Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E36 325i - spatny volnobeh (houpe)

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Beaver
Registrovaný
Příspěvky: 279
Registrován: stř 09.05.2012 00:00

#1 Příspěvek od Beaver »

Bryden :) Registruju se sem s nadeji, ze me nekdo navede spravnym smerem...

U sestihrnku bez Vanosu mi houpe volnobeh. Motor mel nejdriv trochu diru v plynu, vypadalo to na spatne svicky, takze jsem mrknul pod kapotu a koleno za MAFem bylo natrzene takze motor evidentne tahal falesny vzduch. Zkusmo jsem to omotal lepici paskou pro identifikaci problemu a volnobeh se zhorsil z relativne normalniho na stav kdy auto samo pridava, nasledne ubere, otacky spadnou a nasledne se cyklus opakuje. Pri razeni padaji otacky taktez, vysledkem je poskubavani pri zaberu spojky, protoze se to blbe plynem srovnava. Pod plynem to jede dobre. problem je stejny na studenem i teplem motoru. Rozebral jsem sani a mrknul na MAF, ten poskozeny nevypada a netusim co na nem pripadne konkretne zkusit vycistit. Dal jsem se docetl, ze to muze zpusobovat ventil volnobehu, ale nepodarilo se mi ho lokalizovat a tim padem ani nijak prekontrolovat.

Napady ? :D
mequi
Registrovaný
Příspěvky: 933
Registrován: stř 14.10.2009 00:00
Bydliště: Mlada Boleslav - ŠKODA City

#2 Příspěvek od mequi »

tady je ten ventil volnoběhu: http://jpr.rajce.idnes.cz/Jak_na_to_BMW ... ka_099.jpg

Jinak je tady tlačítko HLEDAT a tam si zadej volnoběh nebo jiné klíčové slovo a vyjedou ti témata o tvém problému.
Beaver
Registrovaný
Příspěvky: 279
Registrován: stř 09.05.2012 00:00

#3 Příspěvek od Beaver »

Tlacitko hledat je na pytel. Kazdej na to ma jinej nazor a nikde se to poradne nevyresilo kde presne se ten problem vlastne skutecne vyskytuje. Navic nekteri popisuji ze to dela jen za tepla nebo jen za studena, me se to houpe furt. Za obrazek diky, zkusim se na to dnes mrknout, bohuzel to vypada, ze to je utopeny nekde pod sanim, takze pristup tam bude celkem mizernej.
roman320
Registrovaný
Příspěvky: 1474
Registrován: pon 24.05.2010 00:00
Bydliště: kousek od kyjova
Klubové ID: 2840

#4 Příspěvek od roman320 »

Volnobeznej ventil je pod sanim, vede do neho 1 z tech hadic co sou v tom koleni cos obmotaval paskou, de to blbe ale da se tam dostat kdyz sundas airbox a to koleno. Jinak delalo me to presne to stejny co tobe vymenil sem vahu vzduchu a cidlo polohy klapky a je klid, ale menil sem to soucasne tak nedokazu rict kterym konkretne to bylo, idealne kdybys mel moznost si to pucit od nekoho komu to funguje.. Jo a napred skus odpojit lambdu, kdyz se to zlepsi tak je spatna.. Presne se to nevyresilo protoze to muze delat vic veci a kazdymu to zpusobuje neco jinyho.
Beaver
Registrovaný
Příspěvky: 279
Registrován: stř 09.05.2012 00:00

#5 Příspěvek od Beaver »

Tákže, teď jsem byl v autě to otestovat a po startu to celkem drželo volnoběh, jakmile se to začalo ohřívat tak to zase začalo houpat. Takže může to být odvislé i od teploty...

Plán bitvy: zkusím asi zítra vyrvat ten ten ventil volnoběh a mrknout v jakém je stavu. Dál můžu zkusit odpojit tu lambdu za předpokladu že se mi podaří identifikovat, kterej to je konektor (pokud máte někdo přímo informaci kde to rozpojit tak sem s tím :D ).

Možnost půjčit si ty díly od někoho jiného nemám, nikoho se stejnou popelnicí aktuálně v okolí neznám. Mno měl jsem asi zůstat u Japonců :evil:
mequi
Registrovaný
Příspěvky: 933
Registrován: stř 14.10.2009 00:00
Bydliště: Mlada Boleslav - ŠKODA City

#6 Příspěvek od mequi »

Když si lehneš pod auto, tak před středovým tlumičem s katalyzátorem je našroubovaná zezhora lambda. Půjdeš po kabelu a najdeš konektor. Rozpojíš ho "rozšroubováním". Až to uvidíš, tak na to přijdeš i sám.
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od xSAFA »

Být tebou tak rovnou sundám celej most sání, zkontroluju všechny těsnění a hadice co jsou do něj zespod připojený, jakákoliv netěsnost dělá bordel. Volnoběžnej ventil vykoupej spodní částí v petroleju a pořádně vyčisti štětečkem, případně pokud to zvládneš tak zkus i jeho funkčnost (nejsem elekrikář nevim). Pak bych vyčistil škrtící klapku a váhu, ale na M50 nevím jak váha přesně vypadá a jak se dá čistit, na M52 to jde v pohodě. Všechno co je zpuchřelý nebo děravý tak vyměň, páskou nemá cenu ani na zkoušku nic lepit, stejně to pořádně neutěsníš. Pak vyzkoušet se zapojenou váhou a případně s odpojenou. Pokud by to dál dělalo bordel a nezlepšilo se ani odpojením váhy zkusil bych nechat proměřit snímače někde u profíků s patřičným vybavením, obyčejná diagnostika ti nemusí nic ukázat. Lambda sondy na tohle myslím nemají žádný vliv.
Beaver
Registrovaný
Příspěvky: 279
Registrován: stř 09.05.2012 00:00

#8 Příspěvek od Beaver »

Moje vaha na M50 je trubka do ktere trci "ocko" a nevim co bych na tom mel teda vlastne cistit:

http://img855.imageshack.us/img855/3082 ... 23.jpg[img]

Sundavat sani se mi zatim nechce, nechavam to jako zalozni plan podle toho jak dopadnu s tim volnobeznym ventilem (chystam se na nej dnes pokud mi to casove vyjde).

Ohledne lambdy je to diskutabilni. Pokud je spatna a meri nejake kraviny, tak ECU patrne davkuje mizernou smes, nasledkem toho pak muzou klesat nebo padat ty otacky, coz se ECU se vsi pravdepodobnosti pokusi nejak kompenzovat. Diry v sani muzou zpusobovat, ze paradoxne by mel motor bezet na spatnou smes, ale s tou pripadne spatnou lambdou se to vyrovna a nadavkuje se to ve vysledku spravne. Je to ale jen spekulace, kdy by jedna vada vyrusila jinou, nemuzu to aktualne overit protoze nemam merak AFR a zatim nevim kde je ten konektor lambdy ani jake hodnoty z lambdy lezou (coz je fuk, protoze to stejne bude nejspis lambda narrow-band a s multimetrem v ruce na ni zmerim tak jako tak prdlajs). Zrejme to ale zkusim kombinaci rad od tebe a od mequi a zkusim odpojit jak lambdu, tak MAF a zjistit, jak se motor chova pri odpojeni te ktere periferie.

Jeden kamarad uz mi nakonec potvrdil, ze jakousi diagnostiku vlastni a muzeme tak zkusit auto otuknout, ale je to tusim jen nejaka 80$ e-bay diagnostika, takze si od toho moc taky neslibuju. Tohle auto nijak nutne nepotrebuju, takze zatim me (moc) nestve ze to nefunguje jak by melo, na druhou stranu aby mi zbytecne zabiralo misto na dvore me nijak zvlast nebere, takze bych preferoval aby se to vyresilo :lol: [/img]
shade741
Registrovaný
Příspěvky: 1332
Registrován: čtv 23.09.2010 00:00
Bydliště: Polná

#9 Příspěvek od shade741 »

na váze jsem dycky čistil tu věc co trčí ven, je tam takovej plíšek nebo jak to nazvat a ten by měl bejt dokonale čistej, ničím jsem na něj nehrabal- pro jistotu a vyráchal to prostříknutím čističem na brzdy a vpohodě, jinak strašně rádo to praská na těch hadicích od kolene a v tom připojení, neí to pak vidět ale přisává tot am stejnak
Beaver
Registrovaný
Příspěvky: 279
Registrován: stř 09.05.2012 00:00

#10 Příspěvek od Beaver »

No, takže dneska malý test, který mě utvrzuje, že Německý auta prostě fungujou nelogicky :lol: Prubnul jsem aspoň tu váhu vzduchu. Po startu a chvilce ohřívání začal blbnout volnoběh, takže jsem odpojil MAF. Výsledek nula, absolutně žádná změna. Takže jsem to zase připojil a urval tu lepící pásku, kterou bylo zaflikovaný koleno mezi MAFem a sáním - a volnoběh se spravil. Konektor lambdy jsem ještě nenašel, takže zatím nemůžu potvrdit, jestli to dělá ona, ale docela ji začínám podezřívat.
roman320
Registrovaný
Příspěvky: 1474
Registrován: pon 24.05.2010 00:00
Bydliště: kousek od kyjova
Klubové ID: 2840

#11 Příspěvek od roman320 »

S tou paskou dobra haluz :lol: kazdopadne to koleno diravy byt nema, ikdyz aji tou paskou to provizorne staci, mel sem to tak skoro pul roku (izolacka, 2x obvaz, smrstovacka, 2x izolacka) tesnilo to perfektne :oops: Konektor od lambdy je u vyfuku, kdyz zvednes LP kolo a ohnes se pod ridicovu sedacku tak ho uvidis schovanej v tunelu, je tam takovej bajonet jak u pojistek, akorat mensi..
Beaver
Registrovaný
Příspěvky: 279
Registrován: stř 09.05.2012 00:00

#12 Příspěvek od Beaver »

Oukej, zkusím na to zas nějak výhledově mrknout... mimochodem, v pravé koncovce laufu mám klapku s nějakým podtlakovým ovládáním, ovšem nic k tomu není připojeno a jak jsem správně pochopil podle toho co jsem našel, tak koncovej díl výfuku mám pravděpodobně z 328 nebo 323, 325ka toto nepoužívá (?) Ale to jen tak na okraj, na volnoběh to samozřejmě vliv nemá, maximálně když to ručně zavřu, tak omezím basy :D
roman320
Registrovaný
Příspěvky: 1474
Registrován: pon 24.05.2010 00:00
Bydliště: kousek od kyjova
Klubové ID: 2840

#13 Příspěvek od roman320 »

Jo vyfuk s klapkou je z 328, 323 ani 325 klapku nemaji. Na funkcnost ta klapka vliv nema.
Patrik
Registrovaný
Příspěvky: 304
Registrován: ned 08.01.2006 01:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Patrik »

co popisuješ má svě opodstatnění, motor na volnoběh za studen nehoupe v okamžiku mírného zahřátí se zapojuje volnoběžný ventil a ten dělá tuhle neplechu, řešil jsem ho minimálně na polovině benzinových motorů u BMW.
takže koleno kup nový tomu se nevyhneš a budeš mít jistotu že těsní
volnoběžnák ven, je pod sáním ale vyndat jde, namočit ho do nějakého odmašťovače a nechat tam přes noc aby krásně chodil.
určitě tu najdeš tema jak vyčistit volnoběžný ventil...
po včištění bych eště odpjil baterku na nějakou dobu aby se vyresetoval PC a jeho špatné hodnoty načetli už s vyčištěnym volnběžnákem....

1 koleno
2 vyčištění volnoběžnáku
3 reset PC odpojením baterie na cca 5 min at mas klid

pak napiš jak si dopad
Beaver
Registrovaný
Příspěvky: 279
Registrován: stř 09.05.2012 00:00

#15 Příspěvek od Beaver »

Tak mírný update po dnešku. Vyndal jsem ventil (opruz nehorázný, ale sundat sání by bylo ještě horší) a zkontroloval a zdá se být celkem v pořádku. Na multimeru jsou odpory mezi kontaktama v normě. Takže jsem to trochu propláchnul a odmastil a vrátil do auta, rukou se to dá otočit volně a bez problémů. Po otevření rukou, připojení a zapnutí zapalování se otočil a otevřel na 50% jak je uvedeno v servisním manuálu. Takže z toho usuzuju, že asi funguje. Auto jsem nestartoval, takže nevím jak se to bude chovat a jestli bude nějaká změna (nastartoval bych, ale s hrůzou jsem zjistil, že řemen má na některých místech 90% šířky pryč, lidově řečeno je na sračky).
BMWIIIPower
Registrovaný
Příspěvky: 265
Registrován: pát 10.09.2010 00:00
Bydliště: Trutnov

#16 Příspěvek od BMWIIIPower »

Je rozdíl,když odpojuješ váhu za chodu,nebo ne.Když odpojíš za chodu nepřestane houpat.I funkční váha odpojená za chodu způsobí houpání (mám odzkoušeno).Pak potenciometr,pokud je vadný,nebo špatně nastavený.A můj volnoběžák má správné hodnoty,volnoběh mi nehoupe,ale live data na diagnostice ukázaly,že je vadný...lehce mi střílí z výfuku na volnoběh a při brzdění motorem...

Když jsem auto koupil,odfuk z hlavy+koleno+hadice k volnoběžáku děravý,ale auto drželo volnoběh,chytalo na drc a jelo perfektně.Ne že by motor fungoval nelogicky,jen je někde chyba...Váha,potenciometr,volnoběžák,lambdy,čidla...chce to hledat a pevný nervy.
Odpovědět