Stránka 1 z 1
Napsal: sob 11.02.2012 18:24
od Kalasnikov
Ahoj, přestalo mi dobíjet auto tak jsem to rozebral a v komutátoru jsou vybroušené drážky od uhlíků jedna 1 mm druhá tak půl mm do hloubky.
Takže tady asi stočení nepomůže, dá se ten komutátor nějak nalisovat nový? (ve specializovaném servise) V pondělí tam zavolám ale chtěl bych vědět jestli to jde nebo se mám připravit na to že se bude muset měnit celý rotor.
Napsal: sob 11.02.2012 19:06
od Lucifer
No heleď to si myslim, že to bude chtít vyměnit celej rotor, protože ty měděný plošky na komutátoru jsou připojený na jednotlivý vinutí takže by to chtělo sundat ten komutátor odpojit ty dráty připojit nový a nandat komutátor.
Napsal: pát 17.02.2012 15:40
od wiky69
Napsal: úte 21.02.2012 18:56
od Kalasnikov
tak jsem nechal altík zrepasovat, namontuju a opět nedobíjí.
Kostru mezi motorem a kastlí mám dobrou, přidal jsem i pro jistotu extra kabel mezi ventilovým víkem a nic.
Oprava:
pročetl jsem bentleyho v obecné sekci o alternátorech a konečně pochopil jak to mám měřit, takže na silném červeném drátu B+ nemám žádné napětí
a na D+ při poloze klíče "zapalování" mám asi 1,5 V, to může znamenat pouze poruchu v kabelech? napadá někoho kde by to mohlo být zlomené poškozené? Tento problém začal po výměně spojky jestli někdo ví kde jsem to tam okolo mohl třeba poškodit?
Díky všem.
Napsal: úte 21.02.2012 20:25
od Kalasnikov
našel jsem schéma podle kterého jde plus baterie přes startér a pak rovnou do alternátoru. Takže když mi auto startuje tak mám hledat závadu mezi startérem a altíkem?
Napsal: úte 21.02.2012 21:11
od Lucifer
Na startér je +stálejch přívod a pak je tam druhej drát ten pokračuje na altík, tak ten proměřit jestli je ok.
A altík je určitě 100% funkční ?
Napsal: úte 21.02.2012 21:24
od Kalasnikov
Oukej, díky prozkoumám, altík snad ok byl ve specializovaném servisek, vyměnili sběrné kroužky ložiska a uhlíky. Nejsem elektrikář ale i kdyby s ním bylo kdoví co tak bych pořád měl to napětí baterie na těch kontaktech naměřit ne?
Napsal: úte 21.02.2012 22:44
od Lucifer
No tak další věc jsou diody jestli jsou funkční možná je v tom servise ani neměřili a pak ještě další věc jestli nějakej mamlas pájel ty uhlíky k cívkám tak tam může bejt studenej spoj (špatně spájeno) a není to pak průchozí, nebo taky může bejt vypálenej rotor, ale to by při nastartovanym motoru mělo dávat pulzně alespoň napětí
Napsal: stř 22.02.2012 17:43
od Kalasnikov
tak ten mamlas budu asi já. kabel který přivádí silové + na startér a ten který pak táhne + na altík asi mají být na stejném šroubu že?
On za to částečně může bentley podle jehož rad jsem odpojoval kabeláž od startéru zespoda abych zjistil že tak ho stejně nevytáhnu. no a pak při skládání jsem dal každý silný drát na jiný kontakt ale ten s tou nízkou maticí (blíže motoru) asi slouží jenom pro kostření mezi cívkou a samotným startérem. Teď už mi začíná být jasne proč bylo ten kontakt třeba propilovat.
Prosím o potvrzení ať je to na beton a můžu začít skládat.
Napsal: stř 22.02.2012 18:12
od Lucifer
Heleď co máš za motor ? Protože ty kabely na startéru mají bejt určitě na jedný matici, kostra není nikde v drátech kostra je sama o sobě celý auto

Napsal: stř 22.02.2012 19:32
od Kalasnikov
motor M50. Na jedné matici Oukej to jsem potřeboval slyšet díky. Chybí mi odborné znalosti abych to dobře popsal ale pak je tam druhý šteft stejné velikosti a z toho vede pouze takový ten pletený pásek na samotné tělo startéru. no a tam já jsem narval ten kabel od altíku. Jsem pako

Napsal: stř 22.02.2012 20:06
od roman320
Na m50 mam kazdej ten drat na sve matce, s ruznym prumerem, to snad ani nejde prehodit.. ikdyz...

jestli si to propiloval tak muze byt.. jeden je buzeni a druhej "vyvod" kdyz altik nema buzeni tak nedobiji..
edit: ajo, ty pises o starteru.. tak tam na jeden. ten malej propojovaci je s tim druhym pruchozi jenom kdyz startujes..
Napsal: stř 22.02.2012 20:08
od Kalasnikov
ty myslíš zapojení altíku ale já jsem to asi cypatě zapojil na startéru.
tady foto takhle by to mělo být správně?
v pozadí je vidět ten šroub ze kterého vede pásek na tělo startéru a tam jsem to právě rval předtím.
Napsal: stř 22.02.2012 20:16
od roman320
Jestli to mas takhle:
Cervena - altik a baterka
zluta - ovladani strateru (+ od spinnacky)
modra - propojeni starteru
tak je to dobre:)
Napsal: stř 22.02.2012 20:53
od Kalasnikov
Díky tak to mám. Takže záhada dobíjení vyřešena.