Zdravím Vás lidičky.
U BMW e90, 330d, r.v. 2005 se mi začal objevovat problém s ABS, Flat tyre monitorem a DSC. Jednoho dne se mi při jízdě rozblikaly všechny tyto kontrolky a ručičky na tachometru začali litat k nule a zpět, začala blikat (vypla se a zapla) navigace. Po zastavení a vytáhnutí klíčku všechny chyby zmizely, bohužel se zase po určitem čase objevují znovu. Navštívil jsem již dvě diagnostiky, kde všechny tyto jednotky hlásily přepětí. Nechal jsem tedy vyměnit alternátor, zkontrolovat regulátor a doufal, že problém bude vyřešen. Bohužel se tak nestalo a závady pokračují. Hledam jsem i na zahraničních webech a krom zjištění, že je to nejspíš častá závada jsem nevyhledal moc příčin. Někde píší že jde o ABS senzory, jinde zase ABS pumpa, snímač polohy řízení atd. což mě sice trochu pomohlo, ale nebudu přeci vyměňovat polovinu elektronických dílů v autě jen tak naslepo a s prosíkem, že jedna z nich to snad byla. Proto se obracim na Vás, s velkou prosbou, zda někdo neměl tentýž problém, případně o něm něco neslyšel. Klidně i doporučení na někoho s diagnostikou, která třeba bude schopna identifikovat důvod problému. Předem mnohokrát děkuju.
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
BMW E90 - DSC,ABS,FTM chyba
Vcera jsem skoro jiz ani nedojel domu. Dokonce se mi i rozsvitila kontrolka aut.prevodovky, ktera skocila do nouzoveho rezimu a jela jen na trojku. Po zkoumani chyb v idrivu jsem zjistil, ze signalizuje i Start Assistant fault - u nej ani nevim, na co vlastne je a jak funguje. Ohledne tech cidel mam otazku. Myslel jsem, ze cidla jsou 4, aneb na kazdem kole jedno. To se musi menit kompletne vsechna?
Steering angle senzor to nebude, ten háže jen DSC/ABS a občas nějaké aktivlenkung chyby. Nic víc nemá v moci. Senzory ABS jsou tuším jen dva, diagonálně? Tohle vypadá jako větší problém, zkusil bych to dát na dospělejší diagnostiku, nebo proměřovat napětí během jízdy atp., to smrdí nějakou botou v elektrice celkově (taky mam nějaký bordely v okruhu a nikomu se je nedaří dohledat…)
Děkuju všem za dodatečné informace. Problém zatim stále nevyřešen, hledám nějakého profika s diagnostikou v Praze. Nicméně jeden postřeh bych měl - pokud vytáhnu kabel co je na straně altíku, naskakující chyby mají mezi sebou větší interval. Včera jsem jezdil přez hodinu a půl, než se znovu ukázal. V kratší době než je zhruba ta hodina se neukáze. Pokud ovšem kabel znovu zapojím, stačí dvě minutky a začne diskotéka.