Stránka 1 z 1
Napsal: stř 05.09.2012 19:37
od legatolink
Mám E36 318i rok výroby 93, výkon motoru 83 kw, a mám problém, že už jsem třikrát měnil přední kotouče, jednou to byly Starline, ty vydržely asi měsíc než se zvlnily, pak dvakrát za sebou Brembo, do třetice jsem tam dal Brembo Max a kotouče vydrží tak maximálně 3000 km a pak se zvlní, známej servisák mě tvrdil, že se mu zdá, že to auto má poddimenzovaný brzdy, měly by tam bejt prý chlazený brzdy...............má někdo podobný problémy s životností brzdových kotoučů???
Napsal: stř 05.09.2012 19:51
od shade741
nebrzdis treba jenom předkem? zadek zavzdušněnej atd, nesekají se ti pístky? ubrzdit by to mely uplne vpohode
Napsal: stř 05.09.2012 20:30
od fabledwarrior
Pokud vím, tak 318i má právě nechlazený ještě až IS má chlazený brzdy.
Já mám IS a po najetých tak 3k mi koutouče popraskaly.. nějak to moc nechápu, na brzdách je napsáno TRW, tak jsem čekal něco lepšího no=/
Napsal: stř 05.09.2012 20:47
od norespect
mam feroda.. s deskama premium... davam tomu za usi a v pohode

Napsal: stř 05.09.2012 21:17
od fabledwarrior
Není nějak možná, že když auto dlouho dlouho stojí a pak se sním začne jezdit, že ty brzdy proto popraskaj? Co já vím, jestli třeba při tom stání nějak neshnily:D
Napsal: stř 05.09.2012 21:26
od Lucifer
To je blbost bude tam nějakej jinej problém nebude to fungovat jak má chce to prolézt, hlavně jestli nejsou na jednom třmenu jinak sjetý destičky jestli se vrací pístek...
Napsal: stř 05.09.2012 21:50
od fabledwarrior
No tak koupím nový i s deskama a při výměně na to kouknu.
Napsal: stř 05.09.2012 22:02
od Tompo
Přesně... Při výměně se musí namazat vodící čepy i hlavní pístek, nesmí být porušeny manžetky a musí být průchozí hadice, která časem zaroste. To že máš již 4té kotouče je nesmysl, zkus vlítnout na TK na válce ať můžeš něčím začít, jestli opravdu nebrzdí jen předek...
Napsal: stř 05.09.2012 23:19
od Beaver
Jen tak mimochodem, zvlnene kotouce jsou hovadina. Kotouce se nevlni. Nicmene zdroj problemu je bud vaznouci pistek jak uz tu padlo, nebo je neumis spravne zajet.
Praskani kotoucu je casty u vrtanych, pokud praskaji bezny kotouce tak je taky nekde chyba v prehrivani, vetsinou to ma vsechno na svedomi ten vaznouci pistek. Pokud se vari oba predni kotouce, tak je pripadne mozny, ze jezdis jak hovado

Napsal: čtv 06.09.2012 01:28
od shade741
Tak oni se nevlní, pokud to vezmeš doslova, ale vlivem teplot, usazenin z brzdových destiček a třeba i špatného zajetí se to různě zahřívá, vznikají rozdíl v tloušťce, tvrdosti materiálu vlivem teplot, případně vlkovitý povrch- při velkých teplotách při brždění a podobné jevy co vím. Když to pak člověk stáčí na soustruhu tak to prostě hází a z toho termín zvlněný, je fakt že koutouč jakot akový se asi těžko zvlní
Napsal: čtv 06.09.2012 12:52
od Beaver
Což je plus mínus to samé co jsem napsal já, jen to rozebíráš.

Napsal: čtv 06.09.2012 12:54
od j3ykobim
Napsal: čtv 06.09.2012 13:47
od Beaver
Ale aby se neřeklo, tak ještě doplním - to stáčení na soustruhu je řešení jen v případě, že se dotyčnému nepodařilo materiál destiček zacementovat do materiálu kotoučů dost hluboko. Tehdy je možné ještě kotouče zachránit a na soustruhu ubrat ten materiál kotoučů, který dělá problémy (což se pozná relativně snadno dle barvy kotouče a před soustružením je většinou patrný na kotouči "otisk" destičky, který nejde seškrábnout, tj. zapečený materiál). Pokud ale kotouč nemá dostatečnou sílu a nebo se podařilo zapéct směs destiček do kotouče moc hluboko tak je to konec hry a kotouč už se dá použít jen jako těžítko nebo železný šrot.
V tomhle jsou v nevýhodně majitelé automatů, protože automat obecně klade na destičky větší nároky a drtivá většina lidí s tím jezdí naprosto klasickým způsobem, kdy auto drží na místě brzdou při Déčku (já taky), což při zahřátých brzdách (dojetí do kolny např.) je zrovna nemilé a může to způsobovat vznik "zvlněných kotoučů", takže (nejen) při zajíždění brzd je lepší na tohle myslet, vyřazovat na eNko a netlačit destičky na rozpálený povrch kotoučů. Při hopsání ve městě to samozřejmě neplatí, tam se to tak nerozžhaví, pokud teda ty brzdy neváznou a neohřívají se trvale.
Napsal: čtv 06.09.2012 14:52
od Dabler
ja bych to videl spis na chybu ridice, mnohdy vidim jak celej dlouhej tahnouci kopec stoji clovek na brzde az jsou pod kopcem brzdy uplne rude, projede kaluz a je to tam. pak je moznost taky ve vulich lozisek.
Napsal: čtv 06.09.2012 15:17
od shade741
A to je problém že sem to lehce rozebral, asi fakt horznej že ?

Napsal: čtv 06.09.2012 15:30
od Lucifer
Vyřazovat na Nko u automatu je pěkná chujovina

pak se všichni diví proč odcházejí ty hydroměniče v převodovce, pak to nějak cuká jako tady mraky dotazů, radši bych na automatu měnil častěji brzdy než dělat repase hydroměničů
Napsal: čtv 06.09.2012 16:18
od Beaver
Jistě, proto o tom píšu v souvislosti se zajížděním, vyhazovat eNko pokaždé je samozřejmě prasárna, kterou dělají hlavně lidi, co s automatem jezdit neumí a jsou zvyklí z manuálu vyřazovat. Ovšem to odbočujeme od tématu, dotyční stejně asi automat nemají

Napsal: čtv 06.09.2012 16:58
od fabledwarrior
Automat opravdu nemám a nedojíždím na neutrál pomalu ani na křižovatku, vždy brzdím motorem, natož jet na neutrál z kopce. Takže u mě bych řekl, že bude problém stím pístkem..
Napsal: čtv 06.09.2012 17:58
od icecold
hele asi ti fakt brzdí jen předek, 318i má vzadu bubny a tam ty prasatka docela často odcházejí a nebrzdí to pak třeba vůbec