Stránka 1 z 2
Napsal: stř 08.08.2012 08:45
od blackjack
Zdravím,
začal jsem aktivně řešit největší neduh mého vozidla a proto se obracím o radu. Za minulého majitele bylo auto bourané na zadek na tažné a zdeformoval se kufr. Auto jsem koupil s tím že to dáme do kupy, nicméně se ukázalo že zlom bude pravděpodobně v rámu, kufr se "rozšklebil" a nejde dopasovat. Heverama se nám to vytáhnout nepodařilo. Viz foto:
Momentálně řeším kdo a jak by to dokázal za přijatelných (čtěte co nejnižších) nákladů vyřešit. Počítám s tím že by se bralo celé nové zadní čelo a měnilo se za původní, což ale neřeší problém se srovnáním, aby začal pasovat kufr....
Na fotce je vidět zlom na zadním sloupku, byl na obouch stranách... po vyheverování se na pravé straně citelně zmenšil, možná skoro zmizel.
Oslovený místní servis se tváří jako že no problém, že to prostě vytáhne a srovná... Obávám se že to nebude tak jednoduché, tak se poptám raději tady. Má někdo představu jak je to reálné, náročné a kdo nebo kde je schopný to udělat.
Budu za veškeré rady nebo nabídky vděčný, ať s tím "znovuzrozením" zase trochu poposkočíme

Napsal: pát 10.08.2012 10:17
od blackjack
nikdo?

Napsal: pát 10.08.2012 12:26
od paveld
Upřímě, podle mě to nemá význam. Neni lepší sehnat jinou kastli? Myslim že tohle ti nikdo za pár neuělá a i kdyby sebelepší práce, tak to pořád nebude tak jako předtim. Zároveň bys tim třeba vyřešil i ty jinak barevný přední blatníky

.
Napsal: pát 10.08.2012 12:46
od Brody
Já bych se na to taky asi vyprd. Tohle srovnat asi nebude moc levnej špás. Tohle je tak uříznout zadek v zlomu a navařit z jinýho. Ale nejsem odborník, tak třeba to půjde i jinak
Napsal: pát 10.08.2012 14:26
od blackjack
barva je věc laku, to problém neni, mám v plánu to postupně dostříkat celé

předek je nový...
Já vám nevím no, ptám se proto, že mi nějaký maník v místním servisu řekl že tu nebude problém a i za docela dobrý peníz, zadní čelo mám nové, takže říznout srovnat a navařit, ale nerad bych aby to říznul a už nikdy nedal dohromady... Proto se ptám, třeba poradí i někdo okem odborníka... Na pravé straně bylo něco podobného, ale heverama se to téměř uplně srovnalo...
Napsal: pát 10.08.2012 14:56
od Brody
Ale zase šikovnej klempíř si myslím s tím poradí. Když pomalu z totálky udělaj lidi top stav, tak proč by ne z tohoto

Napsal: pát 10.08.2012 15:48
od Mateo
Zdravím
Omlouvam se ze sem davam prispevek co nereaguje na problem viz. vyse ale nechci zakládat nové vlákno pač princip je stejný repasuji auto a to 320i NEVANOS 1992 sedan a jsem v bode kdy si trosku popravde nevim rady. Takze auto je ve stavu ze ma komplet pretesnenej motor se vsim vsudy. NOVY VECI - termostat, pumpa, chladic, visko spojka, brzdy (desticky, kotouce), sportnovni podvozek, loziska kol, sportovni vyfuk, hadice k brzdam, pretesnene servo rizeni rovnou s hadicema, atd....Ostatni funguje a nebylo potreba menit. Jeste bych chtel udelat repasy trmenu a nasledne vyvareni a celolak ale - predni blatniky jsou chyceny, zadni lemy tez a prahy (spise puky ale tak nejak celkove jsou obouchany) a predni kapsy kam pada tez bordel od prednich kol. Auto je bez klimy akorat predni okna v elektrice a dodelano stredni BC. No a ja jsem na rozcesti zda auto prodat na dily No a protoze bych chtel bud kupe nebo cabrio se silnejsim motorem tak jsem na rozcesti zda auto prodat na dily nebo auto v tomto stavu dodelat a prodat za penize v kompletu. Auto ma najeto 280k nicmene v tomto pripade podle me uz najezd kilometru moc nerozhoduje. Posledni moznost auto dodelat nechat si ho v peknem stavu a na dalsi auto usetrit

Diky za nazory P.S. proc jsem rovnou nekoupil silnejsi auto -> Je to me prvni BMW a netusil jsem jakej je rozdil mezi 2.0i R6 a 2.8 R6 na ktery mam tedka zalusk.
Napsal: pát 10.08.2012 15:59
od beny-maser
blackjack píše:barva je věc laku, to problém neni, mám v plánu to postupně dostříkat celé

předek je nový...
Já vám nevím no, ptám se proto, že mi nějaký maník v místním servisu řekl že tu nebude problém a i za docela dobrý peníz, zadní čelo mám nové, takže říznout srovnat a navařit, ale nerad bych aby to říznul a už nikdy nedal dohromady... Proto se ptám, třeba poradí i někdo okem odborníka... Na pravé straně bylo něco podobného, ale heverama se to téměř uplně srovnalo...
pokud jsi to ty udělal doma heverem, tak v servisu šikovný klempíř, by jsi s tím měl bez problémů poradit,pokud na to má vybavení, podle fotek se to hodně těžku odhaduje, co místní klempíř vzládne a co ne. Ale pokud ti řekl, že to udělá, a má představu za kolik a do kdy tak bych mu to tam nadělil. Vše je věcí dohody.
Napsal: pát 10.08.2012 16:06
od KKKuba
hele a proč jim to tam teda nedáš? Když ti řekli že to není problém...
Napsal: pát 10.08.2012 17:45
od blackjack
protože se bojím aby do toho neřízl a už to nedal do kupy, nebo nevolal že zjistil že je to problém a nezaplatil bych 3x tolik... prostě mít záruku že to dotáhne do konce podle odhadů tak nic neřeším,,
proto jsem chtěl slyšet názor někoho kompetentního...

Každopádně díky za reakce
Napsal: pát 10.08.2012 21:05
od Morte
asi takhle- všechno se dá opravit...a z fotky to nevypadá nijak hrozivě...
ale kolik si za to borec vezme a jestli to vůbec zvládne Ti tu nikdo nepoví...
značka ideál bude poptat se na něj- co už komu opravil a za kolik...
Napsal: pát 10.08.2012 22:37
od Jamall
Mateo píše:Zdravím
Omlouvam se ze sem davam prispevek co nereaguje na problem viz. vyse ale nechci zakládat nové vlákno pač princip je stejný repasuji auto a to 320i NEVANOS 1992 sedan a jsem v bode kdy si trosku popravde nevim rady. Takze auto je ve stavu ze ma komplet pretesnenej motor se vsim vsudy. NOVY VECI - termostat, pumpa, chladic, visko spojka, brzdy (desticky, kotouce), sportnovni podvozek, loziska kol, sportovni vyfuk, hadice k brzdam, pretesnene servo rizeni rovnou s hadicema, atd....Ostatni funguje a nebylo potreba menit. Jeste bych chtel udelat repasy trmenu a nasledne vyvareni a celolak ale - predni blatniky jsou chyceny, zadni lemy tez a prahy (spise puky ale tak nejak celkove jsou obouchany) a predni kapsy kam pada tez bordel od prednich kol. Auto je bez klimy akorat predni okna v elektrice a dodelano stredni BC. No a ja jsem na rozcesti zda auto prodat na dily No a protoze bych chtel bud kupe nebo cabrio se silnejsim motorem tak jsem na rozcesti zda auto prodat na dily nebo auto v tomto stavu dodelat a prodat za penize v kompletu. Auto ma najeto 280k nicmene v tomto pripade podle me uz najezd kilometru moc nerozhoduje. Posledni moznost auto dodelat nechat si ho v peknem stavu a na dalsi auto usetrit

Diky za nazory P.S. proc jsem rovnou nekoupil silnejsi auto -> Je to me prvni BMW a netusil jsem jakej je rozdil mezi 2.0i R6 a 2.8 R6 na ktery mam tedka zalusk.
dodělat, nechat doma. Nic z toho co tam máš, nemá valnou hodnotu na to aby se ty vrátilo co jsi do něj narval + pořizovací cena. Vyvařit a začni se ohlížet po motoru M50b25 místo M50b20. PS najdi si svůj topic, nebo založ klubovku
Napsal: pát 10.08.2012 23:35
od mitch17
vyfot levou postranici zvlášt at je vidět líp ten zlom..
kolik ti řek že bude chtít za tu opravu..??
jinač mysím že klempíř kterej má stolici, tak není v ničem problem a nemusel bys ani měnit možná to zadní čelo....
jestli to nemáš rezavý, a zadní lemy vypadaj cajk, tak bud rád a dej to spravit...sehnat a proházet to na jinou ,rezavou, káru je víc pracný, časově náročný, a pak i dražší....
ještě se zeptám jak si rovnal tu pravou stranu..?? si roztahoval cečkovej sloupek o béčkovej..??
Napsal: ned 12.08.2012 10:50
od blackjack
Foto levé i pravé strany...
Mechanik řekl 4-5 tisíc (práce), podle toho jak to půjde, pokud vím stolici nemá, je to takové mrňavá dílna, Karosářské práce sice dělá, tak nevím... Kastle rezavá není, jen prahy, které se také budou, dělat, jinak vše čisté. Přeházet to do do jiné kastle pro mě není řešení...
Já zapřel hever o zadní stranu kufru, o podpěry a tlačil proti zadnímu čelu. Mezi těmi sloupky by to možná bylo ve finále lepší, každopádně jsem se na BIGu dal do řeči s jedním známým mechanikem/karosářem a ten konstatoval že je to zlomené nahoru a chce to tedy táhnout směrem dolu, že to bude blbá práce, ale jít by to mohlo...
Napsal: ned 12.08.2012 19:04
od HAMANN
Chlape sorry ale tohle je o ničem, to auto chce udělat ze všech stran abys z toho měl radost a ve finále to stejně bude jen 325td sedan. Podle mýho škoda rvát sem prachy. Kdyby to aspoň byla 328 sedan/nejlíp coupe s dobrou výbavou/Mpacket atd tak se ještě dá. Radši to prodej tak jak je a sežeň nějakou 328i nebo 325i coupe a dávej do kupy to....!
Napsal: ned 12.08.2012 20:30
od blackjack
HAMANN píše:Chlape sorry ale tohle je o ničem, to auto chce udělat ze všech stran abys z toho měl radost a ve finále to stejně bude jen 325td sedan. Podle mýho škoda rvát sem prachy. Kdyby to aspoň byla 328 sedan/nejlíp coupe s dobrou výbavou/Mpacket atd tak se ještě dá. Radši to prodej tak jak je a sežeň nějakou 328i nebo 325i coupe a dávej do kupy to....!
Názor respektuji, ale jde to uplně mimo problematiku a navíc nesouhlasím... Jen protože to auto nemá přes 200koní a jezdí na naftu musí nutně zůstat omlácený a nabouraný? Mám to auto rád, jsem s ním spokojený, nevidím důvod proč bych to měl řešit takhle... Nechci na tom autě vydělat, chci ho dotáhnout k obrazu svému a spokojeně užívat. Takže prosím bez OT, že je to je jen nafta a do té by jste to nevráželi... Snad se najde někdo kdo mě v tom pochopí...
Díky
Napsal: úte 14.08.2012 11:55
od norespect
jdi smele do toho

spravitelny to je

at to trosicku natahne .. pak vymenit blatnik , celo a bude jako novej .. kamos mel hur bouranou cupe (pri prodeji to on nepoznal ) poznali sme to nahodou az sem mu to auto za pul roku spravoval

Napsal: úte 14.08.2012 19:52
od krejcia1
blackjack píše:HAMANN píše:Chlape sorry ale tohle je o ničem, to auto chce udělat ze všech stran abys z toho měl radost a ve finále to stejně bude jen 325td sedan. Podle mýho škoda rvát sem prachy. Kdyby to aspoň byla 328 sedan/nejlíp coupe s dobrou výbavou/Mpacket atd tak se ještě dá. Radši to prodej tak jak je a sežeň nějakou 328i nebo 325i coupe a dávej do kupy to....!
Názor respektuji, ale jde to uplně mimo problematiku a navíc nesouhlasím... Jen protože to auto nemá přes 200koní a jezdí na naftu musí nutně zůstat omlácený a nabouraný? Mám to auto rád, jsem s ním spokojený, nevidím důvod proč bych to měl řešit takhle... Nechci na tom autě vydělat, chci ho dotáhnout k obrazu svému a spokojeně užívat. Takže prosím bez OT, že je to je jen nafta a do té by jste to nevráželi... Snad se najde někdo kdo mě v tom pochopí...
Díky
Moje řeč, když jí miluješ není co řešit, jo mimochodem o víkendu jsme spolu jeli sprint, takže zdravim

Napsal: stř 15.08.2012 00:00
od mitch17
Pokud nemáš v kufru někde trochu zvlnitej plech podlahy, tak souhlásím s názorem , že to zapružilo-ohlo nahoru. Osa ohybu je podlaha kufru, protože je nejpevnější, tak zafungovala jako vzpěr....
Všechno pruží a nikdy, když ohneš plech a budeš ho chtít vrátit, tak se ti nesrovná v tom místě ohybu, ale hned vedle....Dochází totiž ke zpevnění materialu, protože došlo k deformaci za takzvanou mez kluzu... V tvém případě došlo k harmonice venkovního tzv pohledového plechu, ptž v tomhle místě není žádná výztuha.....
Plus se prohnula zadní stěna a tím šel zámek kufru nahoru, proto ti to v ty zadní špičce nesedí a je kufr "otevřenej" dle fotek...
šikovnej klempíř, ti vytlačí tu promáčklinu a vytáhne směrem ven a dolu zadní stěnu.... nebo jí vymění....
Mezi B a C sloupek nic nezkoušej dávat a roztahovat to. Dle spáry na zadních dveří, a určitě ti jdou dveře normálně otvírat, je tohle místo bez deformace a tedy ok...
tot muj názor dle tří fotek....
a dohromady to dej určitě.....nenech se odradit, že když to jezdí i na friták-olej, že to zato nestojí....;o)
Napsal: stř 15.08.2012 01:12
od Totic
To je pěkná přednáška ze strojírenské technologie o pevnosti a pružnosti, děkujeme. Trochu mrdanice (pracnosti) bych očekával spasovat pak dovírání kufru, né-li výměnu 5tých dveří. Good luck, každopádně zkušenej klempíř to zvládne, rovnají se docela horší bouranice.
