Stránka 1 z 2
Napsal: sob 15.09.2012 14:41
od Rade520
Ahoj,prosím o radu.
Měnil jsem v e36 motor M50B25 za M52B28,všechno už mám v kupě,startér točí,benzín taky jde, ale nehází jiskru.
Může to být EWS?
M52 co tam mám údejně nemá EWS,ale nevím podle čeho to přesně poznám?
Zapojoval jste někdo M52 místo M50?
Nemáte někdo "pinout" (zapojení) motorového konektoru? myslím že bude problém tam.
Díky.
Napsal: sob 15.09.2012 16:15
od Lucifer
EWS vypíná startér a né jiskru, v etm je pinout strana 104
http://uloz.to/xpBtrn8/bmw-etm-e36-1998-notcompact-pdf
Napsal: ned 16.09.2012 12:11
od Foldas
ews vypina starter i jiskru. Čerpadlo sepne při startování?
Napsal: ned 16.09.2012 14:17
od Rade520
Čerpadlo asi běží,ze vstřiků benzín jde.
Potřeboval bych pinout tady toho konektoru:
Napsal: ned 16.09.2012 17:33
od Fx
EWS samo o sobě vypíná startér, ŘJ motoru na základě (ne)informace od EWS vypíná zapalování a vstřikování.
Napsal: ned 16.09.2012 19:33
od Lucifer
Stáhni si to co jsem dal na uložto a prohledej to ETM
Napsal: pon 17.09.2012 11:52
od Rade520
Právě koukám do těch schématů ,zapojení toho konektoru
nikde nevidím. Myslím že je označenej X20.
U M52 je jinak zapojenej,bych to zkusil nějak na "prasáčka" přepojit .
Napsal: pon 17.09.2012 11:56
od Lucifer
X20 je kulatej konektor vedle pojistkovky ten dál od skla ten myslíš ?
Napsal: pon 17.09.2012 11:57
od fabledwarrior
No dávej bacha co přepojuješ, jeden kulatej máš u pojistkovky a jeden na druhý straně motoru.
Napsal: pon 17.09.2012 12:33
od Rade520
No ten co je u pojistek,právě tam je několik pinů jinak zapojenejch (jiné barvy drátů ).
Měl by to být X20 nebo X69.
V ETM je jenom pinout diagnostiky,ta má stejný konektor,ale v tom se hrabat nebudu.
No nic zkusím ještě chvíli hledat .
Napsal: pon 17.09.2012 13:42
od MattyX
Mezi m50 a m52 v motorove elektrice se nemusí nic dopojovat krome EWS

co by ti mozna mohlo delat problem , tak m50 ma dve teplotni cidla , a m52 jedno multicidlo , takze to druhy budes muset nekam dopojit do vodniho okruhu

Napsal: pon 17.09.2012 18:29
od Foldas
čidlo funguje normálně jediny drát jinak je ews a pak signal rychlosti m52 ho bere z abs. Změř jestli máš na cívkach napětí pin2 je minus pin3 je staly plus a na pin1 je ovladací minus z řj
Napsal: pon 17.09.2012 19:37
od Rade520
Tak u M52 mám oproti M50 navíc konektor X69,je stejný jako X20 taky 25pinů.
V X69 jsou v něm zapojený čtyři dráty.
Podle schématu vedou k "EGS" Transmission control module?
EGS je řj. jednotka automatické převodovky?
Napsal: pon 17.09.2012 19:39
od Foldas
jo teď mě napadá není to motor z automatu?
Napsal: pon 17.09.2012 20:09
od Rade520
To mě právě napadlo taky,že by mohl být s automatu.Podle čeho to poznám?
EGS je teda řídící jednotka automatu?
Na cívkách asi napětí nebude,zkoušel jsem i jiný cívky/svíčky a nic.
Napsal: pon 17.09.2012 21:16
od Foldas
když to změříš tak budeš vědět že tam je mezi pinem 2 a 3 12v a znamená to že nejde výstup z řj. Ještě mě napadlo máš tam ty kostřící dráty ze šroubu co drží ventildekl na cívky?
Napsal: úte 18.09.2012 08:51
od Fx
EGS je ŘJ automatu. Doporučil bych to píchnout na diagnostiku, protože jestli je to z automatu, tak ten dovolí nastartovat jenom při zařazeném P. Je otázka, jakou informaci jednotka drží. Ale na druhou stranu, pak by motor neměl ani točit, takže tam problém asi nebude.
Napsal: úte 18.09.2012 18:28
od Rade520
Kostřící drát na cívky mám,zítra je zkusím změřit až se dostanu k autu.
Taky jsem zapátral ve schématu:
Ty čtyři dráty co má zapojené v konektoru X69 nejsou automat,je to ABS/ASC.
EWS je zapojeno přímo mezi spínačku a startér.
Napsal: úte 18.09.2012 22:33
od Fx
EWS je zapojeno mezi spínačku a startér, ale ještě musí být zapojen jeden drát do ŘJ motoru. Bez něj to nepustí vstřikování a zapalování.

Napsal: stř 19.09.2012 08:37
od Rade520
Jo o zeleném(pin 7) vím . Ale v EWS podle mě problém nebude,když startér točí.
Zjistím nějak rok výroby motoru?