Stránka 1 z 2
Napsal: stř 16.05.2012 10:02
od Dave320
Zdravím, tak dnes se mě při jízdě přímo při akceleraci z motoru ozvala taková divná rána, jakoby ťuknutí a když jsem pak zastavil, tak jsem zjistil že to ťuknutí bylo jak vystřelilo vrchní víčko motor a celý motor je postříkaný od oleje. Tak bych měl první otázku ohledně toho víčka zda může tak jen vystřelit či bylo špatně dotaženo a druhá otázka zda můžu ten motor očistit vapkou, protože všude se pouze rukou a hadrou nedostanu to bych musel rozebrat celej předek. Samo sundám spodní kryt pod motorem aby to hned odtikalo ale zda je to tak možné udělat nebo by voda mohla způsobit problém či na co si dát pozor při mytí.Má s tím někdo zkušenost. Je to E90 320d.
Díky
Napsal: stř 16.05.2012 11:57
od xSAFA
A kdy naposledy se na to víčko sahalo? Pokud jsi před tím vyjel ze servisu nebo si s ním něco dělal je asi pravděpodobnost, že nebylo dostatečně dotaženo.
Nevím jak přesně je řešené víčko u E90 ale co vím u starších BMW tak vystřelení zataženého víčka by znemanalo jeho částečnou deformaci. Máš to víčko? Díval ses zda není ohnutá nějaká packa nebo tak něco? Zkusil bych nastartovat studenej motor bez toho víčka a rukou zkusit zda to nějak extrémně netlakuje. To by pak poukazovalo na problém s odvětráním případně něco horšího, ale nepředbíhejme.
Voda v motoru není nikdy úplně ideální, ale běžně se motory WAPkou myjí a to i u daleko starších popelnic a většinou to proběhne bez problému. Pokud máš motor od oleje neváhal bych a určitě jej pořádně opláchl.
Napsal: stř 16.05.2012 12:10
od Dave320
No naposledy jsem ho právě povoloval já. Ta možnost že jsem ho asi špatně dotáhl je asi dost reálná. Jinak víčko mám, zůstalo na vrchní krytu motoru. Zdeformované vůbec není jen byl sundaný ten těsnící gumový krouže.Packy v pořádku a víčko jde v pohodě vrátit zpět. Takže k deformaci víčka nedošlo.
Ok, jak to složím tak zkusím nastartovat a utěsnit to rukou a podám zprávu.
No právě jsem sundal všechny vrchní kryty motoru a sání a ten pod motorem a budu to muset nějak očistit, zatím to dělám ručně, kam se dostanu ale pak to asi s opatrností spláchnu WAPkou, jde spíš o spodek motoru, ten vrch půjde ručně. Taky by se voda asi neměla dostat do altíku, že?
Napsal: stř 16.05.2012 12:52
od Jamall
no altíku to nedělá určitě dobře, ale když ho necháš pořádně vyschnout, než auto nastartuješ, tak o nic nejde....jinak si dej bacha, aby ty nezůstala voda u cívek, nevím jak to je u tebe vymyšlené, ale u těch starších je s tím trošku problém...můžeš na to použít i nějaké odmašťovadlo...Arva, nebo aceton a zbylou vodu co zůstane na motoru po oplachu, vyfoukat komperosrem
Napsal: stř 16.05.2012 13:05
od Lucifer
Na motor bych použil supermafrasol a na plasty oživovač plastů. Tohle mi poradil Pavel Hotárek tady z klubu.
Napsal: stř 16.05.2012 13:34
od Dave320
Tak pár foto po sundání krytu. Jsem se do toho pustil tak rychle že jsem nenafotil po otevření kapoty, tak až po sundání vrchních a spodních plastů.
Kryt motoru už trochu odkapal.
Napsal: stř 16.05.2012 13:35
od Dave320
Zde foto motoru a olej co už skapal na zem.
Napsal: stř 16.05.2012 13:38
od Dave320
Víčko motoru je asi v pořádku, jen se mě zdálo že šlo nechce dotáhnout, žádný odpor. Tak mě jen napadlo zda se nemohlo povolit jak motor vibruje tak vlastně když ho ta gumička a ty packy nedrží pevně tak by mohlo se vibracemi za čas povolit, ne?
Napsal: stř 16.05.2012 13:39
od Dave320
Tady tlumení kapoty od oleje jak vystřelilo víčko.
Napsal: stř 16.05.2012 14:05
od fizzer
přijde mi, že ty packy na víčku jsou ohnutý...
Napsal: stř 16.05.2012 14:15
od xSAFA
Nemyslím si a pokud sedí pevně po zatažení bude ok
Napsal: čtv 17.05.2012 10:59
od Dave320
Tak mám nachystanou Arvu oplachovou a odpoledne to zkusím jak to půjde.
Zatím jsem to zkoušel na těch krytech a šlo to parádně, nastříkat rozprašovačem, nechat působit asi 10min a WAPkou opláchnout, tak uvidím jak to půjde na motoru.
Napsal: ned 20.05.2012 18:58
od Dave320
Tak jsem umyl a je to hodně znát, motor jak nový. Jinak jsem použil Arvu oplachovou a pak spláchnutí WAPkou a ještě jednou jsem to opakoval a super.
Víčko drží, tak to spíš asi bylo skutečně špatně dotaženo, no uvidím budu to teď sledovat a zjistím více.
Napsal: ned 20.05.2012 19:01
od Dave320
Taky když už jsem to měl takhle rozdělané tak jsem udělal i všechny filtry a nový olej, a zítra otestuji zda vše šlape jak má na delší cestě.
Jen ten vzduchový filtr je pěkný porod to vyměnit to snad už ani složitěji nešlo.
Napsal: ned 20.05.2012 19:07
od Dave320
A ještě bych měl jeden technický dotaz a to ohledně vypínání motoru. Jsem si teď všiml, že když vypínám motor stisknutím tlačítka tak motor hned zhasne jako by taková dutá rána, přijde mi to jak kdyby se něco seklo, je to normální nebo to značí nějaký problém nebo nějak jinak vypínat motor. Myslím tím třeba tlačítko díl podržet či jak.
Díky všem za rady a tipy.
Napsal: pon 21.05.2012 14:32
od Selix
nejaky pazvuky pri vypnuti motoru resili v 5er, myslim to byl spatnej setrvacnik. byly tam i nahravky toho zvuku, slo ale asi o e60/61 530d
Napsal: pon 21.05.2012 19:07
od Dave320
Díky za info, teď jsem se na to díval a je tam i ten zvuk ale nepřijde mě stejný jako u mě.Setrvačníkem to nebylo, je popsáno že vyměnil snad vše a nic.Zítra nahraji svůj zvuk a zkusím to porovnat.
Zde je ten link s 5er :
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... va%E8n%EDk
Napsal: ned 27.05.2012 10:58
od Dave320
Tak jsem různě zkoušel vypínaní motoru tlačítkem stop a ujistil jsem že pokud to tlačítko pouze stisknu a hned pustím tak se motor vypne ale s takovým zvukem jak jsem psal výše ale pokud to tlačítko stisknu a držím po celou dobu než se motor vypne tak už to žádný zvuk nedělá a normálně se to vypne.
Tak jsem se chtěl zeptat jak to vypínáte vy jen stisknete a hned pustíte nebo držíte to vypnutí motoru?Jak se to má dělat správně? Zkusím mrknout do manuálu.
Napsal: stř 30.05.2012 09:12
od Dolly86
Já u své 320d normálně jen zmačknu a žadný zvuk neslyším...každopádně by mě zajímalo jak je to správně

Pří startovaní předpokládám, že podržíš tlačítko déle(druhá poloha klíčku) a potom až startujěš klasicky přes spojku, respektive tak to dělám já a doufám, že je to tak cajk. Nebo se muže hned zmačknout spojka a strartovat...jak je to z žhavením motoru?
Napsal: stř 30.05.2012 13:25
od Dave320
Tak startování tam problém není, zmáčknu spojku a potom přidržím start tlačítko až motor naběhne ale u toho vypínání jsem si toho dříve nevšiml, zkusím u dalšího vypínání pouze zmáčknout a uvidíme co to bude dělat.
Dle manuálu tlačítko krátce přidržet jak u vypínání tak i u startování.
Tak uvidím zda to bude u vypínání dělat nějaký zvuk.