Stránka 1 z 1
Napsal: pon 08.10.2012 13:57
od zavarenec
Rád bych se optal zkušených co to někdy zkoušily...
Co obnáší instalace origo DO do auta bez DO.
V jednom autě mám komplet DO se všema zámkama - co je třeba vyndat
V druhém je klasika centrál.
Dá se nějak zapojit origo dálka ?
Napadlo mě v podstatě vyměnit všechny zámky vč. spínačky, tak aby mě zůstal klíč s DO z dárce, ale co s elektronikou ?
Co má DO navíc? Jak je to s imobilizérem a nějakym kodováním atp ?
Napsal: pon 08.10.2012 14:04
od Fx
zavarenec píše:Rád bych se optal zkušených co to někdy zkoušily...
Co obnáší instalace origo DO do auta bez DO.
V jednom autě mám komplet DO se všema zámkama - co je třeba vyndat
V druhém je klasika centrál.
Dá se nějak zapojit origo dálka ?
Napadlo mě v podstatě vyměnit všechny zámky vč. spínačky, tak aby mě zůstal klíč s DO z dárce, ale co s elektronikou ?
Víceméně je postup jednoduchý, dálka je ve vnitřním zpětném zrcátku. Asi nejmíň pracné je dát jen zrcátko, zapojit k jednotce centrálu (schéma je v ETM - když už bys to tahal, doporučuju sehnat rovnou i stmívací, jestli tohle není). Pak vyndat elektroniku dálky z původního klíče, přepouzdřit a vyříznout podle stávajícího klíče.
Napsal: pon 08.10.2012 14:16
od zavarenec
FX : akorát jsem ti psal na foru e30 SZ
Jo proto mi přišlo to zrctáko tak obrovský oproti mému.
Mohl bys mě s tim nějak píchnout ? Co se týče přepouzdření a říznutí ?
Jde mě o to, že já mám jeden klíč a dárce má dva (oba s dálkou), což by mě se mě líbilo. Jak by to tedy šlo udělat ? Rozkuchat oba klíče, u jednoho přehodit planžetu a druhý nechat říznout ? Co ovšem imobilizer ?
Napsal: pon 08.10.2012 14:22
od zavarenec
Jinak asi blbý dotaz ? ETM a schéma = kde co jak ?

Napsal: pon 08.10.2012 14:25
od Fx
U imobilizéru záleží na tom, jakého roku výroby auto je. Od 1/95 je čipový. Do 12/94 řízneš klíč a valíš.
Zapojení není nijak složité, pokud už bys to tam dával, tak fakt doporučuju rovnou tu stmívačku. Konektor je stejný, tak si můžeš třeba připravit kabeláž do budoucna, jde tam jen o jeden drát navíc (zpátečka, ve finále to zapojovat možná ani nemusíš).
Potřebuje to k funkci plus, minus, kontakt vnitřního osvětlení, zamykací na 2 dráty a odemykací na jeden. Jeden pin v jednotce centrálu je neobsazený, ten je dobré objednat, i když to tam jde "naprasit" i bez toho.
Odvíjí se to podle roku výroby, jestli tam máš jednotku centrálu ZVMII nebo ZKEIV.
//EDIT: Dej mail, pošlu ti ETM, v kterém to je. Koluje jich hodně verzí a já jsem si z nich vyselektoval co nejkompletnější.
Napsal: pon 08.10.2012 14:29
od zavarenec
OK.
Email :
Lameb0y@seznam.cz
Jinak kupé (bez DO) je 10/95, dárce compact (s DO) 11/98.
Předpokládám a dle ETK to vypadá že je vše pro všechny karoserie stejné (mechanika zámků atp).
Jak tedy potom vyřešit přehození klíčů ve smyslu z jednoho na dva
Napsal: pon 08.10.2012 14:40
od Fx
zavarenec píše:OK.
Email :
Lameb0y@seznam.cz
Jinak kupé (bez DO) je 10/95, dárce compact (s DO) 11/98.
Předpokládám a dle ETK to vypadá že je vše pro všechny karoserie stejné (mechanika zámků atp).
Jak tedy potom vyřešit přehození klíčů ve smyslu z jednoho na dva
Já osobně bych to udělal tak, že bych zachoval klíč, který od auta máš. Podle jednotky jsem schopen ti přidělat čipů, kolik jenom budeš chtít (až 9, pokud jeden máš). Z klíčů od Compacta vyndej čipy, dobře je zabal a prodej je s jednotkou EWS a jednotkou motoru. Tyhle tři věci jsou spolu spárované a případnému kupci ušetří čas a laborování. U E36 záměna jednotek ještě možná je, ale musí se na to s INPA jednotkou a blablabla.
Dál z klíčů od toho compacta vyndáš elektroniku a vsadíš do nových pouzder i s novými čipy, vybrousíš a máš z tohoto hlediska hotovo.
Pak už jenom zapojíš zrcátko, spáruješ klíče (postup je jednoduchý) a je to.
Výhodou tohoto řešení je, že sobě ani případnému dalšímu majiteli auta nezkomplikuješ situaci bastlem, kvůli kterému by si nemohl objednat klíč v BMW.
----------------
Pokud ti na tom tak nesejde a zámky sedí + je stejný typ motoru v compactu i kupé, tak můžeš prohodit jednotku motoru, EWS a zámky, zapojit zrcátko, spárovat dálku a provozovat kupé na klíčích od Compacta. Podle mě je tohle řešení ale dost FUJ.
Třetí možnost je taky fuj, a to je výměna jednotky EWS kvůli dvěma použitelným čipům, překopat ISN přes diagnostiku a budeš mít dva funkční klíče. S objednáním klíče v BMW ale do budoucna zapomeň jak v tomhle, tak předchozím případě.
Napsal: pon 08.10.2012 14:48
od zavarenec
OK, co by prosím tě u tebe stálo vytvoření resp. předělání těch klíčů ?
Dal bych ti dva klíče od kompakta a jeden od kupé. S tím že bys mě tedy dodal dva klíče od kupé a zbytek ke kompaktu (třeba alespon jeden kompletní kvůli nastartování).
Motorizace je rozdílná, v kompaktu je m44, v kupé m52. Tudíž asi nejlepší bude tvoje osobní varianta tj. varianta numero 1
Napsal: pon 08.10.2012 14:52
od zavarenec
Tak z těch schémat se mi udělalo zle...

Napsal: pon 08.10.2012 15:00
od Fx
Cenově počítej 1200 kaček za kus - za pouzdro, čip a vybroušení. Ideálka by bylo, kdybys přijel s autem se sundaným kastlíkem, aby se dal klíč rovnou vyzkoušet v zámku a aby bylo míň práce s vyndaváním EWS. To musí stopro ven kvůli udělání čipu.
Ta schémata jsou úplně v pohodě, tebe bude zajímat jedině strana 455, z toho musíš zapojit jen 6 drátů (stálých 12V, ACC, 3 dráty na centrál a kostru), aby to chodilo.
Napsal: pon 08.10.2012 15:23
od zavarenec
OK.
Tzn. že z dárce mám vyndat pouze zrctáko a spojit ho řj centrálu do volného Pinu (+ ostatní dle schématu). ?
Dal by se tedy nějak využít klíč z kompakta ? Tzn. jen přesázet a vybrousit planžetu + čip?
Napsal: pon 08.10.2012 15:48
od Fx
zavarenec píše:OK.
Tzn. že z dárce mám vyndat pouze zrctáko a spojit ho řj centrálu do volného Pinu (+ ostatní dle schématu). ?
Dal by se tedy nějak využít klíč z kompakta ? Tzn. jen přesázet a vybrousit planžetu + čip?
Jak už jsem psal, použiješ z něj elektroniku dálky. Tj. ode mě je to (za kus) 350 Kč za pouzdro, 250 Kč vybroušení, 600 Kč čip. Elektroniku použiješ z compacta, jen ji vložíš do toho nového pouzdra vybroušeného podle klíče od kupé.
Napsal: pon 08.10.2012 16:10
od Lucifer
Jen otázka na Fx jaký schémata jsou podle tebe nejvhodnější ? Sám mám nějaký jako bentley nebo přímo od BMW blokový schémata.
Napsal: pon 08.10.2012 16:11
od Fx
Normálně ETM. Jen se liší soubor od souboru co do rozsahu, třeba v ETM, co jsou tu na ně odkazy, nejsou právě schémata od těch dálkových zrcátek.
Napsal: pon 08.10.2012 16:54
od Lucifer
Tak to co já mám by mělo bejt kompletní je to ale pro rok 1998 benzín i diesel všechny karosářský verze mimo compactu ale jsou tam i starší zapojení.
Napsal: pon 08.10.2012 16:56
od Fx
Tak to máš asi to samé, co já. Koluje toho právě víc verzí...
Napsal: pon 08.10.2012 17:28
od Lucifer
Takhle vypadá titulka s obsahem
Hele a ještě jedna otázka, existuje něco jako WDS na starší modely jako e30 e36 e28 e34 e32 atd ?
Napsal: pon 08.10.2012 17:52
od Fx
Tam jen ETM
Napsal: pon 08.10.2012 18:39
od Lucifer
OK díky za info.