Stránka 1 z 2
Napsal: čtv 08.03.2012 22:01
od inanimado
Zdravím, měl bych dotaz, dosloužil mi katalyzátor. Nebudu kupovat origo či náhradu, zbytečně drahé. mám v plánu auto do 3 let prodat. Chci koupit obyčejnej univerzál, ten by měl kolem 2 let vydržet. Je potřeba řešit nějaké technické data katu, nebo ne? Myslím třeba průchodnost, kladení odporu a tak... Díky za rady
Mám 316i, 77kw, 1.9 benzin
Napsal: čtv 08.03.2012 23:53
od honzabiker1
Zkus zavolat na tenhle inzerat, za 1000 je to urcite lepsi volba, nez shanet nejake uni katalyzatory..:
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=96311&highlight=
Chtel jsem ten kat vzit, ale mam motor 1.6 a na nem je jiny...
Napsal: pát 09.03.2012 09:53
od libovka
Ten kat z toho inzerátu už je prodanej.
Jinak univerzál vůbec nedoporučuju.Normálně se utaví a rozsype.
Napsal: pát 09.03.2012 10:37
od Dacud
dal bych tam trubku...

Napsal: pát 09.03.2012 11:56
od TM
Mě zaujalo, že všichni dáváte místo katu trubku. Tohle se opakuje ve všech diskuzích na téma výměna katu. Jak to pak ale děláte na STK

To všichni máte známého správném místě?

Napsal: pát 09.03.2012 14:41
od inanimado
proč všichni odsuzujete uni? Psal jsem, že chci řešení tak max na 3 roky a to snad uni vydrží, ne? A proč bych měl dávat trubku a podplácet každou stk? Origo kat klade nějakej odpor výfukovým splodinám, ne? Když dám trubku tak vyleze spotřeba...
Napsal: pát 09.03.2012 14:50
od MattyX
protože uni katy kdyby vydrzeli tri roky tak je to celkem uspech , jsou lidi kterým se bosal z druhosky zacal bortit po trech mesicich ! ucpanej kat nepruchozi vyfuk neni potreba vysvetlovat co zpusobi

trubka je nejlevnejsi reseni , spotreba vyleze o neco nahoru ... emise samozrejme horsi... lepsi jetej original z novejsiho modelu bmw trebas atd.
Napsal: pát 09.03.2012 18:04
od inanimado
takže doporučujete koupit origo za 15 tis, pak doporučujete koupit použitý, kde nemám záruku, že vydrží a pak doporučujete dát trubku, kde budu platit víc za benzín a neprojdu na emisích... pěknej výhled
Napsal: pát 09.03.2012 18:09
od honzabiker1
Staci chvili sledovat inzerci a urcite se driv nebo pozdeji nejaky na prodej objevi.. Ja kupoval novy Bosal - sice tady vsichni pisou, ze nic nevydrzi, ale vypada docela kvalitne (je skoro cely nerezovy) a vysel me na jenom na 3k..
Napsal: pát 09.03.2012 18:54
od inanimado
honzabiker1 píše:Staci chvili sledovat inzerci a urcite se driv nebo pozdeji nejaky na prodej objevi.. Ja kupoval novy Bosal - sice tady vsichni pisou, ze nic nevydrzi, ale vypada docela kvalitne (je skoro cely nerezovy) a vysel me na jenom na 3k..
no jo, sledovat.. sleduji. Hele, chtěl jsem se zeptat, ten Bosal máš uni? Já se právě koukal na bosal uni a ten vyjde kolem 2 tis. Jak jsem koukal na net, tak bosal vyrábí origo za 15 tis a nebo náhradu za cca 3 tis.... takže si myslím, že náhrada bohatě stačí. A jak ho máš dlouho?
Napsal: pát 09.03.2012 19:04
od PeterE36
Já jsem tam dal rezonator ( na 316i ) a za drobný úplateček to prošlo i na emisích. A ani to nijak moc neřvalo

Napsal: pát 09.03.2012 19:15
od inanimado
to píšou všude - místo kat dát rezonátor, nebo jen trubku. Ale kat dává malej odpor, ne? Pokud tam nebude, proudění bude snadnější a tím i spotřeba poleze nahoru, to nepotřebuji....
Napsal: pát 09.03.2012 19:26
od honzabiker1
inanimado píše:honzabiker1 píše:Staci chvili sledovat inzerci a urcite se driv nebo pozdeji nejaky na prodej objevi.. Ja kupoval novy Bosal - sice tady vsichni pisou, ze nic nevydrzi, ale vypada docela kvalitne (je skoro cely nerezovy) a vysel me na jenom na 3k..
no jo, sledovat.. sleduji. Hele, chtěl jsem se zeptat, ten Bosal máš uni? Já se právě koukal na bosal uni a ten vyjde kolem 2 tis. Jak jsem koukal na net, tak bosal vyrábí origo za 15 tis a nebo náhradu za cca 3 tis.... takže si myslím, že náhrada bohatě stačí. A jak ho máš dlouho?
Neni univerzalni, je to nahrada primo pro moje auto.. Stoji normalne cca 8k.. Koukam, ze na tu tvoji 1,9 se katalyzatory asi moc v druhovyrobe nedelaji.. Mozna by se ti vyplatilo koupit cely vyfuk z M43B16 - mel by normalne pasovat (u M43B19 je rozdil jen v tom, ze ma ten prostredni tlumic az na zadnim vyfuku a katalyzator je samotny na prvnim dilu)..
Jaka bude vydrz nevim, jeste ho nemam na aute, budu ho davat az na jare..
Napsal: pát 09.03.2012 20:26
od inanimado
no nic, žádná rada nepřišla, pokusím se nějak kontaktovat mechaniky v BMW v Brně a poptat se na nějakou alternativu... Jinak díky všem za příspěvky
Napsal: pát 09.03.2012 21:23
od libovka
Uni kat měl kamarád na Compactu 1.6 a normálně se mu cestou do chorvatska rozsvítil do červena a v tom těle před katem se propálila díra.Já ho měl na autě 2x a 2x se normálně roztavil na sračku.
Unikaty jsou sráče.
Napsal: sob 10.03.2012 02:03
od Dacud
ja bych tam dal trubku... kdyz pojedes normalne tak budes mit mensi spotrebu o trosku a kdyz tomu slapnes tak si to veme vic... rvat to moc nezacne... ja spotrebu na 1,8i bez katu a s katem nepoznal... budes to prodavat tak bych tu trubku na tu chvilku neresil a pridat 200kc na emisich...
Napsal: sob 10.03.2012 14:22
od johnyfly1
ja mam teraz docastne trubku lebo som nic na rychlo nezohnal a je to strasne..ten kovovy zvuk fuj....spotreba ta ista, vykon ten isty len ten zvuk je uplne hnusny ze sa hanbim to auto vytacat nad 3000otacok...samozrejme cez emisnu z trubkov neprejdes a taktiez nemusis prejst cez emisnu ani z uni katom....radsej si zozen origo ale pouzivany

Napsal: pát 16.03.2012 03:49
od inanimado
tak už nějaký nabídky jsou, chvilka rozmyšlení a jdeme na to. Jen mě tak ještě napadlo, co tam třeba dát kat z jiného auta? Třeba z nějakýho 2 litru, kterej by tam sednul....?
Napsal: pát 16.03.2012 12:52
od sedon
A co treba tenhle klarius, ma nekdo zkusenost?
http://www.okautodily.cz/katalyzator-kl ... 46260.html
ted jsem koukal na krotila a origo petadvacet tisic

)
Napsal: pát 16.03.2012 20:27
od vsemick
Co člověk to názor. Ale jestli to chceš dostat do slušného stavu tak se vyplatí vzít kat z bouračky se stejným typem motoru (origo je prostě nesmysl a vlastní vývoj taky..to už je lepší holá roura)