Stránka 1 z 3
Napsal: sob 18.02.2012 20:57
od Lucifer
Omlouvám se, jestli zakládam tenhle topic znovu, ale dnes jsem vyměňoval startér za jiný a po výměně nažhavím, ale víc se už neděje jako kdybych měl zablokovanej imobilizér a nechtěl mě nechat nastartovat.
Asi je určtě možný, že jsou někde vypadlý konektory jak jsem v tom lovil ten startér, jen by mě zajímalo co vše se děje když auto spíná startér, nebo jestli mám hledat nějaký relátka či pojistky a kde se nacházejí jde o M51 TDS
Díky za rady :palec:
Napsal: ned 19.02.2012 10:45
od Tompo
Osobně to tipuji na konektor přímo na startéru, kam je proud ze spínašky.
Napsal: ned 19.02.2012 10:58
od Lucifer
Myslíš ty 3 matky ? 2 malý jsou kostra a jedna velká je + tak ty ?

Napsal: ned 19.02.2012 12:18
od Tompo
Ty malý jsou právě od spínačky, nevím jestli oba, ale myslím, že ano. Kostra je startér sám o sobě, když ho připevníš k motoru.
Napsal: ned 19.02.2012 12:37
od Lucifer
Oukej zkusim je proměřit a očistit, tam by mělo bejt na nich +12V proti kostře ? Když otočim klíčem na start ?
Napsal: ned 19.02.2012 14:59
od Tompo
přesně tak, při poloze start tam musí být 12V.
Napsal: ned 19.02.2012 15:25
od Fx
Jiný klíč jsi zkoušel? Pokud by to blokoval imobilizér, znamenalo by to vadná data v čipu v klíči. Je to možné diagnostikovat např. BMW Scannerem 1.4, pokud máš zapojenou diagnostickou linku na EWS. Pokud vím, máš to nějak přestavované s novější jednotkou, tak je taky otázka, jak to kdo zapojil.
Napsal: ned 19.02.2012 15:40
od Tompo
At je to tak nebo tak, immo přeci neblokuje startér, ne?
Napsal: ned 19.02.2012 17:23
od Lucifer
Tak kluci na jednu svorku nejde napětí na jedný je napětí okamžitě po otočení klíče do polohy 2 a na druhý při startu není napětí. Podle schématu jeden z těhle kabelů je právě výstup z EWS, ale nevím, kterej to je
Jinej klíč nemám a hlavně v ničem jsem se nerejpal než jsem povolil jedinou matku na autě tak jsem odpojil baterku takže jsem nic vyzkratovat nemohl. A to je možný, že by z ničeho nic byly špatný data v klíči ? Fx prosimtě jak obelžu EWS mám tam EWS 1 tušim kdyžtak ti to skočim vyfotit, kdybys to nechtěl psát veřejně tak sz prosím

Napsal: ned 19.02.2012 17:29
od Tompo
Tak na tohle jsem sám zvědav... Když už jsme u toho, taky ho chci vyndávat, sundával jsi sání nebo to šlo bez toho?
Napsal: ned 19.02.2012 17:33
od Lucifer
Sání muselo dolů určitě by to šlo i bez něj, ale zbytečná ztráta času sání za 10min dole odpojíš hadici z IC do EGR potom přívod výf. plynů a podtlakový hadičky dole v sání čidlo teploty povolíš sání a jde dolů krásně, pak ještě to chce sundat lištu s dráty která je pod stěrači.
Teď jsem, ale měřil ty dva přívody a jeden je přívod ten levej a pravej je odvod na alternátor, takže je to tam průchozí, takže jen ten levej jde ze spínačky a už asi vidim řešení protože +12V tam mám stálých ten levej má bejt povel ke startu a ten pravej má být na relé altíku, kostru tam taky mám takže asi bude na vině ten "novej" startér
A IMO právě startér blokuje
Napsal: ned 19.02.2012 17:42
od Tompo
a nejdou prohodit?
Napsal: ned 19.02.2012 17:44
od Lucifer
Právě že nejdou, ty dráty jsou uplně na milimetry tak aby vystačily na jednotlivý svorky a i kdyby tak je to průchozí ta levá s pravou svorkou.
Hlavně jde o to, že jsem se starym startérem slyšel jak zalezl pastorek do setrváku, ale neotočil a začal čudit, u toho druhýho startéru nejde slyšet ani ten pastorek a to jsem měl jak říkám vyplou baterku celou dobu co jsem pracoval na autě

a dělal jsem to pečlivě a v klidu abych nějakej konektor nevyrval nebo nezlomil kabel

Napsal: ned 19.02.2012 17:58
od Tompo
a ten druhej startér je co zač? Předpokládám, že není nový a nejspíš ani odzkoušený? Vím, že s nima byly problémy, takže pokud je někde z druhý ruky a ne od někoho známého, tak klidně může být dead

Napsal: ned 19.02.2012 18:06
od Lucifer
Právěže asi je dead teď jsem otevřel svůj a jdu měřit
Napsal: ned 19.02.2012 20:42
od Lucifer
Takže se nepovedlo hoši, z 2 startérů jsem udělal jeden, všechno jsem proměřil všechny vinutí měly stejnej odpor uhlíky taktéž průchozí tak já už nevím. Na co všechno bych se měl ještě podívat ? Nějaký rady ?

Napsal: ned 19.02.2012 20:52
od Fx
Zkus propojit piny 1 a 3 na jednotce EWS (překlenout relé startéru v jednotce). Pokud to pak bude (točit startér), tak ti odešly data v čipu v klíči. Zrovna jsem se vrátil od 328i, co tu byla v inzerci (ta utopená v louži) a řešil jsem na ní ten samý problém, odešly oba 2 dostupné klíče. V těch mrazech se to bohužel stává - stačí slabší baterka nebo vyšší odběr při startování...
Napsal: ned 19.02.2012 20:54
od roman320
Zkus do toho novyho dat civku (tu na kterou pripojujes draty) z toho tvyho puvodniho. Mechanicky v tom starteru vsechno chodi jak ma? a nez ho das do auta tak ho zkus mimo auto, at vis jestli je chyba v aute nebo ve starteru.. A bacha at ti neuleti:D
Napsal: ned 19.02.2012 21:01
od Lucifer
Zkusím zejtra ty piny, je pravda, že auto bylo dýl na slabší baterce, ale i centrál fungoval. Ale je to možný jak říkáš ty, ale je přeci jen divný že když otočíš startérem tak na tom pravym závitu na startéru je 12V proti kostře a ten levej závit je propojenej. A silovej přívod je stálej.
No právě můj starej byl asi v prdeli s uhlíkama a proto netočil protože obě dvě kotvy jsou průchozí se stejnym odporem, a oba dva statory jsou taky průchozí skrze uhlíky. V tom mym mi fungoval právě ten pastorek slyšel jsem ho když jsem se pokoušel ještě nakopnout, pak jsem dal ten druhej a už jsem slyšel jen cvakání spínačky.
Já jsem vzal rotor i se statorem z toho novýho kterej jsem měřil a byl jak říkám bez sebemenší změny odporu a dal jsem ho do starýho co jsem měl na autě já.
Napsal: ned 19.02.2012 21:01
od Tompo
Když má při startu na startéru plus, tak nebude problém v IMMO, ne?