovací kleště. Elektrikář je bude mít u sebe určitě jsou to tyhle. KLIK ZDE

Jinak já koupil měděnej 35mm izolovanej drát a na konce si dal né lisovací měděný oka ale šroubovací jsou tam 2 spony kterejma ten kabel přimáčkneš jako na bateriový svorce.

Kabel u 6válu vede od zadu od baterky vnitřkem kolem nadkolku pod lavicí za spolujezdcem vede dál myslím že jde vnitřkem kolem prahu dál jsem ho nesledoval, pak jde na + svorku pro startovací kabely ten černej plast a na něm červený + od toho je rozvětvenej na pojistkovku X0 svorku, a druhá větev jde na startér a hned z něj na alternátor.

U 4 válu je to stejný jenom nejde z kufru do předu a není tam ta černá plastová krabička s červenym + :)

No jinak multimetr ti bude mluvit o dobrý vodivosti vždycky z multimetru pujde skoro žádnej proud, přes tu kostru během startu těčou při 12V stovky ampér a to ta kostra už při menším porušení není schopná přenést :wink:
Uživatelský avatar
Jamall
Registrovaný
Příspěvky: 1547
Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Bydliště: Pardubice
Klubové ID: 2933

#16 Příspěvek od Jamall »

ano ano to mě tak nějak prochází hlavou, že bude napůl shnilí, ale ještě mě napadá. Kolik tě stála jedna svorka? Nemáš nějakou fotku, nebo odkaz na netu?

Jinak té kleště znám, mám i několik kamarádů elektrikářů, ale má to háček. Nikdo z nich této kleště nevlastní
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov
Klubové ID: 3086

#17 Příspěvek od Lucifer »

svorky šroubovací

Stojí kolem 20-100kč jedna. Prodávají je v každým obchodě s elektromateriálem. Mě stála kostra 1m kabelu a 2 svorky asi 200kč. Kabel v kelly plochej stojí asi 350kč
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od xSAFA »

Dnes jsem zkontroloval znovu uzemnění, vše jsem očistil, znovu ukostřil. Připojení autobaterie jsem taktéž zkontroloval a nevidím tam problém... Nic není obalený oxidací vše je čisté. Problém bude asi skutečně v startéru samotném a spíš to vidím na nějakou mechanickou závadu. Auto chytne bez problému na drc to není ale spíš mě štve zvuk toho startéru. Kdyby byla výměna/kontrola uhlíků tak jednoduchá, tak se tu ani neptám a zkontroluju je, ale vyndat startér u M52 není práce na pul hod ba ani na hodinu i když vím už kde co. Navíc nejsem přesvědčen, že uhlíky můžou způsobovat nepříjemný, utahaný zvuk u takřka nového značkového startéru. Otázkou je proč takový zvuk má a proč někdy chytne auto lépe než jindy. Před problémem se snímačem kliky v podstatě vše OK až na "delší" startovací proces (už sem si zvykl), pak jsem ho trochu potrápil a najednou zvuk jak kdyby měl zítra zemřít, někdy patrnější jindy méně výrazný. Jsem z toho jelen. :roll:
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov
Klubové ID: 3086

#19 Příspěvek od Lucifer »

Značkový/neznačkový/nový/starý nebral bych na to ohled, pokud uhlíky nejsou z kvalitního materiálu tak není žádnej problém aby se okamžitě ohoblovaly, navíc v dnešní době, kdy se hraje na spotřebu a né na kvalitu, tak bych se tomu už vůbec nedivil.
noname
Registrovaný
Příspěvky: 534
Registrován: sob 12.05.2007 00:00
Bydliště: Ostrava
Klubové ID: 2290
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od noname »

ten hluk bude pocházet od pastorku, volnoběky, divné je, že je to "nový" starter, tohle byl problém italů magnetti mareli, vznikla vůle na volnoběžce, v kluzném uložení, ložisku a pak na samotném pastorku.
Odpovědět