Stránka 1 z 1
Napsal: úte 04.09.2012 08:18
od Mateo
Zdravím
Auto - 320i E36 1992. Měl jsem problémy s víčkem od chladiče (neudržel tlak a po zastavení auta a vypnutí pumpy vytekla chladička). Koupil jsem tedy víčko (neoriginál) od kluka který to měl na 4 válec tuším a po měsící ježdění se stalo totéž. Tak by mě zajímalo zda je rozdíl ve víčkách na 4 a 6 vál a nebo zda někdo neví pravděpodobnou příčinu ničení víček (zkouška víčka proběhla zmáčknutím hadice a poslechem vyfouknutí a zpětným nasáním vzduchu skrz víčko) nebo prostě neoriginály stojí za prd. Auto má komplet přetěsnen motor nový chladič, pumpu,termostast. Pří jízdě vše funguje ručička teploty se ani nehne auto normálně topí. Děkuji
Napsal: úte 04.09.2012 09:06
od onlybimmers
vicka jsou stejny, problem mozna bude v tom, ze nemas original... bude mit nejspis jiny zavit... ja ted koupil origo a zjistil jsem, ze nemam origo expanzku, takze mi tam nejde nasroubovat
jinak cislo origo vicka je
17 11 1 742 231
kdyby nahodou tak se mi tu vali jedno nove - jednou skoronasroubovane od Meyle

Napsal: úte 04.09.2012 10:44
od radokrno
Příčina, bud špatné víčka která neudrží předepsaný maximální tlak.
Nebo špatně těsnění pod hlavou,či prasklá hlava mezi ventily,kdy tlak z válců jde do vody,nic jinýho mne nenapadá.Kor když říkáš n,že jsi po komplet přetěsnění...
Napsal: úte 04.09.2012 10:47
od radokrno
víčka stejná asi tvarem budou ,ale pochybuji ,že check valve bude na stejný tlak i když možný je všechno..ale jo jsou stejný i na maximální tlak.

Napsal: úte 04.09.2012 12:13
od Mateo
Praskla hlava či těsnění bych soudil že by víčko nefungovalo od samého začátku ale co jsem ho vyměnil tak v pořádku jezdilo auto asi měsíc a teprve vcčera se projevilo vytečení kapaliny. Říkám víčko není originial ale nějaká druhoška.Navíc jak jsem psal mam to odzkoušené když pri studeném motoru zmáčknu hadici tak slyším jak skrz víčko utíká a nasává se vzduch.
Napsal: úte 04.09.2012 13:13
od radokrno
v tom případě neni co řešit,zaměn jej a uvidíš...

Napsal: úte 04.09.2012 13:23
od Paty
to je zvláštní, takže víčko nevyskočí ze závitu?
pouze neudrží tlak a kapalina teče okolo víčka?
Koukni na gumičky co jsou na víčku a zkus je prohodit za nové koupíš je skoro ve všech autodílech pak víčkou jde celkem ztěžka dotáhnout, když tak gumičky namazat.
ještě se pořádně koukni jestli není v expanzní nádobce kde dosedají gumičky víčka nějaká rýha třeba od šroubováku nebo něco takovýho.
Zkontroluj jestli to neteče okolo ovzdušnováku.
Nemáš ty vody tam moc, protože při studeném stavu kapaliny má být hladina přibližně uprostřed na risce COLD. postupem ohřívání motoru se hladina zvyšuje...
Napsal: úte 04.09.2012 13:28
od Mateo
Nový víčko scháním právě kdyby někdo vědel kde v praze sehnat ještě dnes budu rád.
Napsal: úte 04.09.2012 20:07
od Mateo
Tak pravděpodobně víčko je dobré ale na expanzce je šroubení pro víčko (proste blbí je to neorigo chladič) tak chci zkusit dát jinou expanzku akorat z chladiče co tu mám my nejde vyjmout.Sundám horní černý kryt a pak nevím jak dál
Napsal: úte 04.09.2012 21:55
od Dan td
Pokud je to origo nebo stejnej systém, tak sundáš ten plast, co je kolem víčka (zeshora), jsou to dva imbusy nebo torxy, už z hlavy nevím. Potom to musíš vyrvat směrem nahoru, obvykle to je zarostlé tak, že zvedáš celé auto
Nicméně výměna samotné expanzky je většinou na nic - chladič je od neustálého tlaku "vytahanej", stará expanzka taky. Když dáš novou, tak má původní tvar a jak je chladič vytahanej, prosakuje to furt. Viz topic o mém autě, jsou tam i fotky. Je to sice 5er, ale je to stejné.
Napsal: úte 04.09.2012 22:24
od Mateo
Ok diky
Nakonec jsem koupil nakej komplet chladic.diky