Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Kde a jak řešit rovnání karoserie

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
blackjack
Registrovaný
Příspěvky: 1270
Registrován: sob 21.01.2012 01:00
Bydliště: Kozomín (Středočeský kraj)
Klubové ID: 3035

#1 Příspěvek od blackjack »

Zdravím,

začal jsem aktivně řešit největší neduh mého vozidla a proto se obracím o radu. Za minulého majitele bylo auto bourané na zadek na tažné a zdeformoval se kufr. Auto jsem koupil s tím že to dáme do kupy, nicméně se ukázalo že zlom bude pravděpodobně v rámu, kufr se "rozšklebil" a nejde dopasovat. Heverama se nám to vytáhnout nepodařilo. Viz foto:

Obrázek

Momentálně řeším kdo a jak by to dokázal za přijatelných (čtěte co nejnižších) nákladů vyřešit. Počítám s tím že by se bralo celé nové zadní čelo a měnilo se za původní, což ale neřeší problém se srovnáním, aby začal pasovat kufr....

Na fotce je vidět zlom na zadním sloupku, byl na obouch stranách... po vyheverování se na pravé straně citelně zmenšil, možná skoro zmizel.


Oslovený místní servis se tváří jako že no problém, že to prostě vytáhne a srovná... Obávám se že to nebude tak jednoduché, tak se poptám raději tady. Má někdo představu jak je to reálné, náročné a kdo nebo kde je schopný to udělat.

Budu za veškeré rady nebo nabídky vděčný, ať s tím "znovuzrozením" zase trochu poposkočíme :-)
Obrázek
Uživatelský avatar
blackjack
Registrovaný
Příspěvky: 1270
Registrován: sob 21.01.2012 01:00
Bydliště: Kozomín (Středočeský kraj)
Klubové ID: 3035

#2 Příspěvek od blackjack »

nikdo? :!:
Obrázek
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Klubové ID: 1931
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od paveld »

Upřímě, podle mě to nemá význam. Neni lepší sehnat jinou kastli? Myslim že tohle ti nikdo za pár neuělá a i kdyby sebelepší práce, tak to pořád nebude tak jako předtim. Zároveň bys tim třeba vyřešil i ty jinak barevný přední blatníky :-).
Brody
Registrovaný
Příspěvky: 3103
Registrován: pon 23.04.2007 00:00
Bydliště: Vimperk
Klubové ID: 1772
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Brody »

Já bych se na to taky asi vyprd. Tohle srovnat asi nebude moc levnej špás. Tohle je tak uříznout zadek v zlomu a navařit z jinýho. Ale nejsem odborník, tak třeba to půjde i jinak
Uživatelský avatar
blackjack
Registrovaný
Příspěvky: 1270
Registrován: sob 21.01.2012 01:00
Bydliště: Kozomín (Středočeský kraj)
Klubové ID: 3035

#5 Příspěvek od blackjack »

barva je věc laku, to problém neni, mám v plánu to postupně dostříkat celé :-) předek je nový...

Já vám nevím no, ptám se proto, že mi nějaký maník v místním servisu řekl že tu nebude problém a i za docela dobrý peníz, zadní čelo mám nové, takže říznout srovnat a navařit, ale nerad bych aby to říznul a už nikdy nedal dohromady... Proto se ptám, třeba poradí i někdo okem odborníka... Na pravé straně bylo něco podobného, ale heverama se to téměř uplně srovnalo...
Obrázek
Brody
Registrovaný
Příspěvky: 3103
Registrován: pon 23.04.2007 00:00
Bydliště: Vimperk
Klubové ID: 1772
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Brody »

Ale zase šikovnej klempíř si myslím s tím poradí. Když pomalu z totálky udělaj lidi top stav, tak proč by ne z tohoto :D
Mateo
Registrovaný
Příspěvky: 266
Registrován: ned 19.09.2010 00:00
Klubové ID: 3302

#7 Příspěvek od Mateo »

Zdravím
Omlouvam se ze sem davam prispevek co nereaguje na problem viz. vyse ale nechci zakládat nové vlákno pač princip je stejný repasuji auto a to 320i NEVANOS 1992 sedan a jsem v bode kdy si trosku popravde nevim rady. Takze auto je ve stavu ze ma komplet pretesnenej motor se vsim vsudy. NOVY VECI - termostat, pumpa, chladic, visko spojka, brzdy (desticky, kotouce), sportnovni podvozek, loziska kol, sportovni vyfuk, hadice k brzdam, pretesnene servo rizeni rovnou s hadicema, atd....Ostatni funguje a nebylo potreba menit. Jeste bych chtel udelat repasy trmenu a nasledne vyvareni a celolak ale - predni blatniky jsou chyceny, zadni lemy tez a prahy (spise puky ale tak nejak celkove jsou obouchany) a predni kapsy kam pada tez bordel od prednich kol. Auto je bez klimy akorat predni okna v elektrice a dodelano stredni BC. No a ja jsem na rozcesti zda auto prodat na dily No a protoze bych chtel bud kupe nebo cabrio se silnejsim motorem tak jsem na rozcesti zda auto prodat na dily nebo auto v tomto stavu dodelat a prodat za penize v kompletu. Auto ma najeto 280k nicmene v tomto pripade podle me uz najezd kilometru moc nerozhoduje. Posledni moznost auto dodelat nechat si ho v peknem stavu a na dalsi auto usetrit :) Diky za nazory P.S. proc jsem rovnou nekoupil silnejsi auto -> Je to me prvni BMW a netusil jsem jakej je rozdil mezi 2.0i R6 a 2.8 R6 na ktery mam tedka zalusk.
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#8 Příspěvek od beny-maser »

blackjack píše:barva je věc laku, to problém neni, mám v plánu to postupně dostříkat celé :-) předek je nový...

Já vám nevím no, ptám se proto, že mi nějaký maník v místním servisu řekl že tu nebude problém a i za docela dobrý peníz, zadní čelo mám nové, takže říznout srovnat a navařit, ale nerad bych aby to říznul a už nikdy nedal dohromady... Proto se ptám, třeba poradí i někdo okem odborníka... Na pravé straně bylo něco podobného, ale heverama se to téměř uplně srovnalo...
pokud jsi to ty udělal doma heverem, tak v servisu šikovný klempíř, by jsi s tím měl bez problémů poradit,pokud na to má vybavení, podle fotek se to hodně těžku odhaduje, co místní klempíř vzládne a co ne. Ale pokud ti řekl, že to udělá, a má představu za kolik a do kdy tak bych mu to tam nadělil. Vše je věcí dohody.
KKKuba
Registrovaný
Příspěvky: 432
Registrován: čtv 30.06.2011 00:00
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od KKKuba »

hele a proč jim to tam teda nedáš? Když ti řekli že to není problém...
Uživatelský avatar
blackjack
Registrovaný
Příspěvky: 1270
Registrován: sob 21.01.2012 01:00
Bydliště: Kozomín (Středočeský kraj)
Klubové ID: 3035

#10 Příspěvek od blackjack »

protože se bojím aby do toho neřízl a už to nedal do kupy, nebo nevolal že zjistil že je to problém a nezaplatil bych 3x tolik... prostě mít záruku že to dotáhne do konce podle odhadů tak nic neřeším,,

proto jsem chtěl slyšet názor někoho kompetentního... :-) Každopádně díky za reakce
Obrázek
Morte
Registrovaný
Příspěvky: 213
Registrován: pon 24.11.2008 01:00
Bydliště: BRNO
Klubové ID: 3047

#11 Příspěvek od Morte »

asi takhle- všechno se dá opravit...a z fotky to nevypadá nijak hrozivě...
ale kolik si za to borec vezme a jestli to vůbec zvládne Ti tu nikdo nepoví...

značka ideál bude poptat se na něj- co už komu opravil a za kolik...
Uživatelský avatar
Jamall
Registrovaný
Příspěvky: 1547
Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Bydliště: Pardubice
Klubové ID: 2933

#12 Příspěvek od Jamall »

Mateo píše:Zdravím
Omlouvam se ze sem davam prispevek co nereaguje na problem viz. vyse ale nechci zakládat nové vlákno pač princip je stejný repasuji auto a to 320i NEVANOS 1992 sedan a jsem v bode kdy si trosku popravde nevim rady. Takze auto je ve stavu ze ma komplet pretesnenej motor se vsim vsudy. NOVY VECI - termostat, pumpa, chladic, visko spojka, brzdy (desticky, kotouce), sportnovni podvozek, loziska kol, sportovni vyfuk, hadice k brzdam, pretesnene servo rizeni rovnou s hadicema, atd....Ostatni funguje a nebylo potreba menit. Jeste bych chtel udelat repasy trmenu a nasledne vyvareni a celolak ale - predni blatniky jsou chyceny, zadni lemy tez a prahy (spise puky ale tak nejak celkove jsou obouchany) a predni kapsy kam pada tez bordel od prednich kol. Auto je bez klimy akorat predni okna v elektrice a dodelano stredni BC. No a ja jsem na rozcesti zda auto prodat na dily No a protoze bych chtel bud kupe nebo cabrio se silnejsim motorem tak jsem na rozcesti zda auto prodat na dily nebo auto v tomto stavu dodelat a prodat za penize v kompletu. Auto ma najeto 280k nicmene v tomto pripade podle me uz najezd kilometru moc nerozhoduje. Posledni moznost auto dodelat nechat si ho v peknem stavu a na dalsi auto usetrit :) Diky za nazory P.S. proc jsem rovnou nekoupil silnejsi auto -> Je to me prvni BMW a netusil jsem jakej je rozdil mezi 2.0i R6 a 2.8 R6 na ktery mam tedka zalusk.
dodělat, nechat doma. Nic z toho co tam máš, nemá valnou hodnotu na to aby se ty vrátilo co jsi do něj narval + pořizovací cena. Vyvařit a začni se ohlížet po motoru M50b25 místo M50b20. PS najdi si svůj topic, nebo založ klubovku
mitch17
Registrovaný
Příspěvky: 110
Registrován: stř 15.04.2009 00:00

#13 Příspěvek od mitch17 »

vyfot levou postranici zvlášt at je vidět líp ten zlom..
kolik ti řek že bude chtít za tu opravu..??
jinač mysím že klempíř kterej má stolici, tak není v ničem problem a nemusel bys ani měnit možná to zadní čelo....
jestli to nemáš rezavý, a zadní lemy vypadaj cajk, tak bud rád a dej to spravit...sehnat a proházet to na jinou ,rezavou, káru je víc pracný, časově náročný, a pak i dražší....
ještě se zeptám jak si rovnal tu pravou stranu..?? si roztahoval cečkovej sloupek o béčkovej..??
Uživatelský avatar
blackjack
Registrovaný
Příspěvky: 1270
Registrován: sob 21.01.2012 01:00
Bydliště: Kozomín (Středočeský kraj)
Klubové ID: 3035

#14 Příspěvek od blackjack »

Foto levé i pravé strany...

Obrázek

Obrázek

Mechanik řekl 4-5 tisíc (práce), podle toho jak to půjde, pokud vím stolici nemá, je to takové mrňavá dílna, Karosářské práce sice dělá, tak nevím... Kastle rezavá není, jen prahy, které se také budou, dělat, jinak vše čisté. Přeházet to do do jiné kastle pro mě není řešení...

Já zapřel hever o zadní stranu kufru, o podpěry a tlačil proti zadnímu čelu. Mezi těmi sloupky by to možná bylo ve finále lepší, každopádně jsem se na BIGu dal do řeči s jedním známým mechanikem/karosářem a ten konstatoval že je to zlomené nahoru a chce to tedy táhnout směrem dolu, že to bude blbá práce, ale jít by to mohlo...
Obrázek
HAMANN
Registrovaný
Příspěvky: 1689
Registrován: ned 07.10.2007 00:00
Klubové ID: 1188

#15 Příspěvek od HAMANN »

Chlape sorry ale tohle je o ničem, to auto chce udělat ze všech stran abys z toho měl radost a ve finále to stejně bude jen 325td sedan. Podle mýho škoda rvát sem prachy. Kdyby to aspoň byla 328 sedan/nejlíp coupe s dobrou výbavou/Mpacket atd tak se ještě dá. Radši to prodej tak jak je a sežeň nějakou 328i nebo 325i coupe a dávej do kupy to....!
Uživatelský avatar
blackjack
Registrovaný
Příspěvky: 1270
Registrován: sob 21.01.2012 01:00
Bydliště: Kozomín (Středočeský kraj)
Klubové ID: 3035

#16 Příspěvek od blackjack »

HAMANN píše:Chlape sorry ale tohle je o ničem, to auto chce udělat ze všech stran abys z toho měl radost a ve finále to stejně bude jen 325td sedan. Podle mýho škoda rvát sem prachy. Kdyby to aspoň byla 328 sedan/nejlíp coupe s dobrou výbavou/Mpacket atd tak se ještě dá. Radši to prodej tak jak je a sežeň nějakou 328i nebo 325i coupe a dávej do kupy to....!
Názor respektuji, ale jde to uplně mimo problematiku a navíc nesouhlasím... Jen protože to auto nemá přes 200koní a jezdí na naftu musí nutně zůstat omlácený a nabouraný? Mám to auto rád, jsem s ním spokojený, nevidím důvod proč bych to měl řešit takhle... Nechci na tom autě vydělat, chci ho dotáhnout k obrazu svému a spokojeně užívat. Takže prosím bez OT, že je to je jen nafta a do té by jste to nevráželi... Snad se najde někdo kdo mě v tom pochopí...

Díky
Obrázek
norespect
Registrovaný
Příspěvky: 162
Registrován: pát 04.05.2012 00:00

#17 Příspěvek od norespect »

jdi smele do toho :) spravitelny to je :) at to trosicku natahne .. pak vymenit blatnik , celo a bude jako novej .. kamos mel hur bouranou cupe (pri prodeji to on nepoznal ) poznali sme to nahodou az sem mu to auto za pul roku spravoval :)
krejcia1
Registrovaný
Příspěvky: 247
Registrován: úte 30.10.2007 01:00
Bydliště: Praha a Strakonice
Klubové ID: 2531

#18 Příspěvek od krejcia1 »

blackjack píše:
HAMANN píše:Chlape sorry ale tohle je o ničem, to auto chce udělat ze všech stran abys z toho měl radost a ve finále to stejně bude jen 325td sedan. Podle mýho škoda rvát sem prachy. Kdyby to aspoň byla 328 sedan/nejlíp coupe s dobrou výbavou/Mpacket atd tak se ještě dá. Radši to prodej tak jak je a sežeň nějakou 328i nebo 325i coupe a dávej do kupy to....!
Názor respektuji, ale jde to uplně mimo problematiku a navíc nesouhlasím... Jen protože to auto nemá přes 200koní a jezdí na naftu musí nutně zůstat omlácený a nabouraný? Mám to auto rád, jsem s ním spokojený, nevidím důvod proč bych to měl řešit takhle... Nechci na tom autě vydělat, chci ho dotáhnout k obrazu svému a spokojeně užívat. Takže prosím bez OT, že je to je jen nafta a do té by jste to nevráželi... Snad se najde někdo kdo mě v tom pochopí...

Díky
Moje řeč, když jí miluješ není co řešit, jo mimochodem o víkendu jsme spolu jeli sprint, takže zdravim :)
mitch17
Registrovaný
Příspěvky: 110
Registrován: stř 15.04.2009 00:00

#19 Příspěvek od mitch17 »

Pokud nemáš v kufru někde trochu zvlnitej plech podlahy, tak souhlásím s názorem , že to zapružilo-ohlo nahoru. Osa ohybu je podlaha kufru, protože je nejpevnější, tak zafungovala jako vzpěr....
Všechno pruží a nikdy, když ohneš plech a budeš ho chtít vrátit, tak se ti nesrovná v tom místě ohybu, ale hned vedle....Dochází totiž ke zpevnění materialu, protože došlo k deformaci za takzvanou mez kluzu... V tvém případě došlo k harmonice venkovního tzv pohledového plechu, ptž v tomhle místě není žádná výztuha.....
Plus se prohnula zadní stěna a tím šel zámek kufru nahoru, proto ti to v ty zadní špičce nesedí a je kufr "otevřenej" dle fotek...

šikovnej klempíř, ti vytlačí tu promáčklinu a vytáhne směrem ven a dolu zadní stěnu.... nebo jí vymění....

Mezi B a C sloupek nic nezkoušej dávat a roztahovat to. Dle spáry na zadních dveří, a určitě ti jdou dveře normálně otvírat, je tohle místo bez deformace a tedy ok...

tot muj názor dle tří fotek....

a dohromady to dej určitě.....nenech se odradit, že když to jezdí i na friták-olej, že to zato nestojí....;o)
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Klubové ID: 3742

#20 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

To je pěkná přednáška ze strojírenské technologie o pevnosti a pružnosti, děkujeme. Trochu mrdanice (pracnosti) bych očekával spasovat pak dovírání kufru, né-li výměnu 5tých dveří. Good luck, každopádně zkušenej klempíř to zvládne, rovnají se docela horší bouranice. ;)
Odpovědět