Stránka 1 z 1

Napsal: stř 29.02.2012 08:16
od Karfi
Ahoj,

pročítal jsem forum a sice tu je plno problému ohledně volnoběhu atd. ale problém co mám jsem nenašel. Jedná se o e36 m50 1992

Při studeným startu mně nedrží volnoběh a skoro ihned klesne na 300ot. ale nechcipne a pak začně trochu houpat. A vibruje s celým autem.
Když zhasnu motor a znovu nastartuju tak vyběhne do cca 1500ot. kde se chvíli drží a pak klesá až zase pod hranici 500ot.
Po pár metrech jízdy je už všechno v pohodě a ikdyž má trochu zvýšené otáčky tak nekolísají.
Váha vzduchu to není a spotřeba je taky normální. Jezdím každý den cca 20km do práce. Koleno od váhy jsem taky zkontroloval.

Děkuji za rady.

Napsal: stř 29.02.2012 09:10
od Paulos
To by mohli být čidla teploty, nějaký je určitě v sání a pak jsou přímo na bloku, bude jich tam několik v řadě na bloku válce..

Napsal: stř 29.02.2012 10:04
od Paty
Ahoj, čidlo teploty vzduchu je na sání ze spodu skoro u klapky, čidla teploty vody jsou na bloku motoru taky pod sáním k prvnímu válci směrem od řemenic k řidičovi.(ze předu dozadu auta jako by...)
čidlo teploty pro řídící jednotku je první od směru řemenic k řidičovi, to druhý je jenom pro budíky, ještě můžeš zkusit vyčistit volnoběznej ventil je taky pod sáním a na prd přístup, je to takovej váleček ...
Když tak si můžeš pomoct tímto http://jpr.rajce.idnes.cz/Jak_na_to_BMW ... 9_az_r.99/

Napsal: stř 29.02.2012 10:09
od shade741
cidlo teploty v háji se projevuje ukrutnou spotřebou, tohle spíš vypadá na ten volnoběžák, btw jak si zjsitil, že je váha vzduchu OK?

Napsal: stř 29.02.2012 10:18
od Paty
váha se projeví až je motor telej, a nejede na sitič...
Jinak kdyby byla váha vzduchu v háji tak ti za tepla houpou otáčky.
Hele aspon to čidlo teploty vody zkus přeměřit multimetrem, nic na tom není záležitost max. hodinu pokud nejseš úplnej lajk. Hodnoty by měli být v tý knížce ....

Napsal: stř 29.02.2012 11:07
od Karfi
Děkuji všem za rady akorát dotaz k tomu volnoběžnýmu ventilu. Kdyby byl vadnej nebo zanešenej tak by to dělalo i při zahřatým motoru ne?

Že je váha vzduchu ok jsem zjistil tak, že jsem prvně zkoušel odpojit tu co tam mám za zahřátého motoru a změnil se chod a houpali otáčky. A pro potvrzení jsem zkoušel na jeden den namontovat vahu z jiného auta a při studeném startu to dělalo opět.

Zkusím přeměřit ty čidla protože to se zdá jako nejpravděpodobnější nápad. A rovnou se podivám i na ten volnoběžnej ventil.