Stránka 1 z 2
					
				
				Napsal: sob 14.01.2012 16:19
				od Kalasnikov
				Ahoj,
mám vcelku nepříjemný problém, sundávám převodovku na autě viz název tématu a nejde mi sundat.
Vytáhnul jsem 9x šroubů s torx hlavou
1x maličký obvodový s šestihranou hlavou
2x dlouhé šrouby šestihran přístupné skrz díry ve spod převodovky v prostoru na spojku
2x dlouhé šrouby šestihran poblíž delící roviny motor-převodovka
prostě jsem odšrouboval co jsem našel, žádné další šrouby tam nevidím ani nejsem schopen nahmatat.
Samozřejmě mám odpojený kardan, táhla řazení.
Napadá někoho co jsem mohl zapomenout?
Díky, spěchá to
			 
			
					
				
				Napsal: sob 14.01.2012 16:25
				od Danny
				odšroubovals starter? jestli jo tak.....
použij sílu LUKU
Ať tě provází síla 

 
			
					
				
				Napsal: sob 14.01.2012 16:34
				od Kalasnikov
				Díky za rychlou radu, bentley to nezmiňuje a z pročtení FAQ tady to taky jasné není. Chtělo by to trochu přestylizovat. Jdu na to.
			 
			
					
				
				Napsal: sob 14.01.2012 21:05
				od Kami1
				jeden šroub bývá schovanej (spíše nepřístupnej)  nahoře za starterem,
pokud máš převodovku svěšenou, tak se tam dá i podívat
jestli jsou venku opravdu všechny šroubu, tak by to mělo jít vykvedlat (rozpáčit)
někdy nechce jít sundat startér kvůli vodícímu trnu
http://www.pelicanparts.com/bmw/techart ... eplace.htm
foto 22
 
			
					
				
				Napsal: ned 15.01.2012 09:22
				od Kalasnikov
				nemám sundaný startér tak to bude asi tím, zjistil sem že bez sundání sacích svodů se tam nedostanu tak dneska sundám ty svody. Obvodové šrouby bych měl mít všechny podle ETK to sedí, a když dám z každé strany převodovky ruku tak se nahoře dotknu a žádnou hlavu šroubu nenehmatám.
			 
			
					
				
				Napsal: ned 15.01.2012 10:07
				od Kalasnikov
				ještě pro ujištění, startér musí jít fyzicky ven ano? takže odšroubovat jeho úchyty na motoru, odpojit kabely a vytáhnout? Protože v tom článku se mluví o těch dvou šroubech ze strany převodovky s torx hlavou a na druhé straně z maticí a ty já venku mám.
Jak se tak dívám tak v tom návodu ten starter vubec nesundává.
akorát jak tady na té fotce tak i v bentleym je jeden šroub navíc který tam nemám, tady jsem ho vyznačil

 
			
					
				
				Napsal: ned 15.01.2012 12:02
				od Kami1
				startér se vyndávat nemusí, tudíž může zůstat kabeláž i sání
měl bys ho ale nejdřív uvolnit (sundat s toho trnu)
vomrd s přístupem je pak nasadit šrouby s matkama ke startéru při montáži
dva šrouby byly myslím i ze strany olejový vany, ale možná se pletu a akorát šly do té vany, nevím
			 
			
					
				
				Napsal: ned 15.01.2012 12:11
				od Kalasnikov
				aha díky a uvolnit ho mám jak? on je přece přichycený i na bloku a tam se bez demontáže sání nedostanu.
			 
			
					
				
				Napsal: ned 15.01.2012 12:22
				od Kami1
				uchycený je jen na těch dvou šroubech do převodovky a na tom vodícím trnu,
takže sundat ty dva šrouby (máš),
a povytáhnout ho o 3cm směrem dopředu vozidla a můžeš sundávat převodovku
akorát byl ten trn jednou tak "přirezlej" (železo v hliníku), 
že to bylo pomalu na sundání toho sání, jelikož k tomu startéru není fakt moc dobrej přístup
			 
			
					
				
				Napsal: ned 15.01.2012 15:02
				od Kalasnikov
				tak už je hotovo, díky všem. Ten starér je aspoň na 325i přichycen i na bloku šroubem se 17 kou hlavou ale jde povolit po sundání klapky pomocí mnoha nástavců na golu. 
16 hodin práce a převodovka je dole.
 
Ještě drobnost, jak bez origo přípravku povolit šrouby na setrváku? Komprese to asi neudrží že?
 
			
					
				
				Napsal: ned 15.01.2012 15:16
				od Kami1
				:palec:
			 
			
					
				
				Napsal: ned 15.01.2012 19:23
				od BMWIIIPower
				Kalasnikov píše:tak už je hotovo, díky všem. Ten starér je aspoň na 325i přichycen i na bloku šroubem se 17 kou hlavou ale jde povolit po sundání klapky pomocí mnoha nástavců na golu. 
16 hodin práce a převodovka je dole.
 
Ještě drobnost, jak bez origo přípravku povolit šrouby na setrváku? Komprese to asi neudrží že?
 
Pod startérem je  zašpuntovaná díra pro aretační kolík..stačí tam nacpat šroub,nebo tam myslím pasuje 1/4 prodlužovací nástavec z goly.
 
			
					
				
				Napsal: úte 24.01.2012 13:13
				od Kalasnikov
				Díky díru jsem sice před demontáží nenašel ale propletl jsem setrvák k bloku kusem drátu a šlo to taky 
 
Ještě jeden dotaz bych měl na převodovce jsem už vyměnil gufera od spojky a na řadící tyči ale mám problém s guferem na klice. Nechce jít ven, spíš jsem ho ve snaze zaseknout šroubovák zatlačil trochu dovnitř. Nebude jednodušší demontovat tu přírubu kolem něj a vyměnit to hezky na ponku? 
Nebo je tam nějaký zádrhel kvůli kterého to nejde?
Teď se dívám že je tam podle ETK akorát nějaké "těsnění kov"  má někdo zkušenosti či se to dá použít znova, nebo třeba podlepit motorovým silikonem? Bo než by mi to zase z BMW přišlo tak bych se opět seknul s prací.
 
			
					
				
				Napsal: úte 24.01.2012 14:38
				od BMWIIIPower
				Já nemohl tohle těsnění zaboha sehnat na jednu stranu pod prsa,tak jsem taky z obou stran naplácl silikon.Je to taková prasárna ale...Být tebou,tak to zbytečně nerozdělávám a snažil bych se dostat ten simering ven.Udělej do něj díru a háčkem ho vytáhni..Kdybys přeci jen chtěl to těsnění,tak se myslím dá sehnat lehce v elitu,nebo kelly
			 
			
					
				
				Napsal: stř 25.01.2012 11:23
				od varkel
				HHH Tak když jsem ji vyndával poprvé tak to byl taky ukrutnej humus, dneska už to máme natrénovaný a převodovku tam i zpět děláme za hoďku a půl, pravda je že na závoďaku už nemám izolace tak je tam trochu víc místa a vše je rozhýbané, ale kouzlo je v jednom, sundat výfuk od svodů a celé to hoooodně vyvěsit. 

 L.
 
			
					
				
				Napsal: stř 25.01.2012 13:16
				od Kalasnikov
				dík za rady zkoušel jsem to už před tím navrtávat, šroubovat tam vruty a za ty to vytrhnout, dneska jsem zkoušel i ten háček a nic. Takže jsem to sundal a vzhledem k tomu kolik to chtělo ran kladivem z druhé strany tak by to bez demontáže té příruby nevytáhl ani Zekon. Namazal jsem to tím silikonem a těsnit to myslím bude líp než nejaké ocelové pseudotěsnění. V práci s tím těsním i poškozené povrchy a drží jak čert.
Budoucnost patří silikonu  

 
			
					
				
				Napsal: stř 25.01.2012 14:58
				od varkel
				Kalasnikov píše:dík za rady zkoušel jsem to už před tím navrtávat, šroubovat tam vruty a za ty to vytrhnout, dneska jsem zkoušel i ten háček a nic. Takže jsem to sundal a vzhledem k tomu kolik to chtělo ran kladivem z druhé strany tak by to bez demontáže té příruby nevytáhl ani Zekon. Namazal jsem to tím silikonem a těsnit to myslím bude líp než nejaké ocelové pseudotěsnění. V práci s tím těsním i poškozené povrchy a drží jak čert.
Budoucnost patří silikonu  

 
Já myslel ža aluminiu :.-)
 
			
					
				
				Napsal: sob 28.01.2012 16:48
				od Kalasnikov
				Tak jsem ve stadiu montáže převodovky a opět zásek. Máte nějakou fintu jak to vyrovnat aby to šlo hezky namontovat. Mám podložený motor i převodovku , a je to myslím vcelku rovně, převodovkou lze točit okolo spojky, když prostčím obvodový šroub dírou tak je hezky rovně neláme se, ale k doražení převodovky chybí asi centimetr, startér tam zatím není takže tomu  myslím nic nevadí. Když už je tam spára 1 cm tak musím být i v tom vodícím ložisku na klice ne? Aspoň na té mrkvi bylo to sražení delší.
			 
			
					
				
				Napsal: sob 28.01.2012 17:07
				od Kami1
				buďto máš špatně vycentrovanou spojku, při její montáži se musí použít centr. kolík
nebo pokud už máš to máš na dorazech vodících čepů na přírubě, tak to bude spíš v nich, tam by mělo stačit s tím při tlačení trochu zaverglovat
			 
			
					
				
				Napsal: sob 28.01.2012 18:28
				od Kalasnikov
				ne na těch vodících čepech to ještě nemám. Spojka by snad měla být vycentrována dobře, trn sice nemám ale použil jsem 14tku ořech která akorát pasla do lamely napatlal ji čeným olejem ale seřídil podle otisků na tom vodícím ložisku