Stránka 1 z 1
Napsal: úte 10.04.2012 12:26
od ondrasetka
Zdravim.
O víkendu jsem se šťoural v motoru 325tds. A povedlo se mi upustit klič na startér. Párkrát se zajiskřilo a trošku zakouřilo. Co všechno se pohlo podělat?
Motor jsme nezkoušel nastartovat, protože v něm nemám olej...
Díky za názory.
Napsal: úte 10.04.2012 12:35
od fizzer
pravděpodobně nic. zkontroluj baterku, případně ji dobij, nalej olej a startuj.
Napsal: úte 10.04.2012 12:38
od Lucifer
Tak záleží jaký kontakty se spojili, že to zajiskřilo. Jinak silovej přívod není nijak jištěnej. Je možny, ze to jen zajiskřilo protože startér bere opravdu velkej proud. Jestli by ses chtěl ujistit,tak vyndej startér ven a vyzkoušej ho. Pak se mohlo odpálit vedení a nebo si takhle krásně mohl odpálit kostru na motor:)
Napsal: úte 10.04.2012 20:09
od beny-maser
nalej olej a nastartuj

,dobití baterky není špatnej nápad

Napsal: úte 10.04.2012 22:33
od Netopyr
nejhorší co se mohlo stát je, že jsi šlusnul baterku natolik, že to nerozdejchá, ale obvykle stačí jak píšou kluci výše - nalít olej, optimálně dobít baterku a frčet :c)
Net.
Napsal: stř 11.04.2012 07:15
od Kalasnikov
no nepíšeš nic o tom, že by se ti klíč přivařil nebo přepálil

takže velké proudy tam netekly. bude to ok.
Napsal: stř 11.04.2012 11:23
od ondrasetka
Díky za odpovědi. Měl jsem strach, jestli jsem nemohl odpálit něco důležitého. Když už jsme u toho, asi bych to tady na foru našel, ale v rychlosti. Dám tam olej 10w40 motor má najeto 26o tis km. Je to dobrá volba??? nebo doporučujete něco jiného?
Napsal: stř 11.04.2012 11:50
od zdendys
Olej 10W40 v pořádku
Napsal: stř 11.04.2012 11:55
od beny-maser
doporučuji 5w-40 kvůli turbodmychadlu a lištám řetězu
Napsal: stř 11.04.2012 14:25
od Lucifer
Já leju 5W40 ale ventil co drží olej nahoře co je v tělese filtru už mám v prdeli a pozdě zhasíná kontrolka protože olej je tak tekutej že rychle steče dolů, ozvou se i při ranním startu hydroštely.
Ale jestli je lepší 5W40 tak budu dávat ten

Napsal: stř 11.04.2012 14:44
od shade741
do m 51 motoru stačí bohatě 10w40 polosyntetika

stačí to lištám i turbu.Vytazeno z návodu: jmenovite firmou BMW schválené motorové oleje specifikace CCMC-G5/pd2-nafta
Napsal: stř 11.04.2012 15:12
od ondrasetka
Hele s tim ventilem. Ja ho mám taky v háji. Ted o víkendu jsem vyndal to teleso. ten ventil jsem zkousel procistit. To nepomohlo. Tak jsem normalne na tvrdo vyndat z neho pruzinu, tu jsem jakoby víc napnul a vrátil zpět.
Ale myslim si, že to nepomůže a že jsem to ještě víc podělal...
Jinak měl jsem tam olej 10w40 a kontrolka mi zhasíná taky pozdě a hydrostavy jsou taky slyšet. Takže změna viskozity oleje asi nepomůže. zaleží, jak moc ten ventil netěsní.
Napsal: stř 11.04.2012 16:38
od Lucifer
No jasný zase problém u toho ventilu je v tom, že musíš vyměnit celý těleso za nový což je prej na TDS něco kolem 5tis

Napsal: stř 11.04.2012 19:30
od Dan td
Změň si název topicu na výstižnější 