Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Výměna expanzní nádobky

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Mateo
Registrovaný
Příspěvky: 266
Registrován: ned 19.09.2010 00:00
Klubové ID: 3302

#1 Příspěvek od Mateo »

Zdravím
Auto - 320i E36 1992. Měl jsem problémy s víčkem od chladiče (neudržel tlak a po zastavení auta a vypnutí pumpy vytekla chladička). Koupil jsem tedy víčko (neoriginál) od kluka který to měl na 4 válec tuším a po měsící ježdění se stalo totéž. Tak by mě zajímalo zda je rozdíl ve víčkách na 4 a 6 vál a nebo zda někdo neví pravděpodobnou příčinu ničení víček (zkouška víčka proběhla zmáčknutím hadice a poslechem vyfouknutí a zpětným nasáním vzduchu skrz víčko) nebo prostě neoriginály stojí za prd. Auto má komplet přetěsnen motor nový chladič, pumpu,termostast. Pří jízdě vše funguje ručička teploty se ani nehne auto normálně topí. Děkuji
onlybimmers
Registrovaný
Příspěvky: 251
Registrován: ned 22.05.2011 00:00

#2 Příspěvek od onlybimmers »

vicka jsou stejny, problem mozna bude v tom, ze nemas original... bude mit nejspis jiny zavit... ja ted koupil origo a zjistil jsem, ze nemam origo expanzku, takze mi tam nejde nasroubovat

jinak cislo origo vicka je 17 11 1 742 231

kdyby nahodou tak se mi tu vali jedno nove - jednou skoronasroubovane od Meyle :)
radokrno
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: čtv 27.11.2008 01:00
Bydliště: Humpolec

#3 Příspěvek od radokrno »

Příčina, bud špatné víčka která neudrží předepsaný maximální tlak.
Nebo špatně těsnění pod hlavou,či prasklá hlava mezi ventily,kdy tlak z válců jde do vody,nic jinýho mne nenapadá.Kor když říkáš n,že jsi po komplet přetěsnění...
radokrno
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: čtv 27.11.2008 01:00
Bydliště: Humpolec

#4 Příspěvek od radokrno »

víčka stejná asi tvarem budou ,ale pochybuji ,že check valve bude na stejný tlak i když možný je všechno..ale jo jsou stejný i na maximální tlak. :wink:
Mateo
Registrovaný
Příspěvky: 266
Registrován: ned 19.09.2010 00:00
Klubové ID: 3302

#5 Příspěvek od Mateo »

Praskla hlava či těsnění bych soudil že by víčko nefungovalo od samého začátku ale co jsem ho vyměnil tak v pořádku jezdilo auto asi měsíc a teprve vcčera se projevilo vytečení kapaliny. Říkám víčko není originial ale nějaká druhoška.Navíc jak jsem psal mam to odzkoušené když pri studeném motoru zmáčknu hadici tak slyším jak skrz víčko utíká a nasává se vzduch.
radokrno
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: čtv 27.11.2008 01:00
Bydliště: Humpolec

#6 Příspěvek od radokrno »

v tom případě neni co řešit,zaměn jej a uvidíš... :wink:
Paty
Registrovaný
Příspěvky: 1011
Registrován: pát 27.02.2009 01:00
Klubové ID: 3370

#7 Příspěvek od Paty »

to je zvláštní, takže víčko nevyskočí ze závitu?
pouze neudrží tlak a kapalina teče okolo víčka?
Koukni na gumičky co jsou na víčku a zkus je prohodit za nové koupíš je skoro ve všech autodílech pak víčkou jde celkem ztěžka dotáhnout, když tak gumičky namazat.
ještě se pořádně koukni jestli není v expanzní nádobce kde dosedají gumičky víčka nějaká rýha třeba od šroubováku nebo něco takovýho.
Zkontroluj jestli to neteče okolo ovzdušnováku.
Nemáš ty vody tam moc, protože při studeném stavu kapaliny má být hladina přibližně uprostřed na risce COLD. postupem ohřívání motoru se hladina zvyšuje...
Mateo
Registrovaný
Příspěvky: 266
Registrován: ned 19.09.2010 00:00
Klubové ID: 3302

#8 Příspěvek od Mateo »

Nový víčko scháním právě kdyby někdo vědel kde v praze sehnat ještě dnes budu rád.
Mateo
Registrovaný
Příspěvky: 266
Registrován: ned 19.09.2010 00:00
Klubové ID: 3302

#9 Příspěvek od Mateo »

Tak pravděpodobně víčko je dobré ale na expanzce je šroubení pro víčko (proste blbí je to neorigo chladič) tak chci zkusit dát jinou expanzku akorat z chladiče co tu mám my nejde vyjmout.Sundám horní černý kryt a pak nevím jak dál
Uživatelský avatar
Dan td
Registrovaný
Příspěvky: 3290
Registrován: sob 19.04.2003 00:00
Klubové ID: 590

#10 Příspěvek od Dan td »

Pokud je to origo nebo stejnej systém, tak sundáš ten plast, co je kolem víčka (zeshora), jsou to dva imbusy nebo torxy, už z hlavy nevím. Potom to musíš vyrvat směrem nahoru, obvykle to je zarostlé tak, že zvedáš celé auto :-)

Nicméně výměna samotné expanzky je většinou na nic - chladič je od neustálého tlaku "vytahanej", stará expanzka taky. Když dáš novou, tak má původní tvar a jak je chladič vytahanej, prosakuje to furt. Viz topic o mém autě, jsou tam i fotky. Je to sice 5er, ale je to stejné.
Obrázek Touring & Compact
Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...
Mateo
Registrovaný
Příspěvky: 266
Registrován: ned 19.09.2010 00:00
Klubové ID: 3302

#11 Příspěvek od Mateo »

Ok diky
Nakonec jsem koupil nakej komplet chladic.diky
Odpovědět